Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Direktørgruppen SAMlær 170812 Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Direktørgruppen SAMlær 170812 Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning."— Præsentationens transcript:

1 Direktørgruppen SAMlær 170812 Odense

2 Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning Formelle uddannelser

3 Arbejdstidsaftaler Er afsluttet, men bestemt ikke død Vilkår dukker hele tiden op i forbindelse med udviklingsprojekter Vendes i morgen

4 Undervisningsdifferentiering og IKT Afsluttet (næsten alle var med) Aktiviteterne fortsætter Kunne bruge erfaringer i det fortsatte arbejde med IKT Rapport med eksempler

5 IKT-udvalg Strategi – forstået som et ønske om at ville noget Ressourcer Stemmen fra midten (udvikling og organisering) Træd stierne mens I går (det går hurtigt) Hurtige kompetenceudviklingsforløb med produktion og samtidig støtte (iPad modellen) IT-afdelingen skal arbejde for den pædagogiske produktion (se Svendborg) og ikke omvendt Projekter m.h.p. bedre/billigere produktion?

6 Blended Learning Grundforløb, hovedforløb, praktik God gang i projektet Afsluttes med billeder og interviews om resultaterne snarere end en skriftlig rapport Kunne kobles sammen med evaluering (se god undervisning) Færdig ved slutningen af året

7 God undervisning Forventninger (høje, udtrykte og realistiske) Gode relationer mellem lærer og elever (tillid og dialog) Målrettet, klar og tydelig (forståelig) kommunikation Struktur med indbygget sammenhæng, forståelse og logik Klasseledelse - struktur og regler, god atmosfære og baseret på dialog Feedback fra begge sider

8 Forventninger (høje, udtrykte og realistiske) Gode relationer mellem lærer og elever (tillid og dialog) Målrettet, klar og tydelig (forståelig) kommunikation Struktur med indbygget sammenhæng, forståelse og logik Klasseledelse - struktur og regler, god atmosfære og baseret på dialog Feedback fra begge sider Programteori med følgende elementer: Hvem gøres det for? Hvad er de forventede resultater? Hvilke aktiviteter indgår i den samlede proces? Hvilke virksomme mekanismer (hvad er det der virker i processen)? Hvilke betingelser skal være til stede for at den virksomme mekanisme fungerer? Forbedringer med indbygget evaluering Vi ved det virker:

9 IKT-opgaven/Blended Learning/God undervisning Bedre og/eller billigere uddannelser Projekter der kan kast lys over mulighederne Hvad gør vi? For hvem? Processen Aktiviteterne Der kræves intern styring og systematisk evaluering Formelle uddannelser

10 Lederuddannelse (obligatoriske) 1. Det personlige lederskab 1: Lederskab og kommunikation (5 ECTS point) 2. Det personlige lederskab 2: Professionelt lederskab (5 ECTS point) 3. Ledelse og medarbejdere 1: Ledelse i dynamiske relationer 4. Ledelse og medarbejdere 2: Ledelse i lærings- og kompetencerelationer (5 ECTS point) 5. Ledelse og Organisation 1: Organisation og processer (5 ECTS point) 6. Ledelse og Organisation 2: Organisation, styring og strategi (5 ECTS point) Projektledelse 1. Den udviklende organisation 2. Projektledelse 3. Ledelse af forandringsprocesser 4. Den professionelle konsulents forankring 5. Konsulentarbejdets metoder * Pædagogisk udviklingsarbejde * Evaluering i organisationer * Evaluering og evalueringskompetence * Mediedpædagogik * Digitale teknologier i ungdoms- og voksenuddannelserne Valgmoduler Formelle uddannelser

11 Fælles udgangs- punkt Aflevering Teori PD-eksamen Udvikling og kompetence IKT Blended Learning God undervisning Andet


Download ppt "Direktørgruppen SAMlær 170812 Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google