Århus, 8. april Integral Spiritualitet - og kristen tradition

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Opdrift på vindmøllevinger
O store Gud O store Gud O store Gud, når jeg dit værk beskuer
John Dewey: Pragmatisme, pædagogik og erfaring
Ansatser til et teoretisk fundament for den praktisk-musiske dimension
Ny tidsalder - ny religiøsitet?
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Spejderidéen Spejderloven
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Forretning og Ledelse lektion 7
”Religion er opium til folket”
En menighed, der søger enhed
Kultur- og branchestudier
Kulturstudier M-KA Festivaler. Et teoretisk perspektiv.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
Magtteori I 7. September 2005.
Sprog, sprog og sprogere Foreningen for tosprogede småbørns vilkår Vejle 20. marts 2012 J. Normann Jørgensen,
A Day in the Life of U.
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Musiksociologi Music Management
Teamwork En praksisnær øvelse.
På meningsjagt i meningsløsheden! Med Viktor Frankl som tour-guide
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Lidelsens problem (teodicé)
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kursusintroduktion M1K2 og M1K En udfordring… Målet for kurserne er relativt komplekst og sammensat Stofmængden er enorm – og det meste passer.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Billeder. grænser. leg. eksamen specialeafhandling 24. juni 2005 it-universitetet stabilitet. mobilitet.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
Virtualitet - i historie Fagdidaktik, Middelfart Eigil Møller
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Agenda Introduktion Interfacet –Interfacet –Metaforer (Peter) Emotional branding –Gobé The ten commandments –Thyssen (Vigdis) Æstetik og nydelse –Jordan.
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
En nutidig vej til fysisk velvære, følelsesmæssig balance, intellektuelt klarsyn og spirituel indsigt.
Romerbrevet v. Rolf W. Jørgensen. 7 følger af retfærdiggørelsen jf. Rom 5,1-11 1) Fred med Gud v.1 2) Adgang til Gud v.2a 3) Håb om herlighed v.2b 4)
HUMANISTIC PSYCHOTHERAPIES Anders Dræby Sørensen, Anders Dræby Sørensen,
Den signede dag med fryd vi ser Af havet til os opkomme Den lyser på himlen mer og mer Os alle til lyst og fromme Det kendes på os som lysets børn At natten.
KULTURARV OG BORGERINDDRAGELSE - hvem, hvorfor og hvordan Vesthimmerlands Museum, Aars d. 21. januar 2016 Hvem ejer kulturarven? Bernard Eric Jensen Aarhus.
Mellem Miss Hyacinth, Shakespeare og Facebook. Gud ser alt!
Seksualiteten i det daglige arbejde FOA Randers Den 23. maj 2011 Undervisere: Seksualvejledere Janni Watson og Charlotte Englund
THE PARADOX OF NORMALITY – THE RETURN OF NORMALCY AND ITS CONSEQUENCES (NORMALITETENS PARADOKS – NORMALITETENS GENKOMST OG DENS KONSEKVENSER) Dr. Anders.
THE MENTORING JOURNEY.
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Tryk på F5-tasten for at starte!
Completing secondary education
Introduction to synopsis writing
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Compositional Design Principles “SemiCiv”
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
. Oh, store Gud med fem vers
Filosofi i Filosoffen.
Kirkens kit – akademiets kant
Er det muligt at foretage et sikkert valg?
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
I Herrens Hænder In the hands of God 4 vers
SOME eller ANY START
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
Den religiøse dimension
The US-China trade war and its consequences
Præsentationens transcript:

Århus, 8. april 2015. Integral Spiritualitet - og kristen tradition Århus, 8. april 2015 Integral Spiritualitet - og kristen tradition Ved Karsten Skipper www.IntegrativVejledning.dk –mail@integrativvejledning.dk

"Hvad det mentale angår, var min ungdom en idyl af præcision og "Hvad det mentale angår, var min ungdom en idyl af præcision og eksakthed, et klarhedens og evidensens fort.” Ken Wilber i Journal of Humanistic Psychology

”Den vej der kan beskrives med ord er ikke den evige vej. Det navn der kan nævnes er ikke det evige navn. Det navnløse er oprindelsen til himlen og jorden. Det navngivne er blot de titusinde ting moder.” Indledningen til Tao Te Ching

Ken Wilber: Up from Eden, s. 12

"Vi befinder os nu, kollektivt ved det præcise punkt i historien hvor den eksoteriske krumning (1-4) begynder at bevæge sig ind i den esoteriske kurve (5-8). Vores analyse indikerer at fremtidig evolution, overordnet set, vil bevæge sig ind i de samme højere strukturer som tidligere tidsaldres esoteriske helte først fik glimt af et for et"   Up from Eden s. 265

"[Vision-Logic] can freely express itself in single ideas, but its most characteristic movement is a mass ideation, a system or totality of truth-seeing at a single view; the relation of idea with idea, of truth with truth, self-seen in the integral whole."   "[Visionslogik] kan frit udtrykke sig i en enkeltstående ide, men dens mest karakteristiske bevægelse er en helhedsforestilling, et system eller en totalitet af sandhedsindsigt i et enkelt blik; relationen af ide til ide, af sandhed til sandhed, selv-indset i den integrale helhed." Sex, Ecology, Spirituality s. 185

Generelle niveauer i forskellige udviklingslinjer

udviklingslinjer

Spirituel men ikke religiøs Spirituel men ikke religiøs? Kan religionerne reformuleres på et postmetafysik grundlag?

De Fire Kvadranter

De Tre Store

Wake up! Grow up! Clean up!

Hvad har kristendommen med til den integrative tidsalder og hvad står i vejen? Særlig vægtning af kærligheden og den sociale dimension? (Ex.: Jim Marion og i filmen Life of Pi (Yann Martel) Vægt på individet, individuation? (Jim Marion, C. G. Jung) Var Kristus en oplyst mester eller en kosmisk begivenhed? (Rudolf Steiner)

”Earthrise” fra Apollo 8, 24. dec. 1968

Overgangen fra industrisamfundet til det integrative samfund Inspireret af Hildebrandt og Stubberup (2010): Bæredygtig ledelse, s. 50

"The world we have created today as a result of our thinking thus far has problems which cannot be solved by thinking the way we thought when we created them," Albert Einstain?, 1946

Baseret på Ken Wilber (2006): Integral Spirituality, p. 22

Tak for jeres nærvær!