Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPeder Beck Redigeret for ca. et år siden
1
De ”ikke-uddannelsesparate” unge, 4. marts 2013 Tema 2: Uddannelsessystemet Sune Agger UU Horsens Hedensted sag@uuhh.dk 1
2
1. overordnede pointe: Flere får faktisk en uddannelse! (ikke til afstemning, sådan er det bare) Udvalgte profiltal fra Ministeriet for Børn og Undervisning – så stor en procentdel forventes at få mindst én ungdomsuddannelse: •2011: 92,1% •2001: 87,8 % •1990: 79,6 % 2
3
2. overordnede pointe: De unge skal føle, at de gør en forskel og indgå i et fællesskab 3
4
1. anbefaling: Unge, der ikke er uddannelsesparate, skal opleve fleksibilitet og fingrene i praksis Altså i alt 4xF: 1.De unge skal opleve, at de gør en Forskel 2.De unge skal indgå i et Fællesskab 3.De unge skal opleve Fleksibilitet 4.De unge skal ofte have Fingrene i praksis! 4
5
2. anbefaling: ”Uddannelsessystemet skal tænkes som LEGO-klodser (bryd faglige monopoler!)” ”I modsætning til andre firmaer, der har markedsført ”kasseformede elementer med koblingsorganer”, har LEGO-Koncernen i udviklingen af nye elementer sikret, at alle nye elementer passer sammen med alle tidligere frigivne elementer. Det er sikret ved, at man i LEGO Koncernen har udarbejdet og overholdt præcise elementstandarder, der beskriver kravene til LEGO-systemelementer. Fundamentet i systemet er standarder for: moduler, koblinger og regler for, hvordan systemet anvendes.” modulerkoblinger Kilde: Wikipedia 5
6
3. anbefaling: ”Skab bedre muligheder for parallelindsatser!” 6
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.