Efteruddannelse på akademiniveau 19. marts 2014 v. Christian Mathiasen
Industriens kompetenceevne 1.Klar sammenhæng mellem uddannelsesniveau og produktivitet 2.Et løft i produktivitet vil kræve et løft i medarbejdernes uddannelsesniveau – både de ufaglærte og de faglærte
De fem fagområder 1.Fagområde for service, produktion, it, bygge og anlæg m.v. 2.Fagområde for velfærd, undervisning og sundhed 3.Fagområde for ledelse 4.Det merkantile fagområde 5.Fagområde for administration og forvaltning
Fagområde for service, produktion, it, bygge og anlæg m.v. 1.Laboratorie- og bioteknologi 2.Informationsteknologi 3.Innovation, produkt og produktion 4.Gastronomi
Rollefordeling 1.Institutionen 2.De institutioner, der udbyder uddannelsen 3.De faglige fællesudvalg 4.Aftagere og centrale interessenter 5.Uddannelsesministeriet
Hovedudfordringer 1.Sikre uddannelsesdækning på alle områder, hvor der er behov på arbejdsmarkedet 2.Synliggøre uddannelserne i forhold for målgruppen