Bornholms Passagerforening

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
”Først en tak fra Molise, Caroline og Benedikte og turen i Tornadoen i aftes…. – minder om organisationers tur i det politiske maskinrum siden 2001”
Advertisements

Bedre læring, mindre larm og landets bedste lærer.
Svaneke, 21. maj 2013.
Kontakt vores salgsafdeling på eller
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
Fyraftensmøde 6. februar 2014 med Rasmus Prehn på Efterskolen i Rønne Bornholms Passagerforening blev oprettet for næsten 30 år siden. Hovedformålet, dengang.
Personbiltransportens vækst vækstforudsætning. Personbiltransportens vækst faktisk udvikling.
Branchemøde om lastning af vindmøller
Rejse og transportmønstre samt - samt opfattelser hos turist- og transporterhvervet af transportvilkårene Dialogmøde, Kulturhuset FREM 21. maj 2013.
- Nordens reneste energiforsyning
Baggrund kapacitets behov Scenarier Kapacitets udnyttelse Notat 4 scenarier ifm. besejlingen af Bornholm fra med BRK i trafikkøber rollen. Juni.
En sund sjæl ……. i et sundt legeme?.
Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 1 7 minutter omkring besejlings- scenarier i 3. færgeudbud Borgermøde 21. maj i Svaneke.
QUIZ FOR KVIKKE HOVEDER
Anlægsoverslag Uwe Hess, Projektchef Rambøll
Information om AA til skoler m.m.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen.
 Fokuseret behandlingsforløb starter tidligt  Hurtig og god kommunikation uafhængig af tid og sted.  Overblik over patientforløbet.  Unødvendige konsultationer.
Odense Staalskibsværft A/S Internationale Erhvervsvilkår Miljø & Medarbejdere v/ Adm. dir. Finn Buus Nielsen.
Vækstskabere og klynger Adgang til arbejdspladser.
- OG SPAR PÅ MILJØET Køb Lokalt. MANGE AF DE RÅVARER DU DAGLIGT BENYTTER ER TRANSPORTERET HUNDREDVIS AF KILOMETER, ENTEN MED SKIB, FLY ELLER PÅ MOTORVEJ.
Transport og transportudfordringer
Terminal A - A no. 1 Ny lavpristerminal i Københavns Lufthavn, Kastrup
Tørke og sult på Afrikas Horn
Bornholm Bornholm kaldes også for klippeøen eller solskinsøen. Øen har et areal på 588,5 km² og der er indbyggere (2010)
Nissen på tur På loftet sidder nissen med sin julegrød,
Hvordan ruster Århus havn sig til den globale udfordring?
Lektion 11 – Brug af GPS navigator, waypoints
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
Alternative transportsystemer i landbruget - med fokus på gylleområdet
Er mere motorvej løsningen?
Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.
Borgerinitiativet Red Søerne Velkommen til BORGERMØDE Borgerinitiativet Red Søerne.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Nynne Akademiet for Talentfulde Unge Historien om en drøm.
SF Ungdom Ved..
1 Udfordringer i den dansk-tyske erhvervsregion Dansk-Tysk Infrastruktur konference, mandag den 15. december 2008, Flensborg Hans Kirk Formand for UdviklingsRåd.
1 Er fremtidens infrastruktur grænseoverskridende? September 2008.
Er Hovedstaden klar til fremtidens udfordringer? v. Cheføkonom Klaus Rasmussen, DI 2. april 2008.
besejlingen af Bornholm fra 2010
Generalforsamling 21. marts 2014 Velkommen til Bornholms Passagerforenings generalforsamling 21. marts 2014.
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af regularitet på jernbaner | 27. august 2007 | Opgørelse af regularitet på jernbaner Alex.
Udvikling af master uddannelse på Bornholm - et udviklingssamarbejde mellem MOL- uddannelsen og Bornholm.
Jeopardy Istids-landskaber Verdens flag Island
Luftfartens betydning for væksten Henrik Peter Jørgensen.
Anvendelse af Facilities Management som ledelses- og strategiværktøj v/ administrerende direktør Niels Boserup.
Region Hovedstaden Åbningskonference København, 18. januar 2007 Region Hovedstaden – Danmarks vækstlokomotiv Adm. direktør Niels Boserup Københavns Lufthavne.
* Den finske professor Margrethe Järvinen, har defineret prostitution således: * Prostitution forefindes når mindst to parter køber respektiv sælger seksuelle.
Erhvervsudvikling og infrastruktur Vækstforum Hovedstaden 23. maj 2011 Peter Maskell Professor, MSc, PhD, Dr.Merc Bestyrelsesformand CMP (Copenhagen Malmö.
/ CF-X /SS 1 Luftfartens betydning for erhvervslivet Hans Kirk Executive Vice President, Danfoss A/S November, 2005.
En empirisk undersøgelse af Vurderinger af tid i trafikken
Kundeundersøgelser for NFS Udvikling BHT siden 2002 Nye NFS ruter siden 2008 Idag Undersøgelser på 8 ruter - årlige, halvårlige, kvartals 13 resultatrapporter.
TRAFIKPLANLÆGNING Center for Byudvikling Søren Elle Overordnet trafikplanlægning 24. april 2013.
MADS, JONAS, RONNI & JESPER CAR APP. PERSONA Rasmus er 28 år og har arbejdet som automekaniker i 3 år og har som følge godt styr på biler. Rasmus lever.
Fokus på vækst og udvikling i samspil med hele regionen Fokus på vækst og udvikling i samspil med hele regionen Danske Havne Temamøde 14. marts 2005.
Er fremtidens infrastruktur grænseoverskridende? Dansk-Tysk erhvervskonference Mandag, den 26. maj 2008, kl – 12.00, Lyren 1, 6330 Padborg/Danmark.
Regeringens politik med hensyn til biobrændstoffer i transportsektoren Den 11. januar 2006 Kontorchef Claus Andersen, Energistyrelsen.
Er mere motorvej løsningen?
Program – infrastruktur, erhverv og vækst i hovedstadsregionen, 23. maj Velkomst og god infrastruktur som vækstdriver - formand.
Hvad skal hovedstaden leve af? VP Jørn Henrik Levy Rasmussen 28. april 2010.
Danfoss ligningen og dilemmakort CO 2 Emissions = GNP/Population Population  Energy/GNP CO 2 /Energy  
Vinge Bæredygtig jordhåndtering juni Bæredygtig jordhåndtering.
Transport- og EnergiministerietSide 1 Fast forbindelse over Femern Bælt Præsentation v. Claus F. Baunkjær.
Dialogmøde om trafikbetjening Danish Air Transport A/S Dennis Rybasch, Commercial Manager.
TR møde 27. august 15 Arbejdspladser, At indsats og Københavns Kommunes Budget 2016.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
LEGO – BuildToExpress 1. Hvem er du? Byg
Trafikale og miljømæssige effekter
Forslag til masterplan for infrastruktur
Præsentationens transcript:

Bornholms Passagerforening BORNPASS Bornholms Passagerforening

Hvordan skal den fremtidige samfunds- begrundede færgebetjening af Bornholm se ud ?

kompliceret og opfylder Den nuværende færge- betjening er unødigt kompliceret og opfylder hverken ønsker eller krav fra det bornholmske samfund !

Hverken gods eller passagerer kommer til de optimale destinationer Ystad-ruten for dyr og kompliceret Kapaciteten er ikke stor og fleksibel nok (havnepenge, miljø, kontor, restriktioner og viderebefordring etc.)

Transport over vand kan - med moderne og driftssikre skibe – foregå lige så hurtigt som transport over land

Hvad kostede de 2 godsfærger og ”Villum Clausen” ….. samlet en del mere !

Vibeke Storm Rasmussen (24/10 2005): ”Det er tumpet, at bornholmerne skal til Køge, når de hører med til Region Hoved- staden …. Hvor skal København have sin havn … Kastrup – og det vil være spæn- dende at se Bornholm ind i den tankegang - tæt ved alt.”

til Kastrup (inderhavn), Derfor foreslår vi en meget enkel model: Opret én ny rute til Kastrup (inderhavn), som den eneste samfundsbegrundede. Ystad-ruten kan drives videre, men uden statstilskud

ColorLine, der sejler mellem Nordjylland og Norge, får i december 2007 og april 2008 to nye SuperSpeed-skibe. Fakta: - halv overfartstid 1.900 passagerer 2.000 m. lastdækmeter byggetid – ca. 2 år Finsk værft

ColorLine betaler ca. 900 mio. dkr. pr. færge. Vi har behov for mindre færger – pris ca. 750 mio.dkr. pr. færge.

Med en overfartstid mellem Rønne og Kastrup på godt 3 timer er andre ruter til og fra Bornholm unødvendige. Vi foreslår: Dobbeltrettet natfærge Rønne- Kastrup (overfartstid 6 timer). 2-3 dagture Rønne-Kastrup (overfartstid godt 3 timer).

Kun én rute (med stor fleksibilitet) Alle parter tilgodeses: Fordele: Kun én rute (med stor fleksibilitet) Alle parter tilgodeses: - godset kommer direkte til motorvej og tæt på fragthaller - godset kan komme ”over” på alle tider af døgnet - biler kommer direkte til motorvejsnettet rundt om København - tunnel/bro til Sverige - lufthavn til videretransport af såvel fragt som passagerer - jernbane til såvel gods som passagerer - jernbane direkte til København (12 minutter), det øvrige Danmark og Sverige - metro til Centrum og S-togsnet (14 minutter).

Flere fordele: - færre miljøproblemer og mindre energiforbrug end ”Villum Clausen” langt større driftsikkerhed alle former for gods kan medbringes lastbiler og biler skal bruge mindre energi (færre kørte km.) Bornholmstrafikken skal kun anløbe 2 havne Dansk erhvervsliv fremmes … ingen havnepenge til Sverige Bornholmstrafikken kan nøjes med kontor i Rønne og København. Kontor i København skal samarbejde med DSB, evt ligge på Hovedbanen. sygehussamarbejdet og regionssamarbejdet i øvrigt optimeres værdig transport af døde (og billigere) restriktionerne over Sverige ligegyldige (”bortfalder”) én bedre og samlet set billigere løsning Bornholm bliver igen dansk og får mulighed for udvikling !

København i stedet for Kastrup: Såfremt politikerne/erhvervslivet ikke får gennemført ny havn i Kastrup til 2010, kan København benyttes i en årrække med samme tidssvarende tonnage. Så bliver sejltiden blot forøget med op til 1 time (lavt vand). Men husk: ”Det vil være tumpet, at bornholmerne skal sejles til Køge, når de hører til Region Hovedstaden”.