Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Ude af 10. klasse, og hva’ så? l
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
Hjørring Gymnasium.  Samtlige klasser og fremmedsprogsundervisere  Engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, græsk  at udvikle og forfine elevernes.
Roskilde Tekniske Gymnasium
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Repræsentativitet Sandsynligheden for at få krone ved kast med en mønt
Afgangsprojekter Diplom Bygning
Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
NTS-centeret Nationalt center for undervisning i natur, teknik og sundhed - Fordi interessen for og kvaliteten af undervisningen i natur, teknik og sundhed.
 87,4 % er i uddannelse (933)  59,0 % går i gymnasiet (629)  24,7 % er i erhvervsuddannelse (264)  1,0 % er i andre ungdomsuddannelser (11)  2,4 %
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Afslut Frem >>
De unges vandring i uddannelsessystemet – uddannelsesmønstre i Region Midtjylland og betydningen af geografi og social baggrund Handels- og Ingeniørhøjskolen.
NUAS okt Hvor i studiet bør karrierevejledning komme? V/ Christian Volmer Nielsen Aalborg Universitet.
FORSIDE 1 Præsentationens undertitel Skriv dit navn /titel /andet.
Case: Sampling Define the population for the Choice of Education study Sample or census? Is the resulting sample a probability sample? Which of all the.
Anvendt Statistik Lektion 6
Hvordan søger man om optagelse?
Velkommen! HD 1. del – IT og økonomi. Dagsorden/emner, der skal diskuteres Fagets historie og vision Hvem er hvem Fagets regler Eksamen Fagets dele Andre.
Esbjerg 5. nov 03 / TC1 Reform af de gymnasiale uddannelser.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 4. november 2005.
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
ORIENTERING OM SAMFUNDSFAG – 4. SEM. Tirsdag den 10. marts 2009.
Det har stor betydning, at uddannelsen har et fagligt indhold, der svarer til respondentens interesser.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
Informationsmøde 13. april Informationsmøde 12. april 2011 Studenterforskning Århus: København: Odense:
ERHVERVSPHD Hvordan gør vi ordningen til en succes i Nordjylland?

Kandidatdag Onsdag 12. december Indhold Politik og Administration Can. IT-ledelse Øvrige uddannelser på AAU Uddannelser i udlandet Kandidatuddannelser.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Gymnasiet (Stx)
Detailhandelsuddannelser Skolemøde
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Sunds skole Evaluering
1 CRU Bog - lancering. 2 3 CRU Bog - Programmet Velkomst ved Centerleder Jesper Lindgaard Christensen Udvalgte kapitler i bogen præsenteres af nogle.
Fra erhvervsuddannelse til videregående uddannelse
Forudsigelse i markedsanalyse Burns & Bush ch. 19 Carsten Stig Poulsen Mandag d. 6. april 2009.
Mød Aalborg Universitet
UniEngelsk Modulet Engelsk i den moderne verden Weekendseminar august.
1 Sociale forskelle i valg af videregående uddannelse Trond Beldo Klausen, lektor, Aalborg Universitet Odense 26. november 2009.
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
Studievalgs- undersøgelse 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Carsten Stig Poulsen.
TITEL PÅ PRÆSENTATION 1 Præsentationens undertitel Skriv dit navn /titel /andet.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
TITEL PÅ PRÆSENTATION Præsentationens undertitel Skriv dit navn /titel /andet.
Step 1: Identify what you wish to know and what you already know about your topic. Unges valg af gymnasiale uddannelser og videreuddannelser i Nordjylland?
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
EUD-reform og unge i HTK. Erhvervsuddannelsernes store udfordringer 1.Færre unge søger ind på erhvervsuddannelserne, og søgningen direkte fra 9. og 10.
Studievalg Nordjylland Martin Rovs Hansen Vejleder Studievalg Nordjylland Tanja Andersen.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord.
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
Samarbejde mellem matematik og samfundsfag. Disposition Indledning Hvorfor skal vi bruge 2 i samfundsfag? Hvordan kan matematikken bruges? Eksempel. Oplæg.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Erasmus+ Predeparture møde
Analyse omkring rytmiske koncerter November 2016
Digitaliseringsstyrelsen
Forældremøde UU Faaborg-Midtfyn.
Naturfag.
Ungdommens Uddannelsesvejledning Ungecenter Mariagerfjord
Sociale forskelle i valg af videregående uddannelse
Årsmøde
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
Velkommen til fagligt samspil
Anvendt Statistik Lektion 6
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Årsmøde
Præsentationens transcript:

Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing 2009 og Carsten Stig Poulsen

Velkomst og introduktion Baggrunden for undersøgelsen Undersøgelsens gennemførelse Undersøgelsens resultater Anbefalinger

Baggrunden for undersøgelsen Ch 153 En ny uddannelse, matematik-økonomi (mat-øk), starter efter sommerferien på AAU Spørgsmål: ◦Hvor udbredt er kendskabet til, at uddannelsen starter? ◦Hvor stor en tilgang kan forventes tildenne uddannelse?

Undersøgelsens gennemførelse Ch 154 Populationen er elever i Nordjylland, der er på afsluttende trin af deres gymnasiale uddannelse. På basis af statistik fra DS anslås antallet til 2,500. Studievejledere på alle nordjyske skoler med gymnasiale uddannelser blev kontakltet og spurgt om de ville formidle et link til undersøgelsens hjemmeside videre til de studerende. Af 26 vejledere var 24 villige til at hjælpe, 2 svarede ikke. De studerende skulle dernæst selv logge sig ind til undersøgelsen. Det var der 359, der gjorde. Der er i pricippet tale om en totaltælling, og deltagende 359 respondenter kan ikke siges at udgøre en repræsentativt udvalgt stikprøve. Dataindsamlingen fandt sted i perioden til

Materialets sammensætning

Hvad er dit køn? * Adgangskrav opfyldt

Hvad skal der ske efter sommerferien?

Faglige interesser

Hvad bestemmer, hvad man vil studere

Hvad bestemmer, hvad man vil studere? Betydningen af Nordjylland som studiested er det eneste kriterium, der hænger sammen med, om adgangskravene til mat-øk er opfyldt.

Valg af studieby

Kendskab til uddannelse i matematisk-økonomi Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

Kendskab til, hvor man kan læse matematik-økonomi Betingelse: Kendskab til uddannelsen Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

Kendskab til uddannelse i matematisk-økonomi Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

Hvor mange studerende kan så forventes på mat.-øk., AAU? Populationen er anslået til 2500 elever Konfidensinterval for andelen, der påbegynder mat-øk-studium på AAU: ◦1% Dvs. forventet antal studenter: 25 Konfidensinterval for antal mat-øk- studerende: 25 ± 10 (baseret på Poissonfordelinegn)

Q&A