Education for Youth Empowerment (EYE) Save the Children’s unge-programmer Education for Youth Empowerment (EYE) GMR 2012 lancering i København 27. November.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DIIS ∙ DANISH INSTITUTE FOR INTERNATIONAL STUDIES Korruption, risici og god udviklingsbistand Lars Engberg-Pedersen Projektseniorforsker.
Advertisements

DUFs internationale arbejde
Dr. Wenceslaus Kilama, Chairman, Malaria Foundation International
Folkelig deltagelse i uddannelse Civilsamfundets inddragelse og fortalervirksomhed i Syd Workshop den 4. februar 2009 Eva Iversen koordinator for Uddannelsesnetværket.
Vi skaber positiv forandring !
Inspirationstema: Børns rettigheder
Børnearbejde i Indien Sonja Salminen.
Børnearbejde lavet af 4. klasse og lærer Stine B
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Global undervisning.
Emotionel og adfærdsmæssig funktion hos børn af forældre med kræft
PETS 2004 Hjørring Seminarium Inge Reenberg
Tre kampagner målrettet unge
Kvinder i den uformelle økonomi i Indien - på arbejde uden fast job
Spejderidéen Spejderloven
Net Profitability Guidelines
EAPN.DK debatmøde Kofoeds skole Reformer, helhedsløsninger og de frivillige.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
UNICEF Engelske navn: United Nations Children's Fund
Red Barnet Foto: Louise Dyring Nielsen / Red Barnet.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Forside / Intro Y’s MEN INTERNATIONAL REGION DANMARK Præsentation af regionsprojekt, Lunderskov Efterskole 27. august 2011 Regionsprojekt 2011/12 i samarbejde.
Landstræner i en fremmed kultur. Tanzania, Afrika.
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
?. Globale børn - ta’r en tørn   Udvikle handlekompetence i forhold til børn og   unge i andre lande   At eleverne samarbejder på tværs og lærer.
Rigtige helte Charles Joseph Coward Rescuer of auschwitz
Af: Nikolaj, Katrine, Bjarke og Helene..  World food programme.  På dansk: Verdensfødevareprogram.
Tænk hvis det var dig.... Tænk hvis det var dig...
Kristeligt Studenter-Settlement En erhvervsdrivende fond.
Arbejdet i foreningen Sindslidendes Vilkår siden 1999
Børns kompetenceudvikling (SDQ) og social baggrund
At løfte i flok – støtte til voldsudsatte børn og familier
Dansk Flygtningehjælp i Mellemøsten/Syrien MENA 2013 Side 1.
FKN struktur Generalsekretær InternationalKommunikationNational Sekretariat Styrelse Core Group Råd.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Intern kommunikation PR og presse
Fortalervirksomhed for Uddannelse – lær at læse statistikker Uddannelsesnetværket Marianne Victor Hansen MVHConsult Aps. IDA-arrangement d. 26.
Århus Y’s Men’s Club Marselisborg 11/19/2014 Klubben har fadderskaber i 4 organisationer: SOS Børnebyerne Danmission ”Fremtidsbørn” Areopagos Børnefonden.
Kend din organisation Red Barnet Ungdom Red Barnet Ungdom Rosenørns Allé 12, 5. sal 1634 København V Tlf.:
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Dansk Flygtningehjælp i Mellemøsten/Syrien MENA 2013 Side 1.
Minimum clear margin for text Fixed margin Keep heading in CAPITALS B2B & OPP - bidrager til fremme af social ansvarlighed i udviklingslande Janne Laigaard.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Program – før frokost Velkommen ved Bjarne Larsen, Ulandsudvalget i Økologisk Landsforening Oplæg fra Østafrika, hvad er mulighederne i de respektive lande.
SSP-samrådets årsmøde 2015 – onsdag d. 18. marts 2015
1 Pulse check Project Half Double. 2 Pulse Check – let’s start with the baseline 1.Are you confident that your current work is creating impact for the.
Sociale og etiske initiativer inden for Mikrofinans Beskytteren: Hvordan udfyldes rollen som beskytter, der advokerer for sociale dagsordener Mikrofinans.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Insert picture: Click the icon and insert a picture from your folders. Right-click the picture and ”Send to back”. Change logo Right-click logo and select.
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
ER LYKKEN ET FOSSILTFRIT SAMFUND? Meik Wiking Direktør Institut for Lykkeforskning THE HAPPINESS RESEARCH INSTITUTE.
Education for all The Dakar goals: Expand and improve comprehensive early childhood care and education NLS sektor for førskole og fritidshjem, Helsingør,
Fællesskab med perspektiv. Et job for mandfolk Sjakkultur.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
WM-data/LogicaCMG og vision for Healthcare Denmark
Completing secondary education
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
Informationsundervisning og læring i en global virksomhed
Vejledning i at scanne..
FOHNEU Præsentation af Federation of Occupational Health Nurses within the European Union, FOHNEU Den august 2017 ved FaSAMs seminar i Skagen.
Informationsundervisning i en global virksomhed
Goal number 8: «Decent Work and Economic Growth»
WFP's Skolemadprogram.
Danske Handicaporganisationer
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
WFP's Skolemadprogram.
Præsentationens transcript:

Education for Youth Empowerment (EYE) Save the Children’s unge-programmer Education for Youth Empowerment (EYE) GMR 2012 lancering i København 27. November 2012 Bo Tovby Jørgensen, Koordinator for Red Barnets unge-programmer

Content Vision for Save the Children’s ungdomsarbejde Hvem er de unge? Hvor arbejder vi? Hvordan arbejder vi? Hvad har vi opnået? Hvad mener de unge selv? Et eksempel fra Bangladesh

Vision At empower udsatte unge på landet og i byerne til gennem uddannelse og træning at blive aktive økonomiske, sociale og politiske medborgere

Hvad siger de unge selv? “Now I’m not working all the time. Now I have a friend in the club” “I’m accepted in my community” “I’m more self confident” “I can talk with authorities in my community”

5: Hvem er de unge? Unge ofre for militær rekruttering, pirater (Somaliland) Børn og unge i farligt arbejde (Bangladesh) Sexuelt udnyttede børn og unge (Ethiopien, Bangladesh) Børn og unge påvirket af HIV/AIDS (Ethiopia, Uganda) Udsatte unge I Mellemøsten (Egypten, Jordan, Libanon, Vestbredden/Gaza, og Yemen) Udsatte unge I landdistrikterne (Malawi, Uganda, Ethiopien, Burkina Faso, Egypten)

Hvor arbejder vi? Existing: Ethiopia Somalia South Sudan Uganda Upcoming and targeted Kenya Mali Burkina Faso Malawi Sierra Leone Tanzania Rwanda

Mellemøsten og Nordafrika Existing countries: Egypt Jordan Lebanon, West Bank/Gaza Yemen Morocco Iraq

Asien Existing Bangladesh Nepal China Myanmar Upcoming and targeted: Indonesia, Philippines

Hvordan arbejder vi?

En alternativ vej (pathway)

Resultater 68% af de meget udsatte unge I Somalia får ordentlige jobs, hvor de tjener 3-5 gange mere (Somalia) Unge som er i huset (domestic workers) har fået bedre arbejdsforhold, lov til at gå I skole og besøge familien Unge har organiseret sig og fået de politiske partier I Bangladesh til at droppe brugen af børne-arbejdere I deres politiske kampagner I mellemøsten har forebygget farlig migration og hjulpet piger til at finde ordentligt arbejde for unge arabere.

Gadebørn’s alternative Child Rights Monitoring Report

Hvad gør det til en succes? Komplementerende: Let at bygge samen med Beskyttelse, livelihood og sundhedsprogrammer Bæredygtigt: De unge selv står I centrum for at skabe postive forandringer for sig selv og deres kammerater Efterspørgsels-drevet: Lærepladser, sidemandsoplæring (on-the-job training) og teknisk træning tager udgangspunkt I markedet Holistisk: Ser på det hele menneske og dets behov, og kombinerer både bløde og hårde færdigheder