1. lektion Oplæg om ’Arkitektur og geometri – byen og dens funktioner’ Opgave: fold en terning 2. lektion Opgave: isometrisk tegning af bygning 3. lektion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
JEG GIK MIG OVER SØ OG LAND
Advertisements

En kort præsentation af havnebyprojektet. For at landbrugsvarer kan transporteres via skinnenettet, er der afsat et lille spor med en enkelt bygning. Hele.
QR-koder Lokalhistorisk formidling. Quick Response Code 2.
Adressen centrum i i v/ Sik Cambon Jensen. Lidt om adresser Adressen - teknisk set Adressens ying og yang Adressens liv Adressen i centrum Én adresse.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Barokken Danmark i en hård tid!.
Fælles Mål 2009 – konklusioner
Små huse Arkitekturprojekt 2005.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Storyboard fra …. Kommune/team
Der var engang en by som hed Tawnswill og det var en dejlig by. Men så kom der et stort monster og hærgede byen og den brændte mennesker, ødelagde bygninger.
Lav jeres egen forretning
Tegning af en parabel I hånden.
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
Workshop Helsingør den 4. august.
Bilag 9, Masterprojekt MIL 2010 Absalon som medie i undervisningen på TPU – Hvordan? Udarbejdet af Jørn Piplies Døi. Studienummer Det teoretiske.
Matematik i gymnasiet Graph.
Matematik 10. klasse.
Kubeforløbet på Graeme College. Baggrund om Sydafrikas skolesystem  Kønsopdelt  Meget store forskelle på rige og fattige skoler  Centralt styret mht.
Praksisforløb i grundskolen klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
Vejen til en beslutning Tilbygning eller ny skole? Er det muligt at gøre gamle bygninger bæredygtige? Lokalisering i by eller på landet?
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Evaluering MATEMATIK Hvad har vi lavet? Hvad mener I om undervisningen?
Hvordan skal vi bo sammen i fremtiden? Projektet Jagten på fællesskabet er udviklet af Dansk Arkitektur Center i samarbejde med BL – Danmarks Almene boliger.
Vandets vej fra hav til land
FFM og årsplaner Vemmedrup
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Bygninger med signalværdi
Brødeskov IF om landsbyvisioner Behov, helhed og sammenhængskraft v/Svend Beeck.
#MapInfo konference 2006 – For enden af regnbuen… En rejse i MapInfos produktlinie En rejse i MapInfos produktlinie.
Trigonometri – 6. og sidste forløb i 10G
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  Hvor, hvornår og hvordan  Testmanuskript.
Geometri i 4.Y.
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
Visuel kulturprojekt Malene Brun Sabransky, LH
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Den klassiske vurdering af arkitektur De fem F'er Form, funktion, fantasi, forståelse og forbindelse. Alle gode værktøjer, når man skal vurdere den arkitektoniske.
© Det strategiske lederskab (1. udg.) Jørgen Lægaard (red.) Hans Reitzels Forlag 2014.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Trine Blicher Folmer. MÅLSÆTNINGER Bassin 7 rummer et anderledes potentiale Den markante orientering mod havnebassin nr. 7 og det kommende havnebad skal.
Lav en fugle-folde-bog
Praktisk geometri.
Evt. information vedr. check
M/S Museet for Søfart Konference: Børn, kulturarv og museer d
Formidling i børnehøjde– et anderledes museumsbesøg
Introduktion til projektionstegning:
Papirflyveren Øvelse I stedet for en ”kedsommelig” gennemgang af LEAN simuleres LEAN igennem LEAN spil som kan være flyverspil eller ved kurset i forbindelse.
Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Døre til fremtiden Fremtidens byer - bæredygtige byer?
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse, 5. udg
© Project Management – a complete guide, 1.udg.
En skyskraber der drejer om sig selv
Undervisningens forløb
Geometrisk tegning.
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
جمع آوري میکائیل فتاحی طبری
Titel for begivenhed Dato for begivenhed Klokkeslæt for begivenhed
UU-Øresund Rammer for centerets varetagelse af undervisningen i UEA
Billede med billedtekstlayout
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Hvordan registrerer jeg arter og besigtigelser i NaturAppl?
Enzymer og enzymreaktioner
Præsentationens transcript:

1. lektion Oplæg om ’Arkitektur og geometri – byen og dens funktioner’ Opgave: fold en terning 2. lektion Opgave: isometrisk tegning af bygning 3. lektion Opgave: tegn og fold en bygning 4. Lektion Lektion 3 fortsætter 5. lektion Opgave: byg en by 6. lektion Lektion fortsætter 7. lektion Opgave: geometriske beregninger i byen Evt. 7. lektion Evt. udstilling af byen/bystrukturen Undervisningens forløb

Foto: Jens Hemmel

Foto: Flickr

Valgfrit slide: Indsæt et foto/kort over egen by set fra oven (evt. fra Google Earth)

Foto: Flickr

Foto: Arksite