”Anvendelse af it-redskaber er en integreret del af matematikundervisningen. I undervisningen indgår træning i at udvælge og anvende it- programmer, lommeregnere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Case: Tekst på Call-To-Action link
Advertisements

Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen  Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
DASG, ODENSE HYPOTESETEST: DEN EKSPERIMENTELLE METODE
Repræsentativitet Opsamling fra sidst Repræsentativitet (χ2-test)
Grundlæggende IT, niveau G
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Repræsentativitet Sandsynligheden for at få krone ved kast med en mønt
Statistik og sandsynlighedsregning
Hf-reformens matematik
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Akademi Merkonomer Statistik Aften 3
Statistik og sandsynlighed
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
Statistik og sandsynlighedsregning
Statistik og sandsynlighedsregning
SPSS: basale dataanalyser
Tina Sneholm Andersen tian
TI-Nspire CAS Computer Algebra System
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
Matematik HHX Tina Nørrelykke
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Statistik 1 – Lektion 5 By, energi & miljø, forår 2010 v. Morten Skou Nicolaisen.
Tina Sneholm Andersen tian
Statistik Lektion 5 Log-lineære modeller.
Overordnet anbefales: Der henvises i den enkelte opgave/opgavesættet til anvendt IT- værktøj. Hvis der veksles mellem flere i de enkelte opgaver, skal.
Statistik Matematik B.
Statistik Lektion 6 Konfidensinterval for andele og varians
Signifikanstest ved (en eller) to stikprøver
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Dagens program Test of Independence (chi-i-anden) Videre med projekt 3
Om variation og varians
Statistik II 5. Lektion Log-lineære modeller.
Statistik Kristine og Søren.
Program 1.Påmindelser Pivottabeller og pivotgrafer Omkodning af data (sortering, søg-erstat) Bevar de originale data og lav kontroller 2.Hvem er målgruppen.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Agenda Informationer Opsamling fra sidst Normalfordelingen
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Forsøg med it-eksamen Virksomhedsøkonomi International økonomi Afsætning.
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Opgave 24 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
 Gennemgang af aflevering  Poisson Fordelingen  Kontinuerte Fordelinger ◦ Intro til kontinuerte fordelinger ◦ Normalfordelingen.
Grundlæggende teoretisk statistik
Statistik for geografer
GIS understøttet beredskabsdimensionering i Århus Kommune - teknisk løsning af opgaven Peter Schack Madsen Århus Kommune, Mag. 2. afdeling Informatikafdelingen.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Kvantitative metoder 2: F31 Kvantitative metoder 2 Beskrivende statistik og analyse af kvalitatitive data 12. februar 2007.
Funktioner generelt nr. 16
Kvantitativ metode del 1 Gymnasielærer-kursus forår 2007 Aalborg Universitet Sammenhænge ml. variabler, styrke og signifikans Tirsdag den 20. marts, kl.
Matematik A på htx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
WORKSHOP 2C, DLF-kursus, Krogerup, 20. oktober 2015.
Problembehandling - en matematisk kompetence Kursus arrangeret af UCC og Danmarks Lærerforening Krogerup Højskole, den
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Af Mathias, Michael og Christoffer Statistik og sandsynlighed.
Samarbejde mellem matematik og samfundsfag. Disposition Indledning Hvorfor skal vi bruge 2 i samfundsfag? Hvordan kan matematikken bruges? Eksempel. Oplæg.
Manufacturing Intelligence
Hvad lærer eleverne i 1g på Gefion gymnasium?
Ellen Holm, Forskningscafé
Velkommen til Multimediekursus.
It i folkeskolens matematikundervisning
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Matematik Quiz! Eksempler på hvad matematik kan!.
Teoretiske kontinuerte fordelinger
Præsentationens transcript:

”Anvendelse af it-redskaber er en integreret del af matematikundervisningen. I undervisningen indgår træning i at udvælge og anvende it- programmer, lommeregnere og matematik- programmer til beregninger, til symbolsk manipulation af formeludtryk, til håndtering af statistisk datamateriale, til grafisk repræsentation af sammenhænge, til ligningsløsning og til symbolsk differentiation.” Mulighed eller udfordring?

plus1hhx.systime.dk(Licens) plus2hhx.systime.dk(Åben) Plus3hhx.systime.dk(Afventer) I-Bøger

Eksperimentel tilgang til stof Visualisering Frigørelse af tid for underviser Fokus ved udarbejdelse

Eksempler Forståelsen for tæthedsfunktion, gennemsnit og spredning Sandsynligheder i normalfor- delingen (togtider) Sandsynligheder i normalfor- delingen (kylling) – løsning givet Sandsynlighed for uafhængighed Forventede værdier og farvekoder

Diskrete observationer Kontinuerte observationer Test for uafhængighed Konfidensintervaller Værktøjer og Excel