Bullerup Børnehave - Et lidt ”anderledes forløb”
En selvejende institution føler sig ”klemt” i den kommunale model og ønsker selv at varetage alle opgaver med indmelding, udmelding, administration m.v. Men der er visse udfordringer. ◦ Hvem ejer bygningerne? ◦ Finansiering – herunder bankgaranti
September 2007 – Bestyrelsesvalg og ny leder tiltræder. Næstformand igennem 3 år overtager formandsposten Oktober 2007 – henvendelse fra kommunen om overforbrug i regnskabet – underskud kr December 2007 – formand tager på 3 måneders udlandsophold med sin familie – ny formand
December 2007 – Souschefstillingen nedlægges som en del af en besparelsesplan Januar 2008 – formand og bestyrelse lufter overfor kommunen mulighed for at institutionen bliver kommunal – personalerepræsentanter er markant modstander af dette
Januar 2008 – leder sygemelder sig – manglende opbakning fra personalegruppen Februar 2008 – Samtlige forældrerepræsentanter trækker sig i bestyrelsen. Odense Kommune ophæver driftsoverenskomsten Marts 2008 – valg til ny bestyrelse, forsøg på genetablering af driftsoverenskomsten August 2008 – ny privat institution – Bullerup private Børnehave. ”Gammel institution” får nye vedtægter med formål om udlejning og stævner Odense Kommune for uretmæssig opsigelse. Retssag i janaur 2010.
Beslutning – værdidebat, hvilken type institution vil vi havemarts-april 2007 Dette er en tæt dialog mellem personale og forældre/bestyrelse Ansøgning Odense Kommune vedlagt pædagogiske læreplaner og virksomhedsplan april 2007 Pressemeddelelse maj2007 Godkendelse fra Odense Kommune 3. juli 2007 Ansøgning – vuggestue 3. august 2007 Godkendelse vuggestue september 2007 Opstart vuggestue 1. oktober 2007
Arbejdsgiveransvar i en ny dimension Hvad med vedtægter/ejergrundlag Sammensætning af bestyrelsen/antal Hvad med Financiering? Regnskab? Skal leder være leder eller kontorassistent?
Ledelse Bestyrelse