Aktiv Danmark Bergen, 30. april 2008. Foreningen Aktiv Danmark Cycling Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Aktiv Danmarks bestyrelse Fishing.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Caseoplæg om Facebook.
Advertisements

Rejse og transportmønstre samt - samt opfattelser hos turist- og transporterhvervet af transportvilkårene Dialogmøde, Kulturhuset FREM 21. maj 2013.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Tversted Jazzydays status - 17/11 Tannishus TVERSTED JAZZYDAYS 2006 ”Nordjyllands største og sjoveste Jazzfestival”
Turismens økonomise betydning i Ringkøbing-Skjern kommune Potentialet Hvad vore gæster mener om Søndervig - hvad vi arbejder med for at imødekomme gæsterne.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Vejarbejde/TMC User Add Value: man kunne ligge små notater ind om hvis der er vejarbejde i ens område, så andre kunne finde en anden vej ( el. evt som.
Carsten Grube for CASA:UNA Malaga For det danske ejendomsfirma, CASA:UNA, varetog jeg følgende opgaver: : Ejendomsmægler, Fokuskoncept.
Velkommen til Kløverstier – et projekt der forener oplevelse med motion Inspirationsmøde 15. januar 2013, Middelfart og 17. januar 2013, Brøndbyøster.
Turismen i Tønder Kommune Nu – og i fremtiden
Koncernchef i Tryg Vesta Group
Det vil ITB - præsentation af Grøn it-plan v/ Henrik Egede, IT-Branchen og Keld Jersild Olsen, Hewlett-Packard ApS Mandag den 28. april 2008.
På kystferie som par + 50 år (voksne par) målgruppen
Region Sjællands Feriefond
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Senior Senior Erhverv Thy-Mors - kan også blive en del af din fremtid.
E-ressourcer i fælleskataloger Låner i et elektronisk spil kegler.
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Kultur og Fritid Fyrtårne / status– Hvor er vi?
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Korsør, 20. november 2010Udviklingskonference 2010 VELKOMMEN.
GuideDanmark - brug af data på kort mv. SDU Esbjerg 3. april 2008.
Busser Kan vi spare penge hvis alle kører på cykel?
Torsdag den Afgang til Kastrup fra parkeringspladsen Flyafgang til Wroclaw fra Terminal Ankomst Copernicus.
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
En buffet af uddannelsesmuligheder
Præsentation af e-takeaway.dk
Feriehusoplevelsen - et forbrugerperspektiv på fremtidens feriehus og feriehusområde Jacob R. Kirkegaard Larsen Ph.d.-stipendiat Fremtidens Feriehus og.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Kysferiebyer i vækst Nulpunktsmåling af kendskab og attraktivitet v. Epinions Den første analyse af kystferiebyer i Danmark Resultater for det danske og.
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
Generalforsamling 20. marts 2014
Aktuelle samt fremtidige projekter Optimér din forretning gennem:
KABS – Konference Stofmisbrug 2008 Undersøgelse: Stofmisbrugsområdet efter kommunalreformen.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Velkommen til Fællesmøde den 29. oktober
Camping Kursus I Golf Lidt om golf og golfspillere Hvad er golfferie? Produkter til golfspillere? Aktivitetstilbud til gæster? Krav til Campingpladsen/Aktiv.
Tyrol / Østrig Mc Sydsjælland.
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Velkommen til DGF’s 93. Årsmøde og Generalforsamling.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
Karl Krogshede, klimakoordinator Energibyen Skive 1 Energisafari En blanding af Energiturisme og lokale kultur oplevelser En guidet tur der målrettes nationale.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz
Den nye generation ”Best loved hotels of Denmark” Vores slogan er: ”Fantastisk tid, fantastisk mad, fantastisk respekt” Præsentation ved Koncern chef Hr.
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Vildbjerg Cup 2008 Vi gi´r dig oplevelser med og uden bolden FC Horsens U9 - U10 – U11 og U12.
Hannover Messe 2015 Fakta: april Turen inkluderer:
Danske Øer.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Guideline: TIDLIGERE TRAUMATISK OBSTETRISK FØDSELSOPLEVELSE
Randers Fjord kommende Naturpark.
At handle i byen. * Interessant * Tema * Perlegade.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Lorem ipsum dolor sit.
Udkast til nye tekniske bestemmelser for BVT´s kontrolordning.
Midttrafik Forsøg med nye takst initiativer Projektet omfatter 3 initiativer. Formål: Afprøve en mere markeds- og tilbudsorienteret takstpolitik. Flere.
Thomas Albrechtsen Salgs- og markedsføringsansvarlig Aktiv Danmark v. Dansk Turismefremme Ansvarlig for Bed+Bike i Danmark.
Cykelnetværksmøde Program: 1.Rødvig Kro & Badehotel – et cykeleventyr … v. Kathrine Hendriksen 2.Status for netværkets aktiviteter 3.Information om Fyns.
Præsentation 20. august 2015 Dansk Turismefremme på MID ”Made in Denmarks indflydelse på destinationen” Rasmus Jerver, Turistchef VisitVesthimmerland.
”Den der har et grundigt kendskab til sig selv og til sin fjende er sikker på at vinde alle slag” Sun Tzu (Kinesisk krigsstrateg) levede omkring 400 BC.
Faciliteter og Aktiviteter ORGANISERET UORGANISERET
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
DOP Bornholm 29. maj - 2. juni 2019 Kære kollega Du og din familie inviteres hermed til DOP 2019 som i år finder sted på Bornholm . DOP er en forening.
Status fra tagudvalget
Barberians Copenhagen hvorfor Kina?
Præsentationens transcript:

Aktiv Danmark Bergen, 30. april 2008

Foreningen Aktiv Danmark Cycling Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Aktiv Danmarks bestyrelse Fishing Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Golf Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Wellness Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Gastronomy Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, HORESTA Aktiv Danmarks generalforsamling Sekretariat - Projektledelse: VDK

Aktiv Danmarks bestyrelse •Organiationer –HORESTA –Campingrådet –Danmarks Vandrerhjem –Danske Restauranter & Caféer –Feriehusudlejernes Brancheforening –Friluftsrådet –VisitDenmark •Temaer –Cykel –Fisk –Golf –Wellness –Gastronomi

Cycling Denmark

Medlemmer •130 Overnatningssteder –62 Campingpladser (13% af alle) –21 Hoteller –28 Vandrerhjem (28% af alle) –3 Bed & Breakfast –6 Feriecentre –10 Feriehusudlejere •15 kvalitetsmærkede lokalområder •7 cykelruter •3 cykeldestinationer

Målgrupper Karavanecyklister - Skifter overnatningssted (næsten) hver dag - Cykler på cykelruter eller destinationer - 25% af cykelturisterne Basecyklister - Bor på samme overnatningssted - Cykler dagsture i et lokalområde - 75% af cykelturisterne

Strategi •Service & kvalitetskoncept –Mærkningsordning •Overnatning –Krav til serviceydelser og faciliteter •Områder (basecyklister) –Krav i mærkningsordning til infrastruktur, cykeludlejning, informationsmateriale og kompetencer •Destinationer (karavanecyklister) –Krav i mærkningsordning til infrastruktur, cykeludlejning, informationsmateriale og kompetencer •Ruter (karavanecyklister) –Ingen mærkeordning endnu

Mærkningsordning - overnatning •Sikker cykelparkering •Logoet opsættes et centralt •Opholdsrum med minimum 3 borde og 15 stole. •Indendørs tørremulighed for tøj og udstyr. •Udlån af vigtigste værktøjer •Tilbud om vitamin- og kulhydratrig morgenmad •Købe frokostpakke til medtagning og aftensmad eller adgang til køkken. •Gæstebog •Salg eller leje af cykelkort og –guide(s). •Information om lokale forhold: –tog-, bus- og færgeplaner –cykelsmede, cykeludlejningssteder og spisesteder –Dagens vejrudsigt –Oversigt over andre kvalitetsmærkede overnatningssteder –Forslag til éndagsture i området

Mærkningsordning - lokalområder •Ruter –Minimum 50 km indtegnede ruter. –Ikke nødvendigvis skiltede ruter •Rutebeskrivelse –Rutebeskrivelse for hver rute. –Størst vægt i beskrivelserne på natur- og kulturmæssige seværdigheder. –Rutebeskrivelse og kort på minimum dansk, tysk og engelsk. •Cykelkort –Selvstændigt cykelkort. Ikke del af amtskort –Gerne være dækket af flere mindre kort. –Kortkvaliteten •Topografiske kort •Kort uden højdekurver og tilhørende signaturer, men med målestoksforhold, grønne områder, byer, kompas og vejnavne på cykelruterne

Mærkningsordning - lokalområder •Overnatningsudbud –Minimum 3 kvalitetsmærkede overnatningssteder –Minimum to overnatningstyper: –Feriehuse, camping, vandrerhjem, bed & breakfast, kroer eller hotel. •Turistbureau/destination –Gennemcyklet områdets cykelruter. –Salg af områdets cykelkort. –Bestilling af overnatning, cykelkort og cykler •Cykeludlejning –Muligt at afhente og tilbagelevere cykler alle ugens dage –God kvalitet og minimum –Minimum 6 cykler af ovenstående type. –Antallet af øvrige cykler udbydes i forhold til områdets behov. –Udlejning af voksencykler (herre- og dame).

17 områder for basecyklister •Bornholm •Ferieregion Sønderborg •Odsherred •Møn •Thy •Viborg-egnen •Jammerbugten •Mors •Sydfyn (Svendborg) •Langeland •Faaborg •Odder •Horsens •Vejle •Osv.

Produkter til karavanecyklister Temaruter •Limfjordsruten •Hærvejen •Nordsøruten •Grænseruten •Østersøruten •Berlin – København •Fjordstien Cykeldestinationer •Toppen af Danmark •Best of Aalborg •Fyn

Mærkeordnings relevans for medlemmerne Overnatning Områder Wellness- udbydere Restaurant Relevans

Hvornår får mærkeordning relevans? •Jo bedre mærkeordningen beskriver kundens kerneoplevelse –Områder –Cykelruter –Destinationer •Jo sværere kravene er at opfylde (eksklusivitet) •Jo bedre forretningsmodel med høj value for money •Mulighed for netværksdannelse og erfaringsudveksling •Synlighed og markedsføring af mærkeordningen

Skandinaviske cykelbrochure • Artikler, annoncer, overnatnings- index • Danmark, Norge, Sverige • eksemplarer • Distribution o Cykel- og friluftsmagasiner o Turist- og rejsebureauer o Messer o Direkte forespørgsler

Tyske/hollandske cykelbrochure • DK-info, annoncer, overnatnings- index • Tyskland og Holland • eksemplarer • Distribution o Cykelmagasiner o Messer o Direkte forespørgsler

Web

Nyhedsbrev

Annoncering

8 guidebøger