Skovbrand Oplæg til Tværfagligt 3.g Projekt

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Opdrift på vindmøllevinger
Advertisements

Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
SHADOW OWNERS DK VI ER PÅ VEJ JA VI SKAL OGSÅ SPISE.
Ligninger af første grad i en variabel
Demonstration og evt. egen løsning samtidig med Tegn og find den lineære funktion f(x), der går gennem punkterne A(3, 2) og B(5, 1). Find f(1.5) og f(8).
Efterafgrøder og miljøet
Tværfagligt undervisningsforløb
Velkommen til GLOBE-programmets introduktionskursus Vi vil bestræbe os på - ikke at stresse ikke at stresse ikke at stresse - men heller ikke at.
Kognition og uendelighed
v/ Steen Markvorsen og Michael Pedersen
Normalfordelingen Man siger at et talmateriale er normalfordelt, når der optræder mange observationer i midten af materialet og få i yderkanterne. Her.
Lektion 3 – Kompasretninger og kompasset
Lav en tilfældig retvinklet trekant
Euler’s Elastica v/ Steen Markvorsen.
EU I UNDERVISNINGEN Institut for Statskundskab Hvorfor undervise i EU? Oplæg ved Hans Branner.
Institut for Matematik Projekt XM 27. – 28. November 2006 XM v/ Poul Hjorth og Steen Markvorsen.
Geometri Areal og omkreds.
Statistik, kombinatorik & Sandsynlighed
Lav en tilfældig retvinklet trekant
Netværk for fællesskabsagenter
Målemetoder & usikkerhed Vi skal måle arealet af tavlen Fejlkilder: Ikke rektangulær og plan.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Niclas kønig nielsen Skive handelsgymnasium 3. øma
Gennemsnit og spredning
Matematik har bevæget sig
Accounting - HA-int / Økonomistyring, , Air-21, 1 Institut for Regnskab, Tom Hansen Air-21 Case spørgsmål.
Problemformuleringer med matematik
I tilfælde af BRAND Ansvarlig for børn i børnehaven 1. Du skal uddele opgaver til de andre voksne 2. Send en voksen til bålhytten med børnelisten + en.
Matematikfaglighed i samfundsfag og EU
Skovbrande.
Den Nordiske Model Hvad er en velfærdsstat? Analytisk perspektiv
Konsulentmøde Tilskud til skov juni Dagsorden kl – 9.45 Ankomst – kaffe og brød kl. 9.45Velkomst Kl Tilskud -Grønne driftsplaner -Landdistriktsprogram.
Hvad er modydelsen ved at ændre
Hvad gør naboen bedre? Dyk ned i tallene og overhal naboen – eller dig selv Erik Maegaard, VFL, Planteproduktion Det Europæiske Fællesskab ved Den Europæiske.
Frøsektion Dansk Landbrug Bestyrelsens Beretning for 2007
Tornadoer Hvad er en tornado:
Omkostningsstyring og valg af mekanisering?
Forslag til Kommuneplan 2009 Klima Task Force Klimaarbejdet i Hjørring Kommune I Kommuneplanen står der: Hjørring Kommune følger den globale debat om klima.
W4a1 PC baseret analyse og simulering. w4a2 Stokastiske processer.
Statistik, kombinatorik & Sandsynlighed
Funktioner generelt nr. 16
Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Oplæg til Tværfagligt 3.g Projekt v/ Steen Markvorsen.
Pythagoras Et bevis IM.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Forskningens Døgn: Da algoritmer gjorde det af med højtråbende børsmæglere Christian Borch, professor mso, dr.scient.soc. Institut for Ledelse, Politik.
:52 1. Hvilket land skal du på udveksling i? Evaluering af Workshop 2015 Navn 1USA 2Canada 3New Zealand 4Storbritannien 5Østrig 6Spanien 7Frankrig.
:54 1. Hvilken dag deltog du/I til afrejsemødet? Evaluering af afrejsemøderne 2015 Navn 1Odense den 16.maj 2Aarhus den 16.maj 3København den.
Geometri i 4.Y.
1. 2 HVORFOR? Opgave 3 Løsning: Find omkredsen af cylinderen vha. formlen for cirklens omkreds. Find arealet af cylinderen som arealet af et rektangel,
Lugtobservationer efter sniffermetoden – fra klage til afgørelse v. Bo Clausen, Nyborg Kommune.
GeoGebra 1 Mål: Du kan tænde og slukke for algebravindue og tegneblok.
Stjernerne Fødsel, liv og død.
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Tropisk.
Hjælp til ballonprojektets matematik del
Forskningens bud på mulighederne i landdistrikterne
Natur Ud i naturen Mystik Fare vild, sove ude i naturen
Matematik Geometriske figurer.
SO og Matematik Tanker på HC Ørsteds Gymnasiet
Roskilde Fjord Målinger og observationer i og omkring Roskilde Fjord
Parameterfremstilling og punktmængde
Præsentationens transcript:

Skovbrand Oplæg til Tværfagligt 3.g Projekt v/ Steen Markvorsen Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Brand! Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrande i Canada ( >200 ha, 1959-1999) Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Attack Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Strategi Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Head-, Flank-, and Back-Fire Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Grassland Fire Tikokino, Central Hawkes Bay, New Zealand, 1991 Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Ellipse Opgaver I Ligning Parameterfremstilling Omkreds Folieringer Areal Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Head-, Flank-, and Back-Fire igen Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Ellipse Opgaver II Hvor et det lettest (sværest) at angribe og slukke ilden? Definér ’Area burned by Head Fire’ Definér ’Area burned by Flank Fire’ Definér ’Area burned by Backfire’ Beregn disse 3 arealer til ethvert tidspunkt i en uendelig skov Beregn de 3 arealer for en helt udbrændt rektangulær skov Hvilke biologiske konsekvenser har ’afbrændingstypen’? Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Uden vind Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Med vind Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Med vind Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Uden vind Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Med vind Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Med variabel vindretning (360 graders drejning) Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06

Skovbrand Oplæg Slut Institut for Matematik Gymnasie Projekter 01.09.06