Kvalitet i undervisningen i NGO-perspektiv Bo Tovby Red barnet den 6. marts 2007
Rettighedsbaseret tilgang Universal Declaration of Human Rights Child Rights Convention MDG EFA-declaration and Dakar Framework
Værdier Respekt Deltagelse Lighed Inklusion
Principper for Quality Education i programarbejdet Relevant Appropriate Participatorisk Fleksibel Inkluderende Protective
Sierra Leone
Syd-Sudan
Skriv en ny fremtid Gennemførselsrate (formal og non-formal) First grade promation rate (ECD) Teaching and learning materials Pupil:trained teacher ratio Indhold: –Survival strategies –Health –Tolerance –Mother tongue
Learner centred Education Aktivere elevens egne ideer Bygge på tidligere erfaringer Anerkende og inddrage elevernes synspunkter Kulturimperialisme eller udvikling?
Budgetstøtte Godt instrument målt på egne præmisser Overser de svage stater –FTI, MDTF og PRSP uegnede i CAFS Svage stater skaber konflikt i nabolande (samarbejdslandene) Øget Donor-NGO-samarbejde del af løsningen
NGO-donor-samarbejde, til forbedring af Quality Education NGOer kan sikre QE på lave niveauer Monitorering af budgetstøtte –Sikre civilsamfundskomponent (Bolivia) –Sandwich-effekt (DFID) –Universiteter (Nicaragua) –Budget tracking Education Cluster Påvirke WB og IMF Identificere Trust Gaps