Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Schenker A/S, Danmark Kontaktperson Titel/anledning Sted, dato

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Schenker A/S, Danmark Kontaktperson Titel/anledning Sted, dato"— Præsentationens transcript:

1 Schenker A/S, Danmark Kontaktperson Titel/anledning Sted, dato
Opdateret 09/2014/Marketing

2 Kort om Schenker A/S i Danmark
Copenhagen Kolding Aarhus Odense Aalborg Europæisk landtransport Regelmæssige part-, stykgods- samt full- loadtrafikker i hele Europa Intermodal- og termotransporter Global luft- og søtransport – og mere Schenker A/S’ luft- og søfragtafdeling er specialiseret i globale løsninger inden for luft- og søfragtforsendelser Projekttransporter, events og messer Logistikløsninger Kundetilpassede logistikløsninger Supply Chain Management 2 centrale logistikcentre LagerHotel Lageropbevaring for flere brugere med pick/pack i hele Danmark 5 strategiske filialer 300 medarbejdere Omsætning: Euro 185 mio. m² terminal og lagerhotel ISO 9001/ og AEO-certificeret Kolding Kontakt os: Schenker A/S Tlf.: Helseholmen Fax: 2650 Hvidovre Web:

3 Globalt land-, sø- og lufttransportnetværk
Globalt transportnetværk for alle transportformer styrker DB Schenkers markedsposition Globalt land-, sø- og lufttransportnetværk Banetransport nr. 1 i Europa Landtransport nr. 1 i Europa 80,8 mio. forsendelser Luftfragt nr. 2 globalt 1,2 mio. tons Søfragt nr. 3 globalt 1,6 mio. TEU Contract Logistics/SCM Nr. 6 globalt 5,3 millioner m2 lageropbevaring Banetransport CL/SCM Luftfragt Søfragt Land- transport 3 3

4 DB Schenker – organisationsplan

5 Administrerende Direktør Salg, Marketing og Forretningsudvikling
Schenker A/S i Danmark Administrerende Direktør Henrik Dam Larsen Landtransport Lager/Terminal Viggo Duch Direct Bjarne Christensen CIS-trafik Danmark Henrik Milling System Michael Thomasen Told/Intrastat Lene Honoré Distribution, Terminal og Lager Claus Gutfeld Filialer Aarhus Henrik Flugt Kolding Bjarne Nielsen København Thomas J. Wexøe Odense Nils Rundager Intermodal Lars Sandholdt Termotransport Lars Andreasen Finans Svend Arne Krarup IT Luftfragt Jørgen Brogaard Operations Kurt Markussen Tommy Kristensen Peter Steenberg Thomas Holm Søfragt Anders Olsen Tanja Christensen Linda Hertzum Salg, Marketing og Forretningsudvikling Kent Cyril Larsen HR & Kommunikation Maria Haag Petræus Direktionssekretær Helle Risgaard Business Process Office Lennart Andersson Støttefunktioner Operationelle afdelinger Form 4020DK/09-14

6 Schenker A/S – Historie
DB Schenker overtager den førende rumænske transportoperatør Romtrans. Papirløs luftfragt introduceres. DB-koncernen annoncerer mål om at reducere CO2-udledningerne med 20% inden 2020 sammenlignet med 2006. 2008 DB Schenker åbner det første multimodale logistikcenter i Finland. Erhvervelse af det spanske logistikfirma Spain-Tir. 2007 Schenker AG overtager de resterende aktier i virksomhedens norske datterselskab, Linjegods Deutsche Bahn, DB Schenkers ejer, overtager aktiemajoriteten i BAX Global. 2005 2006 Schenker A/S i Danmarks CPH-filial  bliver sikkerhedscertificeret på A-niveau iht. TAPA (Technology Asset Protection Association), hvilket er det højeste sikkerhedsniveau, der gives for bygninger og driftssikkerhed. 2004 Fusion mellem Schenker A/S, Schenker International A/S og Thermo Scandia A/S – videreføres under navnet Schenker A/S. Schenker AG udnævnes som officiel leverandør af speditions- og fortoldningsydelser til De Olympiske Lege frem til OL i Beijing 2008. 2003 Schenker AG fejrer sin etablering for 130 år siden. Samme år overtager Deutsche Bahn aktiemajoriteten i Stinnes. 2002 Schenker AGs to tyske selskaber, landtransportvirksomheden Schenker-BTL (Deutschland) AG og luft- og søfragtvirksomheden Schenker International Deutschland GmbH sammenlægges under navnet Schenker Deutschland AG. Den 1. juli samme år omdøbes Schenkers danske landtransportvirksomhed Schenker-BTL A/S til Schenker A/S. 2001 Schenker AG og Deutsche Bahn opretter Railog joint venture med henblik på udbud af logistikydelser pr. bane. Schenker AG bliver udnævnt til officiel logistikpartner ved De Olympiske Lege i Salt Lake City 2002. 2000 Schenker AG overtager aktiemajoriteten i transportkoncernen BTL AB, hvilket bevirker, at de to koncerners landtransportdivisioner, Scansped og Schenker Eurocargo, sammenlægges og skifter navn til Schenker-BTL. Fusionen betyder samtidig, at Schenker-BTL bliver den førende transport- og logistikudbyder i Europa. 1998 Schenker AG BTL AB Schenker AG opgiver bulk cargo transport og danner tre nye forretningsområder: Schenker Logistics, Schenker International (luft- og søfragt) og Schenker Eurocargo (landtransport). 1997 Aktieoverdragelse fra BTL ABs tidligere hovedaktionær, Finnlines, til den tyske koncern Stinnes AG, som i forvejen har det fulde ejerskab over transportkoncernen Schenker AG. Det betyder, at Scansped A/S skifter navn til Schenker-BTL A/S. 1998 Stinnes AG overtager aktiemajoriteten i Schenker AG fra de tyske jernbaner, Deutsche Bahn (DB), og selskabet opdeles i Schenker International (luft- og søfragt) og Schenker Eurocargo (europæisk landtransport). 1991 Autotransit i DK fusionerer med Adams Transport A/S, Scan-Sveda A/S og SBT A/S. Det nye selskab kaldes Scansped A/S, som bliver en del af den veletablerede svenske transportkoncern Bilspedition AB (senere kaldet BTL AB). 1989 Schenker AG bliver valgt som officiel leverandør af speditions- og fortoldningsydelser til De Olympiske Lege i München. 1972 Nordisk Bilspedition A/S (senere kaldet BTL AB) fusionerer med Eurotrans A/S, og den nye virksomhed får navnet Autotransit A/S. 1984 Hovedkontoret flyttes fra Wien til Berlin. Firmaet opkøbes af de tyske jernbaner i 1931. 1928 Den svenske transportvirksomhed Bilspedition AB (senere kaldet BTL AB) etablerer Nordisk Bilspedition A/S i Danmark. 1958 Gottfried Schenker grundlægger Schenker & Co. i Wien, Østrig. 1872

7 Vision/målsætning VISION: FORRETNINGSOMRÅDER & MÅLSÆTNINGER:
Vores strategi danner grundlag for DB Schenkers bæredygtige succes. Den indeholder alle aspekter af bæredygtighed: økonomisk succes, socialt ansvar og miljøbeskyttelse. Det betyder, at vi inden 2020 vil være: profitabel markedsleder og indtage topplaceringer i Danmark den bedste arbejdsgiver inden for vores branche branchens pioner på miljøområdet FORRETNINGSOMRÅDER & MÅLSÆTNINGER: Schenker A/S' forretningsområder er integreret transport og logistik med følgende målsætninger for kvalitet og klimavenlige transporter: Kvalitet Korrekt og rettidig levering Korrekt og rettidig dokumentation og fakturering Klimavenlige transporter Indkøb af moderne og ren teknologi Optimering af indkøbt lastkapacitet Korrekt håndtering af farligt gods Reducering af energi- og vandforbrug i egne bygninger Genanvendelse af materiale/affald Form 4021DK/09-14

8 Schenker A/S – førende på kvalitets- og miljøområdet
ISO 9001-kvalitetscertificeret siden 1994 Produktcertificeret siden (herunder Top/Top12 tidsgarantiprodukter) Fuldt AEO-certifikat (kategori F/ told + sikkerhed) siden 2011 TAPA A-sikkerhedscertificeret siden 2004 (filial København) Tilsluttet ICC Charter for bæredygtig udvikling siden 1998 ISO miljøcertificeret siden 1998 (landsdækkende) Miljøberegninger siden 1998 Diverse miljøpriser siden 1998

9 DB Schenkers certificeringer ... indtil videre!
Kvalitet Europæiske lande er ISO 9001-certificeret Europæisk produktcertificering Ansvarlige personer er udpeget i hvert europæisk land Sikkerhed TAPA-certificering af centrale logistikcentre i Europa (bl.a København) De fleste europæiske lande er helt (fx DK) eller delvist AEO certificerede Miljø Europæiske lande er ISO14001-certificerede Kvalitet, sikkerhed og miljø Kvalitet, sikkerhed og miljø centralt koordineret i det europæiske netværk!

10 Trafikkontorer Denmark Country Handling Offices Austria
Copenhagen, Kolding Luxembourg Belarus Netherlands Belgium Norway Copenhagen, Aarhus Bulgaria Poland Croatia Portugal Czech Republic Romania Estonia Russia Finland Slovak Republic France Slovenia Germany Spain Greece Sweden Hungary Switzerland Ireland Turkey Italy Ukraine Latvia Great Britain Lithuania Yugoslavia Denmark

11 Serviceydelser DB Schenker tilbyder sine kunder global one-stop shopping i eget regi Systematiseret LTL/FTL ved landtransport eller LCL/FCL ved luft- og søfragt Ekspresservices Dør-til-dør services Pakker/små sendinger Multi-modale serviceydelser Transportservices Specialservices Messer og udstillinger Globale sportsbegivenheder Logistikløsninger til kunstudstillinger og musiktournéer Flytninger Heavy lifts Integrerede logistikservices Omfattende logistikløsninger Global supply chain management Value-added services Forsendelses-/distributionslogistik Lagervirksomhed

12 En verden i forandring DB Schenkers strategi Ændret dynamik
Globalisering Konsolidering Kundeadfærd Globalisering af store kunder Stigende krav om komplekse integrerede services Krav om komplekse IT-løsninger Ændret outsourcingadfærd DB Schenkers strategi Positionering som integreret logistik-serviceudbyder Udvikling af globalt netværk Fælles produkter og procedurer Yderligere udvikling af DB Schenkers organisation Aktionær Rentabilitet, vækst og værdiskabelse Fokus på integreret logistik

13 Løsninger der skaber fleksibilitet og overblik
Elektronisk dataudveksling (EDI) Online Services 24 timer i døgnet (Tracking, online booking, online køreplan m.m.) Lageropbevaringsløsninger

14 Besøg os på Internettet:
Internet: Besøg os på Internettet: Find information samt alle vore e-business services på vor hjemmeside: Transporttider Online Booking Online Tracking Prisforespørgsel


Download ppt "Schenker A/S, Danmark Kontaktperson Titel/anledning Sted, dato"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google