Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dagsorden Valg af dirigent. Godkendelse af dagsorden.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dagsorden Valg af dirigent. Godkendelse af dagsorden."— Præsentationens transcript:

1 Dagsorden Valg af dirigent. Godkendelse af dagsorden.
Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt.

2 Dagsorden Mogens H. Pedersen Valg af dirigent.
Godkendelse af dagsorden. Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt.

3 Dagsorden Overholder vedtægter og varslet I tide Valg af dirigent.
Godkendelse af dagsorden. Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt.

4 Dagsorden Valg af dirigent. Godkendelse af dagsorden.
Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt.

5 Bestyrelsens beretning
KBgK Bestyrelsens beretning KBgK Formand Christian Skjæran

6 Beretningens emner Konklusioner fra strategidagen 19/1/2008 samt bestyrelsesmødet 28/1/2008 Hvad er strategien fremover og hvordan opnår vi vores ambitioner ? Årets arrangementer og sportslige resultater Tak til … 10 års jubilæums arrangement

7 Strategidag 19/1/2008 Bestyrelsesmøde 28/1/2008
Konklusioner vedrørende ejerskab og holdstrategi: Holdene ejes af klubben og som udgangspunkt sættes holdet suverænt af bestyrelsen (uddybes senere). Vi kan kun have et elitedivisionshold, da vi ikke ønsker at udskille / fisionere et hold fra klubben. Når vi har to 1. divisionshold spiller de begge om oprykning – således må vi ikke låne spillere mellem de to hold.

8 Strategidag 19/1/2008 Bestyrelsesmøde 28/1/2008
Konklusioner vedrørende eliteholdets økonomi: Vi ønsker ikke at hæve kontingentet eller dræne reserverne. Vi vil tilstræbe ikke at budgettere med underskud pga. evt. udgifter til et elitehold. Vi vil søge at opnå ekstra indtægter, f.eks. sponsorater så nogle af de udgifter som eliteholdet har, kan dækkes.

9 Strategidag 19/1/2008 Bestyrelsesmøde 28/1/2008
Konklusioner vedrørende incitament for eliteholdet: Entry på kr. ejes som udgangspunkt af klubben lige som en eventuel præmie tilkommer klubben. Vi vil tilbyde eliteholdsspillere, og evt. andre klub- medlemmer, at kunne købe anparter i denne entry.

10 Strategidag 19/1/2008 Bestyrelsesmøde 28/1/2008
Konklusioner vedrørende holdsætning: De øvre hold (elite- eller 1. division) sættes efter styrke orden i den rækkefølge de stærke spillere er interesseret (uden sociale krav/bindinger). Vi overvejer at besætte enkelte pladser ved hjælp af f.eks. resultater fra en udtagelsesturnering (”anti-ludo”). Når vi har to 1. divisionshold kræver det bredere trupper eller super committede spillere, da de ikke må dele spillere I de lavere divisioner og i serien fortsætter vore principper Sociale præferencer skal så vidt muligt tilgodeses Et hold der rykker op skal have chancen for at klare sig næste sæson

11 Beretningens emner Konklusioner fra strategidagen 19/1/2008 samt bestyrelsesmødet 28/1/2008 Hvad er strategien fremover og hvordan opnår vi vores ambitioner ? Årets arrangementer og sportslige resultater Tak til … 10 års jubilæums arrangement

12 Fokusgrupper i klubben
Intro vejleder (nye spillere)

13 Målsætning: Danmarks bedste backgammon klub
DBgF er begyndt at arbejde med et værdi sæt, som passer godt med hvad KBgK traditionelt har lagt vægt på: Konkurrence Sportslighed Rummelighed og mangfoldighed Fællesskab Troværdighed Innovation Fakta: Danmarks største klub En af de få klubber med egne lokaler En af de få klubber med god økonomisk reserve til ”svære” tider

14 Konkurrence

15 Sportslighed

16 Mere sportslighed

17 Rummelighed og mangfoldighed
DBgF tildeler KBgK Årets hæderspris (april 2007)

18 Fællesskab

19 Troværdighed En hjemmeside (”indsæt bræt” på vej)
Et klubmiljø (egne lokaler) Faste arrangementer hele året rundt (DBgF kan henvise til os)

20 Hvis vi skal løfte opgaven
… kræver det at flere medlemmer involverer sig aktivt !! Kedde Vi mangler en gruppe medlemmer til konkrete arrangementer Vi mangler café- vagter hvis økonomien ikke skal kuldsejle Mogens

21 Beretningens emner Konklusioner fra strategidagen 19/1/2008 samt bestyrelsesmødet 28/1/2008 Hvad er strategien fremover og hvordan opnår vi vores ambitioner ? Årets arrangementer og sportslige resultater Tak til … 10 års jubilæums arrangement

22 Masser af arrangementer …
Pokalturneringen: KBgK II røg ud i 3. runde til Mama Lustra og KBgK I klarede sig til 4. runde 17 A- og B-medlemmer kvalificerede sig til BG Cup finalestævnet, som nu KBgK medlem, Chris Nielsen vandt (Tanja S. og Flemming H. fik også placeringer) Tanja S. fik semifinalist placeringer i både main intermediate og ladies tournament i Nice (opvarmning til VM) Svendborg Open: Jakob, Sabrina og Pernille fik placeringer Lækker thai mad til venskabsturneringen som Temple desværre vandt 8-4 DM Doubles: #2: Bjørn Kruse / Ole Nielsen, #4: Løber / Allan W DM i Mix: #1: Pia og Lennart Solrød Open: A-række main vinder: Annette, A-række cons. Vinder: Lennart UEFA Cup: Peter Bosse vandt DM for Begyndere: Chris Nielsen vandt Fratelli Open: Peter Bosse vandt

23 … og sportslig succes WSOB London: Allan W. blev semifinalist
Klubmesterskabet: Kedde slog Frans i finalen, formanden vandt cons. Konstruktiv strategidag afholdt i Januar Consultation Doubles: Bjørn (”igen-igen”) Kroghsbo og Helen vandt Fratelli Open: Mester delt #2: Løber og Ole Nielsen, Main #1: formanden Nordic Open: Mester #2: Kedde, Advanced finalist: Mads Peter, Intermediate cons: #2 Vinnie, semifinalist Søren H Larsen Danmarks største caféturneringer med 2 rækker og ofte 30+ deltagere Hyggelig julefrokost

24 Beretningens emner Konklusioner fra strategidagen 19/1/2008 samt bestyrelsesmødet 28/1/2008 Hvad er strategien fremover og hvordan opnår vi vores ambitioner ? Årets arrangementer og sportslige resultater Tak til … 10 års jubilæums arrangement

25 Tak til træneren, sponsor- udvalget, cafévagterne m.fl.
Begynder undervisning 3 gange i August 2007 Avanceret undervisning 7 gange i efteråret 2007 Snowie undervisning 2 gange marts 2008 Quiz’er foråret 2008 Introduktions- undervisning 2008

26 En særlig tak til Bjørn Klubbens visionære grundlægger
Hårdtarbejdende bestyrelsesformand igennem mange år (og senest næstformand) Forvalter af vores ”tyske centrallager” Hjem for bestyrelsesmøder igennem mange år Og meget mere …

27 Beretningens emner Konklusioner fra strategidagen 19/1/2008 samt bestyrelsesmødet 28/1/2008 Hvad er strategien fremover og hvordan opnår vi vores ambitioner ? Årets arrangementer og sportslige resultater Tak til … 10 års jubilæums arrangement

28 10 års jubilæum I dyrehaven ved Raadvad
Vi har stedet for os selv (overnatning, mad osv.) 20-22/3 Pejsestue, stor spisesal og plads til 60+ overnattende Madlavning, rengøring mv. udføres af personalet Stor rabat til alle A-medlemmer Rabat på alle drikkevarer (KBgK betaler differencen) Vi forventer at arrangementet giver et underskud på kr.

29 Dagsorden Revisor og formand fremlægger Valg af dirigent.
Godkendelse af dagsorden. Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt. Revisor og formand fremlægger

30 Klubbens økonomi er sund
Vi har et flot overskud på ca på trods af at vi har betalt husleje for 19 måneder og har betalt ure for kr. Netto-overskuddet svarer præcist til det beløb vi har fået i form af tilgangen af de 2 sponsorater. Vores balance er meget flot med ca så der er råd til en jubilæumstur og andre investeringer i de kommende år.

31 Dagsorden Ingen forslag at behandle Valg af dirigent.
Godkendelse af dagsorden. Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt. Ingen forslag at behandle

32 Dagsorden Ingen forslag at behandle Valg af dirigent.
Godkendelse af dagsorden. Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt. Ingen forslag at behandle

33 Dagsorden Valg af dirigent. Godkendelse af dagsorden.
Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt.

34 Danmarks bedste backgammon klub eller krise under opsejling ?
KBgK Danmarks bedste backgammon klub eller krise under opsejling ? Debat oplæg af Christian Skjæran KBgK Formand,

35 Bestyrelsesmøde opgaver
Sætte hold: Hold DM Pokalturneringen Planlægge og uddelegere arrangementer: Turneringer Undervisning Diskutere generelle eller konkrete sager, f.eks.: Indslusning af nye medlemmer, medlemsliste mv. Frivilligt arbejde, cafévagter mv. Internet / hjemmeside Økonomi, kontakt til skakklubben K41, sponsorater mv. Klager Planlægge indkøb: Bøger til biblioteket Pokaler til turneringer Ure og trøjer (KBgK merchandize) Sodavand, øl, slik, kaffe Forberede andre møder: KBgK generalforsamling DBgF generalforsamling KBgK strategidag (ca. hvert andet/tredje år) Bestyrelses-chouetten (frivillig) Mødes 6-8 gange om året. Vi mødes pt. mandage kl. 18 (kan ændres). Bestyrelsen klarer en del ting mellem møderne via et adgangsbegrænset debatforum på kbgk.dk samt via .

36 Årets arrangementer, f.eks.
Måned Elite Talent Hygge Begynderundervisning August X Venskabskamp September “Første torsdag” quiz … Sep – Maj Hold DM Sep – Feb Klubmesterskab Oktober Julefrokost November December events December Consultation Doubles Februar Anti Ludo Cup April – Maj Pokal turneringen Café turneringer Hvis intet andet

37 Bestyrelsen mangler folk
Bjørn afgår Sabrina fortsætter heldigvis alligevel et år Vi skal være mindst 5 og højest 7 Sports-chef ? Indkøbs-chef ? Turneringsleder ? Web / journalist ? Fotograf / PR ? Sponsor-chef ?

38 Dagsorden Mogens H. Suppleant: Pedersen Vinni Gertsen ? genopstiller
Valg af dirigent. Godkendelse af dagsorden. Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt. Mogens H. Pedersen genopstiller Suppleant: Vinni Gertsen ?

39 Dagsorden Ingen ændringer Valg af dirigent. Godkendelse af dagsorden.
Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt. Ingen ændringer

40 Dagsorden Ordet er frit (med ordstyrer) Valg af dirigent.
Godkendelse af dagsorden. Bestyrelsens beretning om klubbens virksomhed det forgangne år. Godkendelse af regnskab for Københavns Backgammon Klub. Ændring af vedtægter. Behandling af indkomne forslag. Valg af bestyrelse. Valg af revisorer. Fastsættelse af kontingent. Eventuelt. Ordet er frit (med ordstyrer)

41 Det var et fantastisk år for KBgK, men jeg er sikker på at næste år bliver endnu bedre!
Bestyrelsen holder nu et lyn-bestyrelsesmøde formand skal konstitueres Mødedato / sted for næste møde Der er 35 kroners café-turnering (tilmelding i baren) med garanteret to kampe (main / cons) Begynder (<1030) Advanced (frivillig side-pool 50 kr.)


Download ppt "Dagsorden Valg af dirigent. Godkendelse af dagsorden."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google