Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Introduktion til linkedin
Test i Der er 20 spørgsmål og du kommer automatisk videre ved korrekt svar Tryk for start.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Markedsføring gennem sociale medier
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Din markedsføring på sociale medier
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Hvad er CURIS? CURIS er et IT-system til registrering af forskning og formidling på KU CURIS er navnet for Copenhagen University Research Information System.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Kan en Internet tilkoblet bruger sende en til andre Internet tilkoblede brugere uafhængig af hvilket operativsystem modtageren har? •Ja •Nej.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Backoffice præsentation
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
Et af mine fortrukne medier Af: Hr. Skafte. Husets markedsføring • Nyheder • Kurser • Netværk • Job • Blogs • Foreninger • Jura • Gratis / Medlemskab.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
SEO PÅ AU.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
TDNet Overvågning af ny forskning via tidsskrifters indholdsfortegnelser.
Backoffice præsentation
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Oprettelse af Digital Post
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Udskiftning af password på tablet. Åben programmet KONE business channel Hvis du ikke har linket på skærmen, åben en browser og skriv Ssl.kone.com.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Vejledning til oprettelse af CV
”Sociale medier i jobsøgningen”
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Thomas Refstrup Dünweber Cognition & Communication.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Forberedelse 2.0 ”Store your knowledge in your Friends” © UFFE SØRENSEN.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Sådan bestiller du mad hos Bagelsringen. Gå til denne hjemmeside.
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Lidt hjælp til hjemmesiden Log ind Første gang du skal logge ind på siden skal du kigge nederst til højre og finde…. Log ind med det brugernavn og det.
Manual Af Edu-Caching.
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Når du allerede mestrer de vigtigste
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet

Intro  Sociale Medier på nettet lader folk interagere med hinanden på nye måder.  Dette giver også muligheder for virksomheder der vil sælge produkter og følge med på moden.  Hvis man er klar over dette, kan man bruge det til sin fordel.

Opmærksomhed på nettet  Artikel af Peter Hansen: Antropolog – SMM (Social Media Marketing).  Jobsøgning på en ny og spændende måde.  Personlig Branding vha. nettet.  Facebook, Twitter, Youtube og Linkedin.  Blog

Din profil  Sørg for at skabe sammenhæng i dine profiler – Lav dem til én samlet identitet.  Hav forskellige profiler til venner/familie og til arbejdsmarkedet.  Julefrokost billeder   Arbejdsgivere checker profiler på nettet.  Google dig selv  To prove my point!

Passion og Fag  Lav en blog om din passion – Ikke dig selv.  Skab en kontekst omkring dig selv der er faglig.  Vælg hvilken State of Mind din læser skal være i.  Skab sammenhæng i dine budskaber – Tømrer: Artikler om tømrerarbejde.

SEO  Search Engine Optimization.  Google, Bing, Yahoo, Jubii.  Optimere eksponeringen af din blog på nettet.  Jo bedre sammenhæng der er i artikler, jo flere hits.  Man kan betale sig fra SEO.

SEO for mennesker  Du kan optimere din egen eksponering på nettet.  Lave profiler på flest mulige sociale medier.  Oprette en blog i dit navn.  Skrive din blog/hjemmeside på alt du printer og sender rundt.  Giver virksomhederne større chance for at finde dig på nettet.  Lad dine professionelle profiler have dit rigtige navn.  Sørg for at indgå i flest mulige netværk på nettet.  Skriv kommentarer på fagrelevante blogs og efterlad din webadresse og e- mail.  Sørg for at dine professionelle profiler er offentlig tilgængelige.  Sørg for at dine private ikke er det.  Skriv dine profiler + koder ned. Man glemmer det hurtigt.

Dagens medie: Linkedin   Socialt Medie for professionelle profiler  Mulighed for networking  Indeholder din arbejdsprofil.  Mulighed for: Billede, CV, Interesser og meget andet.  I dag skal vi oprette en profil.

Linkedin profil – 1 & 2   Join today  Udfyld boksene og tryk videre 1 2

Linkedin profil – 3 & 4  Hvem kender du via adresser?  Skip  Bekræft  Log ind på din egen .

Linkedin profil – 5 & 6  Du har nu modtaget en e- mail.  Click here Click here  Confirm

Linkedin profil – 7 & 8  Sign in  Find kontakter Din står her  Her var 8 af mine kontakter…

Linkedin Profil – 9 & 10  Tilføj flere mennesker via  Vælg om du vil betale eller have en gratis profil  Choose Basic

Linkedin Profil - 11  Velkommen til Linkedin  Skab din profil som du vil  Sørg for at være præcis og ærlig  Udfyld så mange punkter som overhovedet muligt.

Check din profil  Dette link kan i vedhæfte mails, jobansøgninger, kommentarer, etc…  I kan customize det for gratis!

Slet din profil  Settings  Close your account  Continue  Verify account

Opgaver  Opgave 1: Opret en Linkedin Profil  Herfra kan i selv begynde at tilføje jeres information, cv, osv.  Sæt i gang.