Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?"— Præsentationens transcript:

1 Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?

2 Forbrugerområdet Forbrugerrådet Erhvervsministeriet Forbrugerstyrelsen Forbrugerklagenævn Forbrugerombudsmand Forbrugerinformation Privat Offentlig

3 Beskeden respekt for kunden Problemer: –for dyrt, for dårligt, for sent, forkert –ingen koordinering af håndværkere –ringe information til kunden Løsninger: –bedre aftaler og information (fx standard- checklister) –bedre koordinering af arbejdet –fælles ankenævn for håndværkere

4 Beskeden konkurrence Problemer: –kartelsager i dele af branchen –leverandør-monopoler eller det der ligner Løsninger: –bedre prisgennemsigtighed (materialer, timepriser, etc) –lette adgang for nye og/eller udenlandske konkurrenter

5 Beskeden innovation Problemer: –ingen væsentlig læring og produktudvikling –”ikke tradition for at produktudvikle efter forbrugerens behov” Løsninger: –flere standardproduktpakker? –øget brugerinddragelse –øget brug af e-værktøjer for at synliggøre tegninger

6 Hvad har jeg sagt? •Byggebranchen tager ikke forbrugerne alvorligt •Det kan bl.a. ændres ved: –de professionelle afstemmer forventninger –bedre og skriftlige aftaler –øget brugerinddragelse ”før og under” –der laves et fælles ankenævn


Download ppt "Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google