Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

De ”ikke-uddannelsesparate” unge, 4. marts 2013 Tema 2: Uddannelsessystemet Sune Agger UU Horsens Hedensted 1.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "De ”ikke-uddannelsesparate” unge, 4. marts 2013 Tema 2: Uddannelsessystemet Sune Agger UU Horsens Hedensted 1."— Præsentationens transcript:

1 De ”ikke-uddannelsesparate” unge, 4. marts 2013 Tema 2: Uddannelsessystemet Sune Agger UU Horsens Hedensted sag@uuhh.dk 1

2 1. overordnede pointe: Flere får faktisk en uddannelse! (ikke til afstemning, sådan er det bare) Udvalgte profiltal fra Ministeriet for Børn og Undervisning – så stor en procentdel forventes at få mindst én ungdomsuddannelse: •2011: 92,1% •2001: 87,8 % •1990: 79,6 % 2

3 2. overordnede pointe: De unge skal føle, at de gør en forskel og indgå i et fællesskab 3

4 1. anbefaling: Unge, der ikke er uddannelsesparate, skal opleve fleksibilitet og fingrene i praksis Altså i alt 4xF: 1.De unge skal opleve, at de gør en Forskel 2.De unge skal indgå i et Fællesskab 3.De unge skal opleve Fleksibilitet 4.De unge skal ofte have Fingrene i praksis! 4

5 2. anbefaling: ”Uddannelsessystemet skal tænkes som LEGO-klodser (bryd faglige monopoler!)” ”I modsætning til andre firmaer, der har markedsført ”kasseformede elementer med koblingsorganer”, har LEGO-Koncernen i udviklingen af nye elementer sikret, at alle nye elementer passer sammen med alle tidligere frigivne elementer. Det er sikret ved, at man i LEGO Koncernen har udarbejdet og overholdt præcise elementstandarder, der beskriver kravene til LEGO-systemelementer. Fundamentet i systemet er standarder for: moduler, koblinger og regler for, hvordan systemet anvendes.” modulerkoblinger Kilde: Wikipedia 5

6 3. anbefaling: ”Skab bedre muligheder for parallelindsatser!” 6


Download ppt "De ”ikke-uddannelsesparate” unge, 4. marts 2013 Tema 2: Uddannelsessystemet Sune Agger UU Horsens Hedensted 1."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google