Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kollegavejledning i teori
Advertisements

Set i forældreperspektiv
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
TIP TEAMET Teamet for inkluderende pædagogik
Forældre fremmer fællesskabet
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Workshop om inklusion DH’s sommerskole d
Velkommen til Skovshoved Skole.
Forældrenetværk Hvorfor – Hvordan? Line Buchholt
Børns kompetenceudvikling (SDQ) og social baggrund
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
21. juni 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Digitalisering og medialisering
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
Skolesocialrådgiver på Amager Fælled Skole
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Fællesskab og relAtioner i fdf
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Skolen og den sociale arv
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Om livsglæde og relationer
Sprogstimulering, tværfagligt samarbejde og inklusion Torben Munkholm Pia Østergaard Morten Anker Hansen Workshop på konference om inklusion Maj 2013.
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Det robuste barn – et foredrag om opdragelse
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Inklusion og inkluderende processer
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
”Inklusion er en vedvarende proces, der handler om at skabe åbne og udviklingsorienterede miljøer, hvor alle børn og unge oplever sig som aktive deltagere.
F REMTIDIGE OPGAVER FOR PÆDAGOGISKE KONSULENTER PÅ DAGINSTITUTIONSOMRÅDET Faggruppeudvalget for pædagogiske konsulenter i FOA FOA - Pædagogiske konsulenter.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Den 29. september 2009 FURESØ SÆTTER LYS PÅ BØRN OG UNGE VELKOMMEN TIL KONFERENCE OG UDSTILLING De gode overgange – det vi vil.
Transfer i AMU - Arbejdet med efter processen TUP Midtvejsevaluering onsdag den 14. Marts Roskilde Tekniske skole Sissel Kondrup, Forskerskolen i Livslang.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Velkommen til temadagen om Trivselshjulet og SDQ
Balance mellem ydre bestemt målstyring og selvbestemthed
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Dagtilbudsreformen ”Stærke dagtilbud,- alle børn skal med i fællesskabet” Den styrkede pædagogiske læreplan Arbejdsgruppernes udkast til temabeskrivelser.
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Inspirationsworkshop med fokus på
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Strategiske pejlemærker
Vejledning i forflytning
Præsentationens transcript:

Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns trivsel og læring i fællesskaber 14. marts 2013 Pia Jørgensen Hutters, Konsulent i Pædagogisk Afdeling

Fællesskaber for Alle

Praksisnær kompetenceudvikling

Pædagogisk/ organisatorisk Trivsel og læring Ledelses kompetence Relations kompetence Pædagogisk/ organisatorisk kompetence

Fokus på fællesskaber

Hvad får vi øje på?

Ny pædagogisk praksis - på kanten af plejer Videndeling Ny pædagogisk praksis - på kanten af plejer

Fokus på forældreperspektiver

Forældrefællesskaber Kaffe ”Sager” der samler Relationer - kendskab Kæmpe ressource

”Ledelse” af forældrefællesskaber

En vejleder

”Drengen med den gule plet”

Det vi leder efter, er det vi finder! Det vi finder, er det vi taler om! Det vi taler om, bliver vores virkelighed! Sproget er som en lygte