”Anvendelse af it-redskaber er en integreret del af matematikundervisningen. I undervisningen indgår træning i at udvælge og anvende it- programmer, lommeregnere og matematik- programmer til beregninger, til symbolsk manipulation af formeludtryk, til håndtering af statistisk datamateriale, til grafisk repræsentation af sammenhænge, til ligningsløsning og til symbolsk differentiation.” Mulighed eller udfordring?
plus1hhx.systime.dk(Licens) plus2hhx.systime.dk(Åben) Plus3hhx.systime.dk(Afventer) I-Bøger
Eksperimentel tilgang til stof Visualisering Frigørelse af tid for underviser Fokus ved udarbejdelse
Eksempler Forståelsen for tæthedsfunktion, gennemsnit og spredning Sandsynligheder i normalfor- delingen (togtider) Sandsynligheder i normalfor- delingen (kylling) – løsning givet Sandsynlighed for uafhængighed Forventede værdier og farvekoder
Diskrete observationer Kontinuerte observationer Test for uafhængighed Konfidensintervaller Værktøjer og Excel