Velkommen til en gennemgang af rollerne Problembæreren Problembæreren Hjælperen Hjælperen Katalysatoren Katalysatoren.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
I forbindelse med iltmangel nedsættes det tidsrum, hvor man er i stand til at handle fornuftigt (TUC), ved ? Fysisk aktivitet. Indtagelse af væske. Indtagelse.
Advertisements

Livets Ord November 2008.
Et stykke med sødt, surt og skørt... - botilbuddet Stefanshjemmet evaluerer deres udbytte af projekt Implementering af Teknologi (IAT) 2011.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Kommunikation i og fra gruppen
Nonne historie.
Samsø Outdoor Explorer.
Kommunikation Intern Klubuddannelse
Jeg er flyttemand Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
YOGA - midt FORENING
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
Og hvordan man håndterer den.
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Den urolige chef kigger på uret,
KOMMUNIKATION OG KROPSSPROG
E-case eksamen En unik eksamensform Du laver et PowerPointshow
Nyt ansvar.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Vi tager børns smerter alvorligt
5 min. abs 30 sek. hver.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Hvilken del af “vær stille” forstod du ikke??
Af Pernille Mathiesen og Rikke Wiuff
En helt normal samtale ved morgenbordet:
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
Træning - Patching forberedelse
Labans bevægelseskvaliteter
Maskulinitet.
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Kommunikation i og fra gruppen
Kvalitative metoder.
Eksamensangst. Fredensborg den 9 maj..
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Jeg kører truck Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Spiseforstyrrelse og krop Psykoedukation. Erfaring har lært os, at der er en vis sammenhæng mellem følelser og kropslige udtryk Hoppe og danse af sorg?
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Holdninger til handicappede Steen Bengtsson Danske Døves Landsforbunds seminar, Nørrebro den 14. maj 2008.
Livets Ord Februar 2016 “Som en mor trøster sit barn, trøster jeg jer” (Esajas Bog 66, 13)
Danmarks Badminton Forbund Udviklingskonsulent Kirsten Leth. Badminton Midt - og Nordjylland. Med mor og far ved baglinjen. Herning Badminton klub. 21.September.
MUNDTLIG FREMLÆGGELSE De fem arbejdsfaser. Forberedelse Hvordan forbereder man en mundtlig fremlæggelse? Når du skal fremlægge et fagligt indhold for.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
189 – Med thomaskravet står vi her 1, S1 Med thomaskravet står vi her, med tvivlens skæl for øjets skær, langfredags angst i mindet. Du kender, Gud, vor.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Præsentation og gennemslagskraft TUP ”Transfer i AMU” ZBC, tirsdag d. 16. august 2011.
Frivilligpolitik Politisk Indsatsområde Organisationsudvikling Frivilligpolitik for medlemsorganisationer i Friluftsrådet.
Målrettet kommunikation
I forbindelse med iltmangel nedsættes det tidsrum, hvor man er i stand til at handle fornuftigt (TUC), ved ? Fysisk aktivitet. Indtagelse af væske. Indtagelse.
Efter hoftealloplastik – Trin 1
Ledelse er ikke kun det talte sprog
Kommunale Praktik- og løntilskudsstillinger i Skanderborg Kommune 2014
Brain breaks.
Trivsel og mental sundhed
MOT’s virkemidler.
Risikovurdering af forflytning
Energipokalen 2018: Elisabeth Eskildsen
Jalousi Hun har langt lyst hår og fregner
Skulderartroskopi Kikkertoperation i skulderen
Med kærlige hænder Mel.: Timon Müller Tekst: Line Nielsen.
Livsuret Minderne smiler her, mens vi synger om det nu, der bli´r,
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Præsentationens transcript:

Velkommen til en gennemgang af rollerne Problembæreren Problembæreren Hjælperen Hjælperen Katalysatoren Katalysatoren

Hjælperen (verbalt)  Aggressiv  Tog styringen  Løsningsorienteret  Afgrænsede spørgsmål  Skabte forvirring  Stor interesse  Positiv indstilling

Hjælperen (non verbalt)  Aggressiv  For meget bevægelse (gestikulation)  Urolig  Hurtig og febrilsk stemmeføring  Desperation  Fokuseret  Åben  Positiv og smilende

Problembæreren (verbalt) Mumlen Eftergivende Nervøs Utålmodig Aggressiv Klar argumentation Svarer hurtigt

Problembæreren (nonverbalt) Genert, ubekvem ved situationenGenert, ubekvem ved situationen UsikkerUsikker Kigger nedad, undgår øjenkontaktKigger nedad, undgår øjenkontakt Meget aktivitet i arme og hænderMeget aktivitet i arme og hænder Ben over kors og vipper med fodenBen over kors og vipper med foden FosterstillingFosterstilling TilbagetrukketTilbagetrukket Smilende Åben for forslag Lyttende

Hjælperen Den usikre problembærer Problemet nedprioriteres og isoleres hos problembæreren Den løsningsorienterede og aggressive hjælper

Katalysator (verbalt) ► Mumlen ► Åbne spørgsmål ► Stor interesse ► Stort overblik ► Rolig stemmeføring ► Tålmodighed

Katalysator (non-verbalt) ► For lidt liv ► Manglende gestikulering ► Spørgsmål lidt afgrænsede i form af ”ja og nej”- spørgsmål ► Afslappet ► Rolig ► Naturlig ► Har tid ► Kigger på næsen i stedet for øjnene ► Sidder helt stille ► Hænder placeret i skødet ► Fødderne solidt plantet på jorden ► Åben kropstilling ► Afstand til problembæreren

Katalysatoren Rolig problembære r Åbenhed omkring problemet Rolig katalysator