Situation: Et fiskefartøj er afgået fra Strandby kl. 07.00 og var forventet tilbage til Strandby kl. 13.00, men er ikke ankommet. Der er fundet vraggods.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lektion 15 – Afgøre om fare for sammenstød
Advertisements

Analyse ? Erik Nordahl Svendsen Medieforsker i DR Medlem af KLFs Fokusudvalg.
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Oxygen Challenge O-løb på MARS. Mission 1.Find så mange poster som muligt på Mars 2.Brug mindst mulig ilt på turen (stay alive)
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Kære Venner Dette er mit sidste show. Jeg har truffet en meget vigtig beslutning. Jeg har været igennem mange prøvelser og trængsler, men sagen er, at.
Mandag den 6. oktober 2008 VIP2 Jobpakkeambassadør kursus.
•Et ord der bruges for at afslutte en samtale, når de har ret og du skal klappe kajen.
Forholdsregler under nedsat sigtbarhed
Yachtskipper /2010 Navigation: Magnetisme Kurssætning
Fart, distance, vind & strøm Navigation 2: Stedbestemmelse
AM 2006 Birgit Lübker AM 2006 Hvem har magten i arbejdsmiljøarbejdet? Seniorkonsulent Birgit Lübker Teknologisk Institut - Center for Arbejdsliv.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Arbejdspladsudvikling

Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Fodring af vildt Men de nye begrænsning i jagtloven om udsætning af vildt er det mere end tidligere at der er styr på sin udsætningsplan. Hvorfor kan den.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Nødkald (Distress Call) og nødmelding (Distress Message) (DSC: Nødalarm/Distress Alert) MAYDAY MAYDAY MAYDAY her er MATILDE MATILDE MATILDE XPA2791.
BK Friheden 98 Teplice (Tjekkiet) 31/3 – 4/
Fælleskommunal indsats på geodataområdet Jens Ole Back KL.
Stedlinje er en linje på jorden hvorpå skibet befinder sig.
Navigatoriske publikationer
Lektion 8 – Bestiksejlads
Lektion 11 – Brug af GPS navigator, waypoints
For nydlig kl foran hoveddøren. En fyr følger sin veninde hjem. Lige ankommet og udveksling af godnatkys, får ham til at føle sig en smule opstemt.
Bestiksejlads og sejladsplanlægning
Quiz i navigationslys Hvad ser du her? 1. Fiskeskib 2.
Koordinatsystemet Y-aksen 2. aksen X-aksen 1. aksen.
Særlige regler for sejlads i indre danske farvande
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
22 spørgsmål til mundtlig overhøring til duelighedsprøven
Studiepraktik Program:
Vejledende håndtering af Tessa under kapsejlads Rollefordeling - version december 2012.
Andengradsfunktioner
LINEÆR FUNKTIONER MATEMATIK A.
Brønden. Brøndopkoblingen Ved DBC Ding Ding - Hosting Den server som Ding løsningen kører på. ● Internt hos biblioteket ● Hos kommunen ? ● Tredje udbyder.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Analyse ? Erik Nordahl Svendsen Medieforsker i DR Medlem af KLFs Fokusudvalg.
På det efterfølgende dias (startsiden) er vist formationen.
Bønder. Det gælder om at overleve… En voksen skal bruge 700 TRKR pr. runde for at overleve. Et barn det halve.
DUB møde 18. Oktober 2001  9.30 ankomst  Orientering fra bestyrelsen  Unicenter 3.0  Frokost  SLMO  Spørgetid 
Obligatorisk selvvalgt opgave
Brugervejledning til autoklave Bowie og Dick test.
It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Situation: En middelstor sejlbåd er afgået fra Skagen kl med forventet ankomst til Sæby kl , men er ikke ankommet. Oplysninger for løsningen:
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Ekspertvurdering Ekspertvurdering / Heuristisk evaluering
Algoritmer og Datastrukturer 1 ”Rush Hour” Gerth Stølting Brodal.
Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.
Spec. af LottotalsGenerator interface LottoTal{ // S: mgd. af udtrukne tal // min, max: int - angiver intervallet (incl.) void set(int min, int max); //PRE.
1 Prisdiskrimination Med fast kontraktsalg Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Oplysninger for løsningen: Søgestart kl Solnedgang kl stk. MHV fartøjer 10 knob til rådighed Strøm: NE 3 knob Vind: V 12 m/s Sigtbarhed:
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Oplysninger for løsningen: Søgestart kl Solnedgang kl stk. MHV fartøjer 10 knob til rådighed Strøm: ESE 1 knob Vind: SV 12 m/s Sigtbarhed:
Velkommen til Kulhuse!. Velkommen – og hvem er vi? Anne Louise Nanna.
Hvad skal kendetegne fremtidens Rådgivningsydelser ?
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
Københavner-akademiet handler om…
Velkommen til Creating Impact
​OS: Flemming Overgaard ​
Vinterinformation.
​OS: Flemming Overgaard ​
Præsentationens transcript:

Situation: Et fiskefartøj er afgået fra Strandby kl og var forventet tilbage til Strandby kl , men er ikke ankommet. Der er fundet vraggods fra skibet kl på position 57° 28’1 N 010° 53’0 E Skibet er udstyret med en 6 personers redningsflåde Oplysninger for løsningen: Skibets fart er 5 knob Søgestart kl Solnedgang kl stk. MHV-fartøjer 10 knob Strøm: NE 0,8 knob Vind: VNV 18 m/s Sigtbarhed: 10 NM SAR AREALBEREGNING BackTrack med fundet vraggods © Mogens Grimstrup - HVF 126

kl. 07 kl. 13 kl. 08 kl. 12 kl. 09 kl. 11 kl. 10 © Mogens Grimstrup - HVF 126 OBS Vraggods kl

BACK TRACK FOR DET FUNDNE VRAGGODS FRA KL – © Mogens Grimstrup - HVF ,84,8NE ,02036

© Mogens Grimstrup - HVF 126

BACK TRACK FOR DET FUNDNE VRAGGODS FRA KL – © Mogens Grimstrup - HVF ,84,8NE , ,3VNV

© Mogens Grimstrup - HVF 126 SØULYKKE på vej hjem VRAGGODS TWC Kl. 10 Kl. 09 Kl. 11 Kl. 08 Kl. 12 kl. 13 kl. 12 kl. 11 kl. 10 kl. 09 kl. 08 kl. 07 LW dw SØULYKKE på vej ud RDV dw

© Mogens Grimstrup - HVF ,82,4NE 0, ,039 DRIFT FOR REDNINGSFLÅDE MÅSKE UDEN DRIVANKER SØULYKKE KL

© Mogens Grimstrup - HVF 126

330,82,4NE 0, ,039 DRIFT FOR REDNINGSFLÅDE MÅSKE UDEN DRIVANKER SØULYKKE KL ,2VNV20

© Mogens Grimstrup - HVF 126

SØULYKKE på vej hjem TWC DATUM dw DATUM min DATUM max LW min RDV dw LW dw LW max RDV max - 20º RDV min + 20º kl RDV min = 5,2 NM RDV dv = 4,7 NM RDV max = 4,1 NM © Mogens Grimstrup - HVF 126

330,82,4NE 0, ,039 DRIFT FOR REDNINGSFLÅDE MÅSKE UDEN DRIVANKER SØULYKKE KL ,2VNV20 5,24,74,1 1,0 0,1

© Mogens Grimstrup - HVF 126

330,82,4NE 0, ,039 DRIFT FOR REDNINGSFLÅDE MÅSKE UDEN DRIVANKER SØULYKKE KL ,2VNV20 5,24,74,1 1,0 0,1 1,4 1,6 1,2 1,0 Ved brug af computerprogrammer bruges 1,0 Ved håndberegning bruges efterfølgende skema

© Mogens Grimstrup - HVF 126

330,82,4NE 0, ,039 DRIFT FOR REDNINGSFLÅDE MÅSKE UDEN DRIVANKER SØULYKKE KL ,2VNV20 5,24,74,1 1,0 0,1 1,4 1,6 1,2 1,0 2,5 2,72,3

kl. 07 kl. 13 kl. 08 kl. 12 kl. 09 kl. 11 kl. 10 © Mogens Grimstrup - HVF 126 TWC - 20º + 20º DATUM dw DATUM min DATUM max © Mogens Grimstrup - HVF 126 SØULYKKE på vej hjem

© Mogens Grimstrup - HVF 126 5,5 0,84,4NE 0, ,039 DRIFT FOR REDNINGSFLÅDE MÅSKE UDEN DRIVANKER SØULYKKE KL ,56,0VNV20

kl. 07 kl. 13 kl. 08 kl. 12 kl. 09 kl. 11 kl. 10 © Mogens Grimstrup - HVF 126 SØULYKKE på vej hjem kl TWC DATUM dw DATUM min DATUM max - 20º + 20º © Mogens Grimstrup - HVF 126 SØULYKKE på vej ud RDV min = 9,5 NM RDV dv = 8,6 NM RDV max = 7,6 NM LW min RDV dw LW dw LW max RDV max RDV min

© Mogens Grimstrup - HVF 126 5,5 0,84,4NE 0, ,039 DRIFT FOR REDNINGSFLÅDE MÅSKE UDEN DRIVANKER SØULYKKE KL ,56,0VNV20 9,58,67,6 1,0 0,1 2,6 2,9 2,3 1,0 3,7 4,03,4

kl. 07 kl. 13 kl. 08 kl. 12 kl. 09 kl. 11 kl. 10 © Mogens Grimstrup - HVF 126 SØULYKKE på vej hjem kl © Mogens Grimstrup - HVF 126 SØULYKKE på vej ud DATUM dw DATUM min DATUM max

kl. 07 kl. 13 kl. 08 kl. 12 kl. 09 kl. 11 kl. 10 © Mogens Grimstrup - HVF 126 Beregnerprogrammet og Søværnets SARIS program indrammer cirklerne med et rektangel. Ved håndtegning kan der reduceres i eftersøgningsarealet ved at skære ind til cirklerne A B C D 8,5 NM 11,4 NM 8,5 NM 11,4 NM

96, ,0 - - © Mogens Grimstrup - HVF 126 (8,5 + 8,5) : 2 = 8,5(11,4 + 11,4) : 2 = 11,4

© Mogens Grimstrup - HVF 126

INDSATSFORDELING © Mogens Grimstrup - HVF 126

10 MHV 905 OVXX 0, ,55

© Mogens Grimstrup - HVF 126

10 MHV 905 OVXX 4,7 0, ,55

© Mogens Grimstrup - HVF 126

10 MHV 905 OVXX 4,7 0,25 1 1,175 96,9 3 2,55 29, ,9 3,8 0,31

© Mogens Grimstrup - HVF %

© Mogens Grimstrup - HVF MHV 905 OVXX 4,7 0,25 1 1,175 96,9 3 2,55 29, ,9 3,8 0,31 29

SLUT © Mogens Grimstrup - HVF 126