Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Bindslev AS Producerer mærkbare samfundsforbedringer igennem strategisk kreativitet og involvering på tværs Specialer Arbejder med det, som er aktuelt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Bindslev AS Producerer mærkbare samfundsforbedringer igennem strategisk kreativitet og involvering på tværs Specialer Arbejder med det, som er aktuelt."— Præsentationens transcript:

1

2 Bindslev AS Producerer mærkbare samfundsforbedringer igennem strategisk kreativitet og involvering på tværs Specialer Arbejder med det, som er aktuelt i vores samfund i dag: Energi og klima, uddannelse, sundhed og velfærd Produkter  Strategier til regioner, kommuner, organisationer og virksomheder  Lokale og nationale handlinger, koncepter og pilotprojekter Fakta > 120 Innovation Camps, Summits, Topmøder > 5000 Eksperter fra erhvervsliv, det offentlige, forskning, borgere > Fra 30 mnd. til 15 mnd. innovationstid

3 Ord til handling Januar – juni Research Deltagere Indsatsområder Metode Juni Bibliotek Topmøde September Opfølgningsdag Plan Ejerskab Forankring Nye partnere og konstellationer Bibliotekarforbundet Bibliotekschefforeningen Styrelsen for Bibliotek og Medier Bindslev AS 80 eksperter Topmødedeltagere Nye partnere

4 Ambition og resultat Ambition ”Nye” biblioteker, der giver nye svar på samfundsmæssige udfordringer og muligheder Resultat 8 helhedskoncepter til det ”nye” mindre og større folkebibliotek Fælles udfordringer Skift perspektiv fra et ”indefra os selv perspektiv” til et ”ud fra borgernes perspektiv” Gå fra arrangementer til helhedskoncepter med en skarp profil

5 Hvad er et Topmøde? 30 timer nonstop En opgave - en deadline Pausezone fra hverdagen Familie-, email- og telefonfri zone Tid til samtale Myretue organisation Alle erfaringer og idéer skal i spil Koncepterne bestemmer grupperne Ideinstruktør Tænk stort og ambitiøst Gør noget konkret Nyd at have fri til, at være eksperten!

6 Topmødets moduler Samfundsmæssige muligheder og udfordringer Har vi et ansvar og vil vi tage det? Koncept Hvad er konceptet? Hvem skal det gøre en forskel for? - Digitalisering - Bibliotekets ”rum” -Partnerskaber/tværinstitutionelle samarbejder - Forretningsmodel - Ledelseskompetencer og medarbejderudvikling

7 Strategiske indsatsområder Børn Gr. 1+2 LÆSELYSTNE BØRN Børn skal have lyst til og gode oplevelser med at læse! Hvordan kan det ”nye” bibliotek bidrage til, at alle børn– uanset social og etnisk baggrund – får lyst til og gode oplevelser med at læse? Unge Gr. 3+4 MERE UDDANNELSE TIL FLERE UNGE Unge skal have lyst til mere uddannelse! Hvordan kan det ”nye” bibliotek bidrage til, at alle unge får lyst til at gennemføre en ungdomsuddannelse? Voksne Gr. 5+6 LIVSLANG LÆRING FOR DE FLESTE Voksne skal have lyst og mulighed for at lære hele livet! Hvordan kan det ”nye” bibliotek bidrage til, at alle voksne har lyst til og mulighed for at lære hele livet? Samfund Gr. 7+8 OPLEVELSE OG FÆLLESSKAB TIL FLEST Alle borgere skal have lyst til at medvirke til det lokale samfundsmæssige fællesskab! Hvordan kan det ”nye” bibliotek give gode oplevelser i lokalsamfundet, der giver borgerne lyst til at blive en del af et lokalt samfundsmæssigt fællesskab? FokusIndsatsområdeBrændende spørgsmål

8 Helhedskoncept der kan bruges lokalt Opgave Helhedskoncepter som med afsæt i det strategiske indsatsområde kommer med løsninger til: Hvordan de digitale løsninger ser ud – og bruges Hvordan biblioteket som et offentligt rum ser ud – og bruges Hvordan biblioteket som videnformidler styrker læring  Hvad betyder det for ledelseskompetencer og udvikling af medarbejderne?  Hvilke nye partnerskaber og tværinstitutionelt samarbejder skal stå bag?

9 Krav til koncepterne Fleksibelt Skal kunne tilpasses og bruges af alle lokalt Markant Skal understøtte en skarpere profil på landets folkebiblioteker Simpelt Skal være simpelt og nemt eksekverbart

10 Fra arrangement til helhedskoncept Konceptet er Den overordnede ramme som pakker det hele ind Den røde tråd som er gennemgående for f.eks. alle bibliotekets initiativer og ”rum” Et koncept kan indeholde en lang række af idéer/muligheder, som kan omsættes forskellige alt efter lokale forhold

11 Topmøde forløb Modul 1: HVORFOR? Vanetænkning og succeskriterier Strategiske indsatsområder Fælles velkomst Johnny Roj-Larsen, direktør, Bibliotekarforbundet Frokost 10.00 Modul 2: HVAD? Idé- og konceptudvikling 11.00 Sparring panel Lotte Hansen, direktør, GCI Mannov Bjarne Lundager Jensen, vicedirektør DEA Henrik Fønhns, vært på Harddisken, P1 Claus Bindslev, direktør, Bindslev AS Middag Oplæg ved David Zahle, partner, BIG Gruppearbejdet fortsætter...... 17.00 19.15 12.00 20.30 Modul 3: HVORDAN? Konkretisering Konceptbeskrivelser Powerpoint + wordbeskrivelse 9.00 Modul 4: Præsentation af Topmøde resultat Jens Thorhauge, direktør, Styrelsen for Bibliotek og Medier Mogens Vestergaard, formand, Bibliotekschefforeningen Pernille Drost, formand, Bibliotekarforbundet Flemming Olsen, næsteformand, Børne- og kulturchefforeningen 15.00 Reception og afslutning 16.00 Proces 14.15 Final deadline!

12 Topmøde team Topmøde ledelse Johnny Roy-Larsen, Bibliotekarforbundet Erik Thorlund Jepsen, Styrelsen Sine Egede, partner, Bindslev AS Procesledere Ulla Sparre, Bindslev AS Liselotte Klint, Bindslev AS Cecilie Scherfig, Bindslev AS Lise Langvad, Bindslev AS Line Skafte, Bindslev AS Sille Østergaard, Bindslev AS Marie Egede, Bindslev AS Martin Ehrensvärd, Bindslev AS Linn Bay, Bindslev AS Illustrator Jakob Christensen, Bindslev AS Tekstforfatter Michael Steen, Bindslev AS Factfinder Jan Broholm Andersen, Roskilde Bibliotek Ulla Kvist, Styrelsen for Bibliotek og Medier IT Søren Nielsen, Bindslev AS Diverse praktik og assistance Emil Schelde, Bindslev AS PR Nanna Berg, Bibliotekarforbundet Mads Bonde Clausen, Bindslev AS Film Jakob Kryger, Bindslev AS

13 Hvem er vi i dag?

14 Vores opgave de næste 30 timer ! I går: Kan og ved ? I morgen: Vil og tror

15 Fakta og følelse Nødvendighed Fokus på det hvor der SKAL ske en forskel Passion Brug kun tid på de løsninger I selv VIL arbejde med

16


Download ppt "Bindslev AS Producerer mærkbare samfundsforbedringer igennem strategisk kreativitet og involvering på tværs Specialer Arbejder med det, som er aktuelt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google