Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Prissætning - hvordan gør man ?.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Prissætning - hvordan gør man ?."— Præsentationens transcript:

1 Prissætning - hvordan gør man ?

2 Mercedes Benz – Skoda Hvorfor er der nogen der køber en Mercedes Benz, når man kan få en Skoda ? Hvorfor køber nogen rødvin, når man kan få Ribena-saft? Hvorfor køber nogen økologisk, når industrielt fremstillede produkter er billigere? Hvorfor bestiller nogen en håndværker når man kan gøre det selv?

3 Pris er ikke den eneste parameter !
Kvaliteten gør en forskel ! Vin smager bedre end Ribena-saft ! Økologi er i længden at foretrække frem for billig pris ! Faglig ekspertise er vigtigt for slutresultatet Value for money Service er en vigtig tillægsydelse som ofte kun følger kvalitetsprodukter Burhøns er uetisk ! Holdbarhed i længden ctr. kortsigtet gevinst Det rigtige værktøj er det halve arbejde

4 Sammenligning af priser
Prisen er kun en af mange overvejelser som forbrugeren gør sig. Jo mere sammenlignelig varerne er, jo nemmere er det at sammenligne prisen. 12 æg, størrelse mellem – 12 øko-æg, størrelse mellem Hvad vil du betale for at få økologien ?

5 Køberrådgivning Er køberrådgivning altid køberrådgivning ? – eller er der forskel på køberrådgivning ? Hvis der er forskelle – ved forbrugeren det ? Kan forbrugeren vurdere DBA-køberrådgivning ctr. anden køberrådgivning ? Hvis ikke – hvorfor så ikke ?

6 Fordi: Har vi fortalt hvorfor DBA-rådgivning er bedre end anden rådgivning ? Har vi fortalt, at der er tale om et kvalitets-produkt med høj service ? Har vi fortalt, at der er tale om en højt specialiseret ydelse opnået gennem løbende efteruddannelse og stor erfaring ?

7 Prissætning Hvis vi ikke fortæller det, hvordan skal forbrugeren så kunne se forskel ? Hvis vi ikke fortæller det, hvordan skal forbrugeren så kunne vurderes vores pris i forhold til andre priser ? Dette siger forbrugerne selv i Ziirsen-undersøgelsen !

8 Hvad gør vi ? Priskrig – hvem har fordel af det ?
Når vi ikke differentiere ydelserne og ikke gør det klart, at der er forskel på ydelserne, tror forbrugeren at ydelsen er ens og kan ikke forstå, at prisen er forskellig. Eks: EDC’s berigtigelsesaftale er det samme som det du får ved din DBA advokat

9 Hvad gør vi ? Markedsføring af forskellene på ydelserne
Fremhæve ydelsens kvaliteter Synliggøre kvaliteterne og fordelene ved DBA-ydelsen Give forbrugeren gode grunde til at ville vælge kvalitetsydelsen frem for den billigere ydelse Sørg for at du leverer en servicebetonet kvalitetsydelse

10 Hvad gør vi ? Lad være at indlade dig på en priskrig som bygger på den forkerte forudsætning, at DBA-ydelsen ikke er bedre end konkurrentens ydelse. Brug dine penge på at forklare forbrugeren, at DBA-ydelsen er bedre en konkurrentens ydelse – og tag en højere pris end konkurrenten.

11 Prissætning eller hvad synes du ??
har du en bedre ide ? – så vil jeg gerne høre den nu !!!


Download ppt "Prissætning - hvordan gør man ?."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google