Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kan man tænke intermodalt i Europa …hvad skal der til?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kan man tænke intermodalt i Europa …hvad skal der til?"— Præsentationens transcript:

1 Kan man tænke intermodalt i Europa …hvad skal der til?
v/ Jesper E. Petersen FREJA Transport & Logistics A/S Administrerende direktør

2 FREJA Transport & Logistics
FREJA Transport & Logistics er en nordisk dækkende transport og logistik virksomhed Hovedkontor i Skive og afdelinger i Taastrup, Århus og Vejle samt datterselskaber i Norge, Finland og Sverige Virksomheden er grundlagt i 1985 og 100% danskejet. Vi er ca. 650 ansatte. Omsætningen er budgetteret til 2,4 mia. FREJA tilbyder logistik- og landbaserede transportydelser med fokus på fleksibilitet og effektivitet Gennem troværdighed vil vi skabe værditilvækst for vore kunder og samarbejdspartnere

3 FREJA Transport & Logistics A/S i 2007
Internationale trafikker til/fra Danmark: Totalt: trailers Kombineret bil/bane: trailers (2,05%) Ro/ro: trailers (1,50%)

4 Hvem efterspørger intermodalitet?
Planlæggere Politikere Resultat: Lastbilen hersker Alternativ mangler Uafhængig af landbaserede faciliteter Økonomisk at operere

5 Markedet efterspørger levering
Markedet efterspørger ikke modalitet hverken inter-, multi- eller trans- Markedet efterspørger levering af gods Levering på bestemt sted Levering til en bestemt tid Levering bestemmes af produktions- og forbrugshensyn

6 Intermodalitet kræver tre ting
Standardisering Knudepunkter Operatører Paller Containere Flats Veksellad Osv. Havne Vejtransportcentre Ragerbanegårde lufthavne

7 Alternativer Transportkorridorer Ro-ro Færgefarten Flodtrafik
Er ikke standardiserede til at håndtere stykgodstrafik, partloads og fulloads

8 1. Solna 2. Tumba 3. Stockholm 4. Taastrup 5. Busto Arsizio 6. Milano 7. Chioggia

9 1. Vejle 2. Hamburg 3. Basel 4. San Sebastian

10 1. New Castle 2. Immingham 3. Rotterdam 4. Kobylnica 5. Kartowice

11 Konkurrencedygtig intermodalitet
Intermodalitet som reelt alternativ kræver: Store investeringer Offentlige investeringer Lokalisering af knudepunkter – ny tankegang: Produktions- og forbrugcentre Gør ikke vejtransporten konkurrencedygtig Hindringer for bilerne

12 Regimer i fald


Download ppt "Kan man tænke intermodalt i Europa …hvad skal der til?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google