Intro - novelleforløb
Dagsorden mandag d. 27/10 Tip en 13’er – hvem er vi? Interview af sidemakker – hvem er I? Splittes op i to hold (7.1 og 7.2). Introducere ”Flipped Classroom”. Blog på Skoletube. Overordnet mål for forløbet/dagens mål. Novellegenren – hvad er karakteristisk ved denne? Arbejde med første film/tekst. Opsamling – mindmap.
Interview af sidemakker Gå sammen med din sidemakker (to og to). Interview din sidemakker – tag noter! Navn, alder og bopæl? Livret? Bedste oplevelse? Dårligste oplevelse? Nævn tre ting du vil have med på en øde-ø?
Hold 7.1 og hold 7.2 Teams: Hold 7.1 mødes i 7.a’s klasselokale (Jonas). Thomas, Natasja, Pernille, Jeanette. Morten, Jenny, Cecilie, Peter. Ida, Nicolaj S, Emma O, Christoffer. Daniel, Tasha, Mikkel. Oliver, Patrick, Emma. Hold 7.2 mødes i 7.b’s klasselokale (Sune). Lasse, Markus H.S, Anker. Katrine, Markus S, Emil, Sine. Victor, Marie, Jacob, Maja. Abdi, Benjamin, Sharu, Mathilde.
Flipped Classroom – Hvad er det?
Skoleblogs www.Skoletube.dk – skoleblogs – log på med UNI-login – mine websteder – Rædkærsbro 7.1 og 7.2. Bloggen bliver rammen om vores daglige arbejde.
Overordnet mål for forløbet Give dig ”værktøjer” der sætter dig i stand til at analysere og fortolke noveller.
Novellegenren? Dagens mål: - Kunne forklare hvad der kendetegner novellegenren. - Blive bekendt med bloggen. - Blive bekendt med arbejdsformen ”Flipped”. Film på bloggen. Arbejde med Ribe c7g af Jesper Wung-Sung. Plotte novelle-karakteristika på læsningen?
Opsamling Hvad ved vi nu? Mindmap – skal bruges i forhold til jeres løbende udvikling!