Mød Microsoft 2004 Introduktion til Microsoft Partner Program med fokus på synlighed Jesper Herp Teamchef, Kompetence & Partnerprogrammer  Tidsplan 

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community (SBSC) Udnytter du alle salgsmulighederne når du er ude og hos din kunde Thomas Sørensen.
Advertisements

Next Generation Operations Management AutoNOC 2. AutoNOC 2 Business fordele.
Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business.
Integration til portalen og andre systemer Hvordan får vi økonomien til at hænge sammen med det ny setup? Hvad koster det og hvordan kan vi købe ind på.
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Backoffice præsentation
SAP på Risø • Agenda •Kort om Risø •Risøs SAP-historie og –anvendelse •Migrering fra UNIX/Oracle til Windows 2000/SQL Server •Driftserfaringer Erik Kristensen.
Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business Marketing
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Tips og Tricks til Small Business Server Rico Raja marts 2006.
Danoffice IT har 17 års erfaring i at levere professionelle og effektive IT & IS turn-key løsninger til internationale organisationer som FN, NATO og EU.
Forretningsudvikling med IT
E-commerce hos Bon’A Parte
Resource Central Microsoft Outlook® booking løsning
Pinpoint.
Velkommen Lars Johansson ProjectForce. Program: Lidt omkring Athena IT-Group A/S Introduktion til ProjectForce – Microsoft Sharepoint Lidt teori omkring.
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
KA2000 Projektet Konsolidering og kontorautomation i et projekt Per Schou Christensen - IT-arkitekt Post Danmark
Snigpremiere: Styrk dit beslutningsgrundlag med Microsofts nye Business Intelligence platform Mads Kjærsgaard og Jesper Priskorn Business Intelligence,
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Partner Pilot Projekt Sådan kommer du i gang! Partnerudviklingschef Lotte Rahbek.
Backoffice præsentation
Rico Raja Microsoft Technology Specialist
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Giv medarbejderne adgang til centrale systemer – lige ind i Office Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Rebekka Musaeus - Projektkoordinator - SBSC.
Hvordan kommer jeg videre ? Stig Bruun-Andersen Løsningsspecialist IT Infrastructure Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Microsoft CRM Salgsagent seminar
Desktop Deployment initiativ FY05. Operativsystemer i brug Support for Windows 95/98/NT4 er ophørt Windows XP SP2 bliver endnu et incitament til at.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Jesper Johansen, Stifter, Installers A/S
Michael Hald Konsulent, KL
Konceptualisering af forretningsmodellen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Fra web-indhold til web- services - eller hvorfor man ikke kan springe over åen i to små spring Søren Hebsgaard Manager Developer & Platform Strategy.
Office Systemet – muligheder for Partnere Thomas Schnegelsberg, Divisionschef Lone Lyth, Office Produktchef Jesper Osgaard, Teknisk Specialist.
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Work Smarter, Not Harder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, september 2006.
Serverkonsolidering Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
En præsentation af Primavera Risk Analysis Vælg i menuen: Om West Soft Om Oracle – Primavera Alment om Risk Analysis Et eksempel Avancerede funktioner.
Velkommen til Mød Microsoft
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Windows Vista og Office 2007  -testere søges… Christian Ringheim og Anders Langvad-Nielsen
MSBuild & Team Build i C#/C++ solutions VSTS ERFA d. 25 November.
“ Microsoft Partner Network” Rebekka Musaeus, MPN Lead Microsoft.
Hvordan kommer jeg videre? Chefkonsulent Anders W. Madsen Microsoft Danmark.
Komplet virksomhedsløsning fra Microsoft Adel Ali Zabair Technical Specialist Microsoft Danmark Flemming Rand Teamleder Microsoft.
Unlimited Mobility seminar august Hvordan vil vi støtte op om din forretning? Hvad forventer vi af dig? Hvad kan du forvente af os? Hvordan bliver.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Indhold Opsummering Opsummering  Standardisering, sikkerhed, forbedret administration & vedligehold, øget produktivitetsmuligheder = omkostningsbesparelser.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
SQL Server konsolidering i Nordea Maiken Bjørn Jensen 5. september 2002  Mainframe baggrund – Siemens/BS2000, CA/IDMS  Ansat i Nordea september 1996.
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Microsoft SQL server og SAP forretningsløsninger Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Executive Circle - Portal Teknisk Spor. Agenda – Teknisk Spor Velkommen til det tekniske spor Henrik Albrechtsen, Solution Specialist, Microsoft.
“ Microsoft Partner Network” Rebekka Musaeus, MPN Lead Microsoft.
Effektiv vækst - Workshop
“Microsoft Partner Network”
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
Hvordan kommer min virksomhed videre?
Præsentationens transcript:

Mød Microsoft 2004 Introduktion til Microsoft Partner Program med fokus på synlighed Jesper Herp Teamchef, Kompetence & Partnerprogrammer  Tidsplan  Før / nu og hovedpointerne  Kompetencer  Pointsystem  Ekstra værdier

2Mød Microsoft 2004 Gentegning af eksisterende partnere på gl. betingelser Annoncering Tidslinie for Partner programmet oktober december - januar 2004 april-juni Start på det nye kompetence koncept Nye partnere på nye betingelser Nye fordele i programmet startes op september Start for to nye kompetencer OEM Hardware Solutions Licensing Solutions Flere fordele i programmet startes op juli marts - april Integrering af MBS partnere Start på MBS kompetencen Løbende kommunikation Nye Cert. Partner på gl. betingelser

3Mød Microsoft 2004 Microsoft Partner Program i hovedtræk Konsulent eller produkt certificering Certified Partners MBS CTEC ISV Systembygger Gold Affiliate OEM LAR ……

4Mød Microsoft 2004 Microsoft Partner Program i hovedtræk Certified Partner Registered Member Gold Certified Partner Synlighed  Kompetence = løsninger + certificering K K K PointFlere nye fordele

5Mød Microsoft 2004 KompetenceFokusområde Networking InfrastructureNetworking ServicesSmall Business Server 2003 Advanced InfrastructureActive Directory Design Exchange Migration Data Management Extranet/Hosting Storage Systems Management SecuritySecurity Mgmt and Operations Identity & Access Management Secure Wireless Virtual Private Networks, and Perimeter Integrated E-BusinessWeb ServicesE-Commerce Business IntelligenceData WarehouseDecision Support Analytical Reporting Information Worker Productivity Intranet/Portal Business Productivity Project & Process Management Collaboration & Messaging ISV/Software SolutionsISV Software Solutions Learning SolutionsTraining Microsoft Business Solutions Enterprise Resource Management Retail/Point of Sale Customer Relationship Management OEM HardwareSystem BuildingOEM Licensing SolutionsSoftware Fulfillment and LicensingSoftware Asset Management Kompetencer synliggøre partnerens fokusområde

6Mød Microsoft 2004

7

8 Kompetencer Certified Partner 50 points Registered Member 0 points Gold Certified Partner 120 points Partnerprogrammets pointsystem

9Mød Microsoft 2004 Partner Point Flow Chart Partner Points Engine Certified Professionals (Employees) 2 points each Max 40 pts Miscellaneous Competencies References 2 points per reference for each when >3 for a competency Max 20 pts 1 st Competency 50 points 2 nd Competency 25 points 3 rd + Competency 0 points Certified Solutions New ISV Platform Test 10 points per component “Designed for” test 20 points “Verified for” test 10 points “Certified for” test 50 points WHQL test 50 points Customer Satisfaction Participation 5-20 points Performance points License Revenue pts ISV Royalty Membership 20 points Operational Assessments HostingSolutions 70 Points Mobile Device Solutions 70 Points MCT MCAD MCSA MCSE MCSD MCDBA

10Mød Microsoft 2004 Partner Points Scenarie –Service partner En Service partner når Certified niveauet med mindst 50 point: –Første kompetence50 point Total: 50 point Partneren har behov for yderligere 70 point for at nå Gold niveau. Disse kan f.eks. optjenes på følgende måde: –Anden kompetence 25 point –10 yderligere kundeløsninger (2 point hver) 20 point –Certificering af medarbejdere (max 40 point )40 point –Kundetilfredshedsundersøgelse40 point –Deltagelse på WWPC – 3 deltagere (1 point hver) 3 point Total additional points: 128 point

11Mød Microsoft 2004 Ny forbedre partner portal for alle niveauer Dansk partner account manager (primært telefonbaseret) Primær kontaktperson for cert. Partners I den danske salgsorganisation Proaktiv Ubegrænset personlig presales support (engelsk) for Cert. Partners Ubegrænset personlig Technical Service coordinator for Gold Partners Proaktiv rådgivning Koordinering af support incidence Kundetilfredshedsundersøgelser Vi stiller bureau tilrådighed - sikre høj fortrolighed! I ser detail resultaterne Vi ser det samlede resultat OG DER KOMMER MERE !!!!

12Mød Microsoft 2004 De konkrete krav og muligheder Man behøver ikke at være Gold partner for at blive synlig for omverdenen. Find eller stræb efter det niveau som passer til din virksomhed og marked. Man skal have to kompetencer for at kunne nå Gold niveau. To Microsoft Cert. Prof. Er ikke nok til at være Certified Partner. Eksisterende partnere har et år til at tilpasse sig de nye krav og drage nytte af de nye muligheder. MBS, Licensing og OEM kompetencerne er først endelig på plads efter sommerferien.

13Mød Microsoft 2004 Opsummering Et samlet program med fokus på kvalitet i leverancen. Et komplet billede af partnerens ydeevne Hvad kunderne efterlyser. Nye ydelser fra Microsoft, med fokus på at støtte op omkring deres forretning. Bedre synlighed i Microsoft Danmark

14Mød Microsoft 2004 Yderligere information Dansk partner program guide: – - vælg Certified Partner under partnerskab Generel information (US): members.microsoft.com/partner Cool regnemaskine til point: – Dansk Partner Account managers for Cert. Partners: –Vi Qouc Phan (Phan) –Mikkel Schmidt

Mød Microsoft 2004 Back slides

16Mød Microsoft 2004 Hvem er den rette partner til denne kunde? Vi er en mindre virksomhed og ønsker at etablere en Internet website. Det vigtigste for os at vi selv kan vedligeholde indholdet uden den store videreuddannelse. Vi benytter i dag office pakken, et lokal netværk, men har ingen dedikeret IT ansvarlig. 1. En mindre ISV'er med 5 ansatte som har udviklet et Content Management System der gør det muligt at vedligeholde websites med Office (Word). Produktet er cert. på Windows Server De er certified Partner (med ISV-kompetencen naturligvis) men har ingen certificerede medarbejdere. De har indgået aftale med en ASP'er som tilbyder at hoste løsningen 2. En Registered Partner som har rimelig god erfaring med at sætte websites op. De er i bund og grund et marketing bureau som også har teknisk kompetence men primært fokuserer de på det grafiske indhold. Ingen certificerede teknikere.

17Mød Microsoft 2004 Hvem er den rette partner til denne kunde? Vi er en virksomhed med 20 ansatte på det danske kontor og et kontor i USA med 5 ansatte. Vi benytter i dag NT4 på serverne og Windows 98 på PC’erne. Vi kan i dag ikke dele filer og andre interne ressourcer mellem kontorerne, men det ville være en fordel. Vi står overfor at købe nye servere og overvejer at skifte til et Windows 2000 baseret netværk. Hvem kan hjælpe os med at designe og udføre et sådan projekt og hvad koster det. 1. En Certified Partner som har Network Infrastructure kompetencen. Der er 15 ansatte og de fleste konsulenter er MCP'ere. Leverer primært ydelser omkring Windows 2000, Exchange 2000 og Small Business Server. Ikke SQL Server. 2. En Cerfied Partner som har Advanced Infrastructure Solutions kompetencen. De har et stort fokus på System Management Server (SMS - udrulning af software), Windows 2000 og Exchange-design.

18Mød Microsoft 2004 Hvem er den rette partner til denne kunde? Vi er en virksomhed som har baseret vores økonomi og produktionssystem på XAL. Vi har egen IT afdeling, som kun løser driftsopgaver. Vi har på det sidste oplevet store problemer med at systemet låser når der er for mange samtidige brugere. Efter en samtale med Microsoft’s Technical Specialist har vi fået at vide at det skyldes vi er stødt mod loftet i ”native” database systemet og at vi bedst løser problemet ved at skifte til SQL Server. Vi har brug for hjælp til at planlægge, estimere og gennemfører dette migreringsprojekt. 1.Er i dag MBS Partner og leverer udelukkende C5 og XAL løsninger. De er fuldstændig overbevist om at de kan opfylde kravene til MBS- kompetencen når den frigives. Har ingen MS-certificerede folk, men samarbejder med Cert. Partner med SQL-kompetence. 2.Certified Partner med Business Intelligence-kompetencen. De er specialister i databasemigrering og konsolidering samt driftsassistance. Alle konsulenter er MCP'er.