Intro - novelleforløb.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Refleksion i kommunikationen
Advertisements

National konference for VUM superbrugere
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Præsentation af materialer på personalemøde
Digital formidling - med udgangspunkt i Ting Den 25. august møde i det faglige udviklingsforum.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Sigrid .
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Identitet – hvem er jeg ?.
Et stort danseshow.
Dagsorden Refleksionsspørgsmål til bloggen Billedsprog Læse ”Hovedet”
Øvelsestime 7 Introduktion til Medier og Kommunikation //
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Gruppestruktur i AM Organisering af grupper Efter møde 12. juni 2006 og efterfølgende beslutning ved forskningschef.
Øvelse Udvælg et websted som du/I mener har en dårlig informationsarkitektur (gruppe eller individuelt)
Projekt og kommunikation BPAK efterår lektion. Introduktion. 27. august 2012 Anne Hatting ITU
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Sprogpakken Praksisopgaven.
Den anerkendende interviewform
Introduktion til informationskampagnen Ved projektleder Xenia Nedergaard Nectar Communication.
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
1.Lektion: Identitet i forandring
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
Ekspertgrupper Grupperne får hver især et punkt fra mindmappet:
Vælg et flaskepost tema. Flaskepost nr.: Tema :________________________________________ Skriv 3 ord: ______________________ ________________________ ____________________.
1. lektion: Danmark i verden
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Dagsorden Hvad har vi arbejdet med?
Schweiz Vorstellung. Proces Gruppearbejde – mandag 2. juni – tirsdag 3. juni Fremlæggelse – tirsdag 10. juni – max. 6 min. pr. gruppe – fokus på det mundtlige.
2.lektion:Nationalstaten
Skriv jeres egen novelle!
Dagens program – ugens program
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
Torsdag d. 30/10 Dagsorden: Hvad er billedsprog? Spørgsmål/opsamling på film/resume. Talemåder/vendinger. Søge på nyhedssider – finde overskrifter hvori.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Billedsprog – Fortsættelse…
Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning.
De marginaliserede børn og unge. Farezonen: Ikke deltagende Risikozonen: Svingende deltagelse Registreringsark: Dato: Klasse: Placer eleverne i forhold.
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
Novelleskrivning Hvad er vigtigt?
Intro til fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. ”Flipped film” Fortællertyper? Lektie? Opgave – arbejde med.
Skrivekursus 1.e ..
Mette Behrens lr og Helle Brunshøj Hansen lr
KOLONIMØDE 5. OKTOBER 2015 VELKOMMEN OG TAK FORDI I VILLE KOMME.
Litterær artikel. Genren litterær artikel  Læs om genren her:
MOT sang 1. Vi er samlet her for at holde glædens dag
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Portfolio! Jacob, 7.B.
Portfolio Anders, 7.B.
Program for i dag Præsentation: Hvorfor it? Præsentation: Weebly.com
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Titel på kursuspræsentation
Den gode tone Lse.
SøgSmart.dk – Intro til værktøjet
Præsentationens transcript:

Intro - novelleforløb

Dagsorden mandag d. 27/10 Tip en 13’er – hvem er vi? Interview af sidemakker – hvem er I? Splittes op i to hold (7.1 og 7.2). Introducere ”Flipped Classroom”. Blog på Skoletube. Overordnet mål for forløbet/dagens mål. Novellegenren – hvad er karakteristisk ved denne? Arbejde med første film/tekst. Opsamling – mindmap.

Interview af sidemakker Gå sammen med din sidemakker (to og to). Interview din sidemakker – tag noter! Navn, alder og bopæl? Livret? Bedste oplevelse? Dårligste oplevelse? Nævn tre ting du vil have med på en øde-ø?

Hold 7.1 og hold 7.2 Teams: Hold 7.1 mødes i 7.a’s klasselokale (Jonas). Thomas, Natasja, Pernille, Jeanette. Morten, Jenny, Cecilie, Peter. Ida, Nicolaj S, Emma O, Christoffer. Daniel, Tasha, Mikkel. Oliver, Patrick, Emma. Hold 7.2 mødes i 7.b’s klasselokale (Sune). Lasse, Markus H.S, Anker. Katrine, Markus S, Emil, Sine. Victor, Marie, Jacob, Maja. Abdi, Benjamin, Sharu, Mathilde.

Flipped Classroom – Hvad er det?

Skoleblogs www.Skoletube.dk – skoleblogs – log på med UNI-login – mine websteder – Rædkærsbro 7.1 og 7.2. Bloggen bliver rammen om vores daglige arbejde.

Overordnet mål for forløbet Give dig ”værktøjer” der sætter dig i stand til at analysere og fortolke noveller.

Novellegenren? Dagens mål: - Kunne forklare hvad der kendetegner novellegenren. - Blive bekendt med bloggen. - Blive bekendt med arbejdsformen ”Flipped”. Film på bloggen. Arbejde med Ribe c7g af Jesper Wung-Sung. Plotte novelle-karakteristika på læsningen?

Opsamling Hvad ved vi nu? Mindmap – skal bruges i forhold til jeres løbende udvikling!