Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Aktivitetsdage for virksomheder

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Aktivitetsdage for virksomheder"— Præsentationens transcript:

1 Aktivitetsdage for virksomheder
Oplæg v. Michael Filtenborg Idræts- og sundhedskonsulent, Dansk Firmaidrætsforbund

2

3 Konceptet Aktivitetsdage er eventdage som dækker alt fra en kort aktivitetsevent til længerevarende aktivitetsdage. Det kan fungere som en teambuilding-aktivitet for nye afdelinger eller arbejdsgrupper, det kan være en teamdag for ledelsen, eller en fælles dag for alle medarbejdere. Eventen tilpasses og skabes i samskab med virksomhedernes ønsker.  Til Aktivitetskarrusellen opstilles en lang række aktiviteter, hvor deltagerne egenhændigt kan afprøve aktiviteter efter egen nysgerrighed, eget behov og i eget tempo. Aktiviteterne er alt fra oppustelig bordfodbold, hoppeborge til bueskydning. Typisk karakter af en familiedag. Virksomhedsdysten Til Virksomhedsdysten inddeles deltagerne i hold og dyster i en lang række teambuilding aktiviteter. Dagen afsluttes med nominering af vinderholdet. Virksomhedsdysten er en konkurrencepræget dag med alternative og udfordrende aktiviteter. Den mest populære model for små og mellemstore virksomheder. Overordnet differentieres der mellem 3 pakker, som skræddersyes efter virksomhedens krav: Den usædvanlige Aktivitetskarrusellen Det kan være alt fra teamtræning til rappelling eller til 30 min. powerbreaks på et kontor eller konferencesal. Ingen formalitetskrav – fri leg

4 Eksempler på aktivitetsdage for virksomheder
Nordfyns kommunes årlige sundhedsdag Bureau Veritas virksomhedsdyst Teamtræning sygeplejersker v. OUH Årlig sportsdag v. Nordsjællands politi Kiwiade COOP Alliancens familiedag Flysimulatorevent for ingeniører i Langesøskoven Partnerskabsevent med LEGOLAND TV2 Sportens julearrangement Dansk Firmaidrætsforbund har nationalt afviklet ca. 75 aktivitetsdage de sidste 3 år.

5

6 Aktivitetsdage – tjekliste
Faktuelle data – dato, tid, sted, antal medarbejdere Forventningsafstemning – den indledende dialog, hvor virksomheden kan udtrykke deres ønsker og mål med dagen Struktur og varighed – afdæk hvad virksomhedens plan er for dagen, skitser dem mulighederne Aktivitetsindhold og programudkast – spor ind på hvilke aktiviteter virksomheden tænder på, er det klassiske boldspil eller er det krydrede sammensatte teamaktiviteter? Økonomi – afhængig af deltagerantal, indhold, bemandingskrav og faktuelle udgifter

7 Aktivitetsdage – tjekliste
Godkendelse af program og aktiviteter – fremsendes et endeligt program til virksomheden som de kan anvende internt Mandskab – sikr at I har et par ekstra hjælpere på dagen, bedre lidt for meget end for lidt Forberedelse op til aktivitetsdagen – briefing af hjælpere, test af rekvisitter/materialer, hav plan B klar Afviklingen – afhængig af aktiviteterne, men sigt at alle hjælpere møder i god tid op til dagen, så der er tid til selv at afprøve dem kort inden aktivitetsstart Efterbehandling –tak for sidst, feedback og evaluering på arrangementet Opfølgning – hold kontakten i kog for at vedligeholde relationen

8 Faldgruber & gode råd Hvad du/I tror, at virksomheden vil, stemmer ikke altid overens med virkeligheden. Afdæk, og skitser grundigt, hvad deres ønsker er Sikr et varieret aktivitetsudbud og diversitet i aktiviteterne Om muligt, integrer virksomhedens DNA i aktiviteterne Bryd vanens magt – imødekom eventuelle ønsker ved at hyre instruktører Inkludér eventuelt virksomhedens personaleforening som assistenter på dagen Hjemme godt, ude bedst. Mød virksomheden på deres hjemmebane Opsøgende arbejde genererer muligheder

9 Foreningens muligheder og gevinster
Forretning i foreningen Lokalforeningspuljen Rådgivning og support fra forbundet Lokale partnerskaber og aktører Netværksdannelse Branding i lokalområdet Medlemsgenerering

10 Erfaringer fra foreninger
‘Slagelse-modellen’ ‘Odense-modellen’ Foreningens relation var isbryderen Aktivitetsdag for tredje år i træk Stigning i deltagerantal fra år til år Afkastet nye relationer Afvikler selvstændigt aktivitetsdage Korte eventdage til hele aktivitetsdage Hyring af instruktører/praktikanter

11 Morgendagens muligheder
I fodsporene imod Strategi Et koncept som understøtter aktiviteter lokalområdet Styrkelse af lokalområdets netværk Modelerbart koncept i foreningens egen tempi Kontinuerligt efterspørgelse på eventform fra virksomheder

12 Tak for opmærksomheden
Spørgsmål? Tak for opmærksomheden Kontaktoplysninger Navn: Michael Filtenborg Telefon: Mail:


Download ppt "Aktivitetsdage for virksomheder"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google