Historiefortælling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Herman Bangs: ”Stille eksistenser”
Advertisements

Præferencer på markedet.
Dansk Musik gruppearbejde
& Walton Ford Forside med stort logo
Trafikplanlægger for en dag! •Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik •Program –Intro –Arbejd.
At bygge bro mellem teori, erfaring og læring
Reformmesse på Sofiendalskolen
Filmanalyse Intro til filmmediet.
Følelsesmæssige reaktioner efter at have fået en hjertesygdom
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Afsætning – Konkurrencesituation
Do’s and don’ts of presenting
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Velkommen Teknologi historie – 3. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: At arbejde Begrebsorienteret™ 3. Det er ikke (altid) dig der er.
Velkommen Teknologi historie – 1. Øvelsesgang
UNIQUE PHOTO Anne-Sofie Thers.
Dansk musik Bjarki og Sveinn
Engelbert H – og den sidste chance
Fokus på læring og dannelse
X LukKlik på et niveau! Velkommen Vælg sværhedsgrad: 1.Jeg kender intet til PowerPointJeg kender intet til PowerPoint 2.Jeg kender lidt til PowerPointJeg.
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Videreudvikling af ide 2&2
DJEEO Education – En undervisningsplatform baseret på fysisk aktivitet, IT og samarbejde, som kan bruges i alle fag. DJEEO Education.
Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet
Trafikplanlægger for en dag! Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik Program –Intro –Arbejd.
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
OLIEKRISE.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Kristen i dag Godt budskab.
Læse/studiegrupper.
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Bibliotekernes BRUGERUNDERSØGELSE 2013 HJÆLP BIBLIOTEKET TIL AT BLIVE BEDRE Et par ting, du skal vide, når du rekrutterer i udlån.
Dramaturgi Det her fag er jo ikke et decideret filmkursus, men uanset hvilke produktioner I kommer til at lave, så kan det være godt at vide noget om dramaturgi.
Mester Bimba Hvorfor Bimba? Hvem lærte han capoeira af? Hvilke konsekvenser medførte at være capoeirista på hans tid? Hvad begyndte man at gøre for at.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
AKKORDER Musik er opbygget af akkorder
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Jeopardy Genre Sagprosa Eventyr Lyrik / folkeviser
Påvirkning ved brug a point system i vor tid for militæret.
Netværk – Bruger du dit ? Inspirationsaften om netværk og din arbejdsdag? Onsdag den 9. november 2011 Olsensenergy - Hanne Olsen.
Eventyrforløb 8.a½ Præsentation af forløb Gennemgang af genretræk
Rammefortællingen – Jobs Bog Bibeltekster Livsfilosofi Etik
Realisternes territorium – magt og konflikter. Kapitel 3.
Sofia, Niclas, Simon og Steffen.  Historie  Kendetegn ved lånet  Lånegrænser  Løbetid  Forretningsgang
Top lækkert hår!! Grundforløb Tidsepoke 1. gruppe Tid 1 uge gruppe på 2-3 elever. I må frit vælge en tidsepoke. Evaluering skal afleveres som en Power.
Digital Post Lovpligtigt for alle over 15 år fra den 1. november 2014.
Fotosyntese.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Øvelsestimer (opgave 7) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
Statistik II 4. Lektion Logistisk regression.
Komposition - modeller
Forløb om levekår og social arv 1l Formål At forstå og forklare måling af levekår, livsstil og livsformer Indblik i social arv og ulighed – hvilke.
Krimifortællinger Interaktiv assistent til arbejde med krimifortællinger i udskolingen.
Gruppearbejde - podcast Produceres senest mandag den 22. oktober Hvis man i grupperne vælger at ”arbejde hjemme” denne dag, skal Torben have besked.
Levende billederLevende billeder Filmgenrer: Kortfilm.
Analyse af Eventyr Kontraktmodellen & Aktantmodellen Strukturalisme – En litterær strategi.
Filmanalyse. Læringsmål Lære berettermodellen at kende Samarbejde Tale, skrive og læse på dansk.
KORTFILM: De fantastiske 3
Gruppearbejde 1 Formål:
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
Kategori 1 Kategori 2 Kategori 3 Kategori 4 Kategori
1. Trin – Problemstilling
DEN GODE STIL.
Hvad er en Feltrapportage?
Præsentationens transcript:

Historiefortælling

Hurtig genopfriskning af modeller Berettermodellen http://www.youtube.com/watch?v=fnmfnqR09Kg Aktantmodellen http://www.youtube.com/watch?v=1YocHi9llAk

Læs eventyret om Klods-Hans Fronter-> Grundforløb-> Kom/IT C-> Eventyret om Klods-Hans

Gruppearbejde - Aktantmodellen Diskutér parvis aktantmodellen og hvordan Klods-Hans eventyret passer ind i modellen.

Gruppearbejde - Berettermodellen Diskutér parvis berettermodellen og hvordan Klods-Hans eventyret passer ind i modellen.  

Gruppearbejde - Historie Lav jeres egen gode historie. Vælg enten aktantmodellen, eller berettermodellen. Hvis I vælger aktantmodellen må samme person ikke optræde som to forskellige aktanter (hvilket er tilfældet i Klods-Hans) Vælger I berettermodellen, skal point of no return indeholde følgende sætning: ”Jeg vender tilbage, denne gang bliver INGEN skånet” Lav derefter historien som en lille tegneserie.