Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKaren Eskildsen Redigeret for ca. et år siden
1
Oplevet god praksis i Hamar: Udbytterigt at få lov til at se og opleve norske skoler og undervisning, herunder det med at samle de tre ældste grundskoleårgange i Norge i ungdomsskoler (7.-9. klasse) Udbytterigt at få lov til at udveksle og opleve pædagogisk, didaktiske praksisser både at kunne iagttage ligheder og forskellige mellem de implicerede skoler. Iøjnefaldende var den diciplin, som herskede med tydelige klasserumstiltag implementeret i meget homogene klasser Udbytterigt at opleve den (amts)kommunale skolepolitiske administrative struktur med opfølgningsmuligheder vha. skolefaglige rådgivere og evalueringen af de enkelte skolers faglige resultater og elevernes videre skolegang i ungdomsuddannelserne
2
Anbefalinger set fra Xclass-perspektiv: Nationalt niveau: Nationale indsatsområder på ungdomstrinnet som: klasserumsledelse, regning, læsning og skrivning i alle fag Skolebaseret kompetenceudvikling
3
Anbefalinger set fra Xclass-perspektiv: Kommunalt niveau Overbygningsskoler i kommunen (7.-9. kl.)(Ungdomsskoler) Kunne være en idé ved en skolestrukturjustering i kommunen. Temalinjer med talentklasser for bogligt, kreative/musiske og idrætslige talentfulde elever, ”gymnasiale” klasser for elever, som ønsker at gå i en gymnasial ungdomsuddannelse og ”praktiske” klasser for elever, som ønsker at gå på en erhvervsskole Partnerskabsklasser med ungdomsuddannelser og erhvervslivet Indtænke mestringsoplevelser og motivation i undervisningen, så eleverne oplever at være handlende aktører i deres eget liv Uddannelsesparathedsklasser/hold/forløb/kurser/tilbud fleksibelt tilrettelagt
4
Anbefalinger set fra Xclass-perspektiv: Xclass: Matematik Brobygningslinjer-EUD 10, 20-20-klasser jfr. 10. klasseloven Deltager i ”Kædeansvarsloven for Slagelse kommune” (Social local responsibility) Uddannelsesparathed med ligeligt fokus på elevernes sociale, personlige og faglige udbytte ved at fortsætte arbejdet med ALPI og Visible Learning (VL+) Fortsætte arbejdet på at give eleverne mestringsoplevelser (lifeskills) for at øge deres motivation, så de fortsætter deres uddannelses- og udviklingsforløb Lifelong Learning med fokus på udvikling af elevernes faglige, sociale og personlige kompetencer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.