Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:"— Præsentationens transcript:

1 Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
2 A4 sider afleveres 8 dage inden eksamen Erhvervscasen kan f.eks. indeholde: Præsentation af AO – med vægt på det team, som du er en del af Dine udfordringer og problemstillinger i forbindelse med dit team Hvordan du har arbejdet med problemstillingerne under uddannelsen Lidt om værdistrømsanalysen og hvad den viste, og hvad du kan gøre anderledes Hvordan du får sat fokus på løbende forbedringer Hvilke resultater du ønsker at opnå

2 Uddannelsens indtil nu
Leanprincipperne Værdistrømsanalyse Spild Tavlemøder Målstyring Visualisering Salgstræning/værktøjer Kommunikation Forandringsledelse GEMBA-ledelse Vision-strategi-mål Erhvervscase og eksamenspræsentation og træning Hjemmeopgaver/træning

3 Erhvervscase Brændende platform Vision og mål Indsatser Metode
Leanimplementering Succeskriterier Den tvungne nødvendighed Hvad er min personlige vision og ledestjerne og hvad er mine mål Dine projekter, herunder VSA Lean-værktøjer Hvordan – mennesker – proces Hvornår er jeg tilfreds

4 AO’s brændende platform
I et benhårdt marked med stærk konkurrence skal AO slå de andre for at overleve. Pt tabes dækningsbidrag. Derfor er vi samlet her. Lean Sales Manager og Lean Manager uddannelsen skaber grundlaget for en vækst og bedre dækningsbidrag. Det kræver indlæring af nye kompetencer og ændret adfærd.

5 AO’s strategiske udfordringer
Øget dækningsbidrag Vækst med samme ressourcer i et presset marked Kunden som gæst i butikken Sælgerens rolle i butikken Varigt ændret adfærd Fokus på salg og service Samarbejde i AO AO.DK

6 Målnedbrydning (Hoshin Kanri)
Hoshin Kanri er det japanske ord for målnedbrydning. Forretningsmål Øverste ledelse Afdelingsmål F.eks. Salg eller indkøb Teammål F.eks. butikken. Standard PDCA ACT PLAN DO CHECK ACT PLAN DO CHECK ACT PLAN DO CHECK ACT PLAN DO CHECK ACT PLAN DO CHECK ACT PLAN DO CHECK

7 Brændende platform – vision - indsatser
Her er værktøjskassen VSA Kaizen Standardiseret arbejde 5S Målstyring (SMED) Visualisering (TPM) Årsagsanalyse

8 Kundeværdi – LEAN tager udgangspunkt i kundens forventninger !
Ikke værdiskabende Nødvendige ikke værdiskabende Værdiskabende Imellem 50 og 60 procent af tiden i en organisation anvendes på ikke værdi-skabende aktiviteter. Lean fokuserer på at fjerne de ikke værdiskabende aktiviteter, som vi også kalder spild. Vi skal arbejde med at identificere de værdi-skabende aktiviteter. Det kræver at vi kender kundernes forventninger.

9 De 5 Lean Principper Lean principperne er et mind-set. Man starter med kunden, da vi altid har fokus på kundens behov. Vi skal vide hvad der skaber værdi for kunden, før vi kan vurdere om en proces er værdiskabende eller ikke værdiskabende. Princippet om at skabe løbende forbedringer betyder, at vi aldrig bliver færdig med Lean. Identificér værdistrømme – fjern de ikke værdiskabende aktiviteter Skab flow omkring de værdiskabende aktiviteter Lad slutkunden trække varen Skab det perfekte – igennem løbende forbedringer Specificér hvad der skaber værdi for kunden

10 Kunden, medarbejderen og ejeren i ét samspil

11 SMART Specifikt, så vi ved præcist, hvad der skal måles på
Smarte mål – en afgørende faktor for succesfuld målstyring Specifikt, så vi ved præcist, hvad der skal måles på Målbart – vi har overvejet, hvordan vi kan opsamle data Accepteret – medarbejderne kan påvirke målet og det er formuleret positivt Realistisk – målet er realiserbart, men samtidig ambitiøst Tidsbestemt – vi ved, hvornår vores mål skal være opfyldt


Download ppt "Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google