Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014."— Præsentationens transcript:

1 Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014

2 Tre overordnede mål for folkeskolen 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betyd- ningen af social baggrund i forhold til faglige resultater 3.Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis

3 Overordnede indsatsområder En længere og varieret skoledag med øget undervisningstid og nye og mere varierede undervisningsformer. Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få, klare mål og regelforenklinger - fokus på læringsmål

4 Indhold i skoledagen Fagopdelt undervisning Understøttende undervisning: Lektiehjælp og faglig fordybelse, motion og bevægelse - altså mulighed for anderledes tilrettelæggelse, for at arbejde med alsidig udvikling, trivsel og motivation Fagdelt og understøttende undervisning skal skabe en sammenhængende og varieret skoledag

5

6 En længere og varieret skoledag Ugentligt minimums- timetal som skolerne skal tilbyde: Obligatorisk ugentligt minimumstimetal for eleverne: 0.-3. klasse30 timer28 timer 4.-6. klasse33 timer30 timer 7.-9. klasse35 timer33 timer

7 Lektioner i år og næste år 13/1414/15 Indskolingen2526 3. årg.29,526 4. årg.29,530 5. årg.28,531 6. årg.2731 7. årg.2832 8. årg.31 + valgfag32 9. årg.31 + valgfag33

8 Begyndelsen på en proces Første år skal vi lære det, så skal vi evaluere og justere. Herefter tænker og arbejder vi bare sådan. Ja, og så kan vi tage nyt ind……….


Download ppt "Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google