Style & Experience Terrariet Vissenbjerg Maj 2008 Rikke Østfeldt & Elisabeth Holmstrøm
Agenda målgruppe idégrundlag PLUS værdier design og stilart gennemgang af site interaktion
Målgruppe Elever i 1. – 6. kl. Karakteristika: hyppige internetbrugere underholdnings-junkier hyppige gæster i zoo o.a. forlystelser
PLUS værdier P – Gekkos grotte, menubar med illustration L – Jordfarver, skiftende billeder U – Drop-Down menu, menu i top, navigation S – Nyhedsbrev, kæledyrsservice, booking
Idégrundlag Gekkos Grotte skoletjenesten og naturen omkring os oplysningsskilte/kataloger på tysk og engelsk sanseoplevelser ude i Terrariet ny protektor – for børnenes skyld
Design & Stilart Grunge: gammelt, beskidt, ødelagt, rodet, dystert Hvorfor grunge?
Designprincipperne Gentagelse – statisk menu, samme design Proximity – tekst og billede, gruppering Allignment – tekst lige i begge sider Hierarki – billede før tekst
Interaktion Xhtml PHP Flash