Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VEJLEDNING PÅ GYMNASIERNE
Advertisements

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Din uddannelsesplan består af 6 dele: Personlige oplysninger Karakterer Grundlag Uddannelsesønsker Parathedsvurdering Underskrifter Du kan få adgang.
Uddannelsessystemet Paradokser og muligheder
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin påLæssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse.
Følelsesmæssige reaktioner efter at have fået en hjertesygdom
Hold Fast Konsortiemedlemmer i UU Ringkøbing Fjords område: Deltagere:
Mentorgruppen Baggrund for mentorgruppens arbejde
Program for orienteringsmøde d. 23. januar 2014 kl Velkomst og orientering/ Karin Hestbech 1. Elever og lærere fortæller om undervisning.
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Click to add title Click to add subtitle.
Mobbe- og trivselsundersøgelse
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin på Læssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse. Projektet er lavet i samarbejde med Århus.
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
Bedre overgangsvejledning gennem øget aktørinddragelse på Djursland Et projekt med: Viden Djurs – Lead partner UU-Djursland Ørum Skole Auning Skole.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
LIBERIA ER HÅRDT RAMT AF EBOLA, OG KIRKEN SPØRGER EFTER HJÆLP Den lutherske Kirke i Liberia beder om støtte på to måder: 1. Forbøn for Liberia og for kirkens.
Kristen i dag Godt budskab.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Valg af introduktionskursus. 8. Klasse efterår/vinter.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Team4a1 IT-Udvikling Team 4a Modulopgave H, stor..
BERIFA. BERIFA - Agenda Hvad er BERIFA? Baggrund OPI-samarbejdet Præsentation af systemet Test og Afpøvning Erfaringer/læring Spørgsmål ?
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Vi har en ambitiøs regering ( - siger de ) DK skal både være et videns- og produktionssamfund Samspil mellem håndværk og ideer udvikler ny teknologi og.
Velkommen til forældremøde
Kompetencekrav, Fase 1 Oversigt over kompetencekrav til deltagerne i Flipped Learning.
Brobygning International dag.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Årsplan – en kort en lang
Rammefortællingen – Jobs Bog Bibeltekster Livsfilosofi Etik
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Skolens samarbejde med omverdenen Tanker og erfaringer fra Rudersdal Kommune Politiske møde om folkeskolen 3. december 2014 – Fredericia Martin Tinning.
JTU GENERALFORSAMLING 10. MARTS CARDIO TENNIS Hvorfor jeg er her i dag - Dialogmøde med Dansk Tennis Forbund og en række klubber 18. juni
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Erfaringer med vandrådene. De grønne og landmænd står sammen i vandråd  Samarbejdet ser ud til at fungere til alles tilfredshed  Vandrådene tegner til.
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Mikael Galmar eeskole.dk
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter
Tommy Engedal Kronborg
Solformørkelse Partiel solformørkelse den 20. marts 2015 I Danmark starter formørkelsen klokken og varer til klokken Formørkelsen er på sit.
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
7. klasse.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på 7. klasse.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Vejledning af efterskoleelever fra Grønland Arbejdsdeling ml. efterskolen og Det Grønlandske Hus Uddannelse i Danmark eller Grønland Erhvervsuddannelse.
Stxstudentereksamen.
Program for orienteringsmøde d. 19. januar 2017 kl
”16-29 årige Unge med særlige behov for vejledning”
Lis Brok-Jørgensen -én af konsulenterne
Når A + B giver et langt større C
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Begynd med at åbne
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLES MATERIALER (ELEV)
Klar til uddannelsesevents? 3. – 4. oktober i FrederiksborgCentret
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Klar til uddannelsesevent? 24. – 25. oktober i Bella Center
”16-29 årige Unge med særlige behov for vejledning”
Hvad vil jeg efter 9. klasse?
Præsentationens transcript:

Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)

”Man skal kunne komme til vejlederen med alle slags problemer” Antal svar: 4.139

Er du blevet mobbet i folkeskolen? Antal svar: 4.478

Anbefalinger til vejledning fra unge ”drop out-eksperter” Fem anbefalinger: 1.Kontinuitet og få elever pr vejleder 2.Fokus på den enkelte 1.Væk med tidspres – ind med trivsel 1.Fortæl om ALLE uddannelser 2.Lettere adgang til psykolog