Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

BRANDING FURESØ Vi vælger familien Status, ØU og BR maj og juni 2013.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "BRANDING FURESØ Vi vælger familien Status, ØU og BR maj og juni 2013."— Præsentationens transcript:

1 BRANDING FURESØ Vi vælger familien Status, ØU og BR maj og juni 2013

2 MÅLSÆTNING Tiltrække flere borgere og være en attraktiv bosætningskommune, så vi sikrer en afbalancering af Furesø Kommunes demografiske udvikling

3 HVORDAN VIL VI FØRE KAMPAGNEN? Indefra-og-ud. Fact-baseret. Tillidsvækkende. Holdningspræget. Digitalt baseret.

4 KAMPAGNESTRATEGI FÅ Børnefamilier og unge par, der snart stifter familie TIL AT søge bosætning i Furesø Kommune VED AT overbevise dem om kommunens evne til at skabe de bedste rammer for et aktivt familieliv i stærke fællesskaber GENNEM målrettet kommunikation i relevante kanaler, i en dialogskabende stil og tone, i de kommende 3 år

5 Målsætninger for Furesø Kommunes branding kampagne I 2014 mener over 75% af FK’s borgere, at Furesø er en attraktiv bosætningskommune*) I 2015 er 80% af borgerne tilfredse/meget tilfredse med at bo i Furesø Kommune*) Den 1. januar 2017 er vi flere end 40.000 borgere i Furesø Kommune *) Dokumenteres via valide stikprøvemålinger i 2. halvår 2014 og 2015

6 Konklusioner og afsæt for brand platform

7 Kernen i fortællingen om Furesø En attraktiv og kreativ bosætningskommune Stærke fællesskaber, hvor borgerne tager ansvar Vi værner om vores natur, rigt udbud af kultur/idræt En omsorgsfuld og effektiv kommune Alle børn og unge kan udvikle/uddanne sig optimalt Mulighed for at leve sundt og aktivt hele livet Vi præger regionens udvikling og samarbejder En attraktiv og kreativ bosætningskommune Stærke fællesskaber, hvor borgerne tager ansvar Vi værner om vores natur, rigt udbud af kultur/idræt En omsorgsfuld og effektiv kommune Alle børn og unge kan udvikle/uddanne sig optimalt Mulighed for at leve sundt og aktivt hele livet Vi præger regionens udvikling og samarbejder Opbakning DNA/Løfte Vision Furesø giver familierne plads til et liv i trygge, grønne rammer Furesø giver familierne plads til et liv i trygge, grønne rammer Vi skaber løsninger sammen

8 Hvad driver mobilitet? Analyse (6 ejendomsmæglere og 16 borgere) Valgkriterier – hvad er stærkest? Huspriser i alle niveauer, både ved køb og gensalg Tæt på (dit job) i København Natur - tilgængelighed Skoler – kvalitet i undervisningen og sikre skoleveje Kultur- og Idrætsfaciliteter Institutioner – kvalitet og takster Særlige tilbud til børn/unge Indkøbsmuligheder Jobmuligheder Kommunens serviceniveau VIGTIGST GREEN FEE MINDRE VÆSENTLIGT

9 1. Målgrupper for branding kampagnen Den største befolkningsgruppe i kommunen i dag er ’2 voksne i husstanden’ Befolkningsprognosen viser størst vækst i 80+ (Index 127 i 2016) Yngre familier med børn eller ’børn på vej’ vil skabe den største befolkningstilvækst på kort sigt

10 ’Ekstern’ målgruppe for kampagnen Børnefamilier u/40 år med 1-3 børn Yngre par 26-35 år Bosiddende primært i de 6 nabokommuner Allerød, Ballerup, Gentofte, Gladsaxe, Herlev og Rudersdal, samt København Veluddannede, egen bolig (andel/ejer), udearbejdende, dyrker idræt/motion, foreningsaktive, selvkørende. Bil i husstanden.

11 Beskrivelse af målgruppe 1: Børnefamilier

12 Beskrivelse af målgruppe 2: Yngre par

13 ’Intern’ målgruppe for kampagnen Furesø-borgere med positive holdninger til det at bo i kommunen Ambassadører (uden de sætter prædikatet på sig selv) Meningsdannere Foreningsaktive

14 2. Furesø Kommunes DNA Furesø Kommune vil bidrage til at familierne trives optimalt. Vi promoverer et aktivt familieliv i trygge rammer, og bidrager dér hvor vi kan (som kommune) med at skabe stærke fællesskaber: Institutioner, skoler, infrastruktur, idræt og kultur. DNA: Familieliv i stærke fællesskaber

15 Uddybning af Furesøs DNA Det territorium vi ønsker at sætte os på er ”Hovedstadsområdets mest attraktive kommune for børnefamilier”. Denne position vil vi opnå ved at kommunikere Rationelt/Faktuelt: Skoler, dagtilbud, økonomi, tæt på København Emotionelt/Faktuelt: Store naturoplevelser, fællesskaber, Sund dagsorden

16 3. Fortællingen om Furesø Furesø Kommune – Familieliv i stærke fællesskaber! I Furesø Kommune sætter vi fokus på familien og fællesskabet. Og Furesø kommune er et fællesskab, som vi skaber sammen. Ikke på rådhuset, men alle de steder vi færdes. I nogle af de bedste naturlige rammer, man finder i hovedstadsområdet. I Furesø prioriterer vi daginstitutioner og skoler, så 99% af eleverne kommer videre på ungdomsuddannelser med et af de højeste landsgennemsnit i bagagen. Motiveret af alle de gode dag- og aftentilbud overalt i kommunen. Vi har fokus på et aktivt og sundt liv, hvor sport og idræt ikke kun er på skemaet, men også trives i fritiden, hvor både bredden og eliten har gode kår. Foreningerne i Furesø værner om familiens aktive liv. Børn og voksne udfordres med idrætsgrene som tennis, badminton, håndbold, svømning og fodbold, i et tæt parløb med et utroligt musik- og kulturliv, hvor flere end 330 registrerede foreninger kæmper om vores tid og lyst til at være med. Der sker altid noget i Furesø - også for dig og din familie. De stærke fællesskaber øger trivslen for alle.

17 3. Fortællingen om Furesø I Furesø lægger vi vægt på stærke fællesskaber med aktive borgere som bærende kræfter. Kommunen er gerne fødselshjælper til initiativer, som styrker mangfoldigheden i disse aktive fællesskaber. Møder vi udfordringer, søger vi løsninger sammen. Det manglede bare. Beslutningen om at vælge Furesø, er ingen svær beslutning. Og er I først flyttet hertil, taler statistikken for, at I bliver boende her længe. Furesøs borgere lever længere og sundere end landsgennemsnittet, og bliver gerne boende i kommunen, når ungerne er fløjet fra reden. En positiv statistik, der ikke kun grebet ud af den blå luft, eller gravet op af den grønne skovbund. Selv om vi har rigeligt af den. Vi har en sund og stærk økonomi, der kommer alle til gode. Læg hertil et varieret udbud af boliger i alle størrelser til alle aldre og i alle prislag. Boliger, der holder prisen bedre end gennemsnittet. Vi tilbyder boformer, der giver de perfekte rammer for et holistisk familieliv i balance, kun ca. 20 km fra centrum af København. Kort sagt: Hovedstadens grønne og blå oase, hvor vi passer på de fællesskaber vi har. Så vil du gerne vide mere om Furesø Kommune og alle vores fordele, har vi samlet relevante informationer, links og inspiration på www.furesoe.dk/ny. Vi glæder os til at byde dig og din familie velkommen.

18 Familieliv i stærke fællesskaber Kommunen leverer Borgerne efterspørger Stil og Tone Vision Samarbejde Udvikling Faciliteter Gode rammer for familien Venlige Dialogsøgende Tilgængelige Opdaterede i ord- og billedvalg Prioritering af familiernes ønsker til en børnevenlig kommune Status Natur Gode skoler Tæt på Kbh. Hovedstadens mest attraktive kommune for børnefamilier En kommune med et stærkt omdømme Kommunikationsstrategi

19 4. Kanalstrategi: Basismedier Opdateret website på www.furesoe.dk. Særligt afsnit for tilflyttere Opdateret grafik, lettere navigation, dialogboks, personer, flere billeder Digital Velkomstpakke Sendes til alle tilflyttere Hjælp til tilmeldinger (foreninger, skoler osv) Praktisk info af enhver art Husstandsomdelt avis Mobilisering af ambassadører. Formidling af vision. ’Vidste du at…’ En ny start for kommunen. Fælles afsender ID (Byrådet) Praktisk info, årskalender, mærkedage, begivenheder, handelslivet, foreninger osv

20 5. Kanalstrategi: Kampagnemedier Søgeordsstrategi Banner/displays Geotargeting (efter IP adresse) Domain targeting (efter søgeadfærd) Sociale medier. Branded content/PR. Klassisk avismarkedsføring

21 Bilag Den strategiske Rompe: Vejen ind til Furesø Kommunes DNA


Download ppt "BRANDING FURESØ Vi vælger familien Status, ØU og BR maj og juni 2013."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google