Velkommen Teknologi historie – 3. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: At arbejde Begrebsorienteret™ 3. Det er ikke (altid) dig der er.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
“Tænk dig om...”
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
God Jul ? Du behøver ikke at vente til Jul….
Tænk over den!!! Klik med musen for at gå videre..
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Læringsstile og lektier
Activity og kommunikation Noget der ligner POSA ACT Pattern Oriented Software Architecture Asynchronous Completion Token.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Elsker DU også at læse lektier?
Mesteropgaven - Sådan skriver du den.
Dansk Musik gruppearbejde
Ta Dig tid….
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
De sidste undervisningstimer
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
V. Kristoffer Brix Larsen, Phillip Dimsits, Tom Weinreich
Gymnasiedage.dk, Odense 29. sept Claus Berg, chefkonsulent Web 2.0, dialog og interaktivitet på EMU.dk.
8 tips til succesfuld ledighed Med Christina Janns.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
Projekt KeepFocus. Lavet af: Jonas A, Ferhat D og Mathias F.
Småøvelser og innovative kompetencer
Velkommen Teknologi historie – 5. Øvelsesgang …Også til Langdon Winner.
Velkommen Teknologi historie – 1. Øvelsesgang
AF: SIGURD, LOUISE OG QVIST
Dansk musik Bjarki og Sveinn
Engelbert H – og den sidste chance
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
Klik på musen og se siderne
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?
Af Jacob Snogdal Futurisme Af Jacob Snogdal
Venligst dele disse information med din pastor eller din menighed, din familie for dine bønner i udbredelse for Døves og Tunghørendes sjæle rundt i hele.
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Hvad gør livet så værdifuldt
Subjektivitet, Teknologi Samfund
Kære Gud. Tak for livet du har givet os, og denne gudstjeneste.
Dolken Tove Ditlevsen, 1963.
Historiefortælling.
10 roser til dig.
Matematik C Lars Bronèe.
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
AKKORDER Musik er opbygget af akkorder
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
Velkommen til Annes-angstside.
UDDANNELSE OG PROFESSION.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
Billedsprog – Fortsættelse…
Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning.
Dagens menu: Nytårstaler. Statsministerens tekst nytaarstale-2014
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Øvelseslærer på ITU cand.merc.(dat.) studerende på CBS.
Sammenligningsspejle
Intro til fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. ”Flipped film” Fortællertyper? Lektie? Opgave – arbejde med.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN TIL SCIENCE AND TECHNOLOGY.
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Præsentationens transcript:

Velkommen Teknologi historie – 3. Øvelsesgang

Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: At arbejde Begrebsorienteret™ 3. Det er ikke (altid) dig der er dum 4. Towards a new architecture 5. Lektier

Siden Sidst

Den overfladiske Den grundlæggende Den fuldstændige Hvordan har i læst til i dag?

Genopfriskning: At arbejde begrebsorienteret™

1)Vi tænker i begreber 2)Det er nemt at sætte begreber op imod hinanden 3)Uenighed bunder ofte i begreberne 4)Folk snakker…men det gør begreberne ikke Genopfriskning

1)Hvilke begreber træder frem i teksten? Genopfriskning:

Det er ikke (altid) dig der er dum?

Niklas Luhmann Iagtagelse

Konklusion: Akademikere er arrogante

Så hvad gør man?

5 tips til håbløse tekster

Find én fejl 1) Holdkæft og læs

2) Slå centrale begreber op 5 tips til håbløse tekster

3) Søg forsimplede 5 tips til håbløse tekster

4) Din underviser er din bedste ven

… og hvis du stadig er i tvivl… 5 tips til håbløse tekster

5) Nyd poesien 5 tips til håbløse tekster

Towards a new Architecture - Le Corbusier -

Hvad er tekstens tema?

Hvad er tekstens Mål?

Hvem er le Corbusier? Hvilken tid levede han i?

1)Hvilke begreber er centrale? 2)Hvad forstår han ved disse begreber? Gruppearbejde

LektierDer er ingen 