Klagens opståen, fremdrift og håndtering Klagedrevet innovation Complaint management Privat tilgang vs. Offentlig NB! Nyegaard + Brink Kommunikation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Skift af farvetema: 1.Vælg ’Formatér’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Dias Design’ 3.Vælg ’farveskema’ (højre side af skærmen). 4. Vælg et af de tilgængelige.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Brødtekst her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Overskrift.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Etiske & metodiske problemer i online research - kort diskussionsoplæg.
Kristeligt Studenter-Settlement En erhvervsdrivende fond.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse og.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Danish-Chinese Workshop on ”Land Questions” November 1st 2010 Aalborg University.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Maksimering af offentlige idrætssatninger IDAN konference Odense d. 21. april 2006 Lars Haue-Pedersen TSE Consulting.
Håndtering af endometriomer hos kvinder uden aktuelt graviditetsønske.
Self-Organizing Criticality. Definition of Innovation In an abstract, systems-theoretical approach, innovation can be understood as a critical event which.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Centre of Research in Childhood Health Syddansk Universitet1 Is sports participation protective of back pain in childhood? An interim analysis from a prospective.
Database Normalization without Mathmatics
Design dokument Agenda Intro Guidelines for the Game Concept Guidelines for the Game Proposal Guidelines Functional specification Kilde: Ryan, Tim (1999).The.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Lektion september 2004 Peter Olaf Looms.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
”Men hvis aftalen mellem EU og USA kommer i stand, bliver sådan en handel billigere for de danske forbrugere, siger handelsminister Pia Olsen Dyhr. - Jeg.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Delprøve 1, december 2011.
Finansafdelingen /MVM Hvad sker der når FED hæver renterne?
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
Kapitel 4.
CEESA Coherent Energy and Environmental System Analysis Senior Research Specialist Poul Erik Morthorst Risø National Laboratory The Technical University.
Enterprise Strategy Program
Vækst i events og festivaler Introduktion. Hvordan skaber man vækst i events?
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Reflective Architectures Emne: reflective architecture overview 11 december 2009.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Perspectives for the organisation of Danish Consulting engineers Lars Goldschmidt Danish Confederation of Consulting Engineers FRI.
Working for you. Ivan Grønning, Sun Chemical Kemiens Dag, 23 November 2013 REACH Manufacturer/Importer the Registrant.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
Danmarks Fødevareforskning Do pesticides and manganese affect human health? Henrik Rye Lam Department of Toxicology and Risk Assessment Danish Institute.
Project Management Managing The Progress of Projects.
Agenda Introduktion Interfacet –Interfacet –Metaforer (Peter) Emotional branding –Gobé The ten commandments –Thyssen (Vigdis) Æstetik og nydelse –Jordan.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Algoritmisk Spilteori
IT-Universitetet i København Rued Langgaardsvej 7 DK-2300 København S ESP-Net The ESP Company Network Yvonne Dittrich IT-University in Copenhagen Software.
6.1 Polygons Convex verse Concave. Definition of a Polygon A polygon is a figure on a plane with three or more sides that meet at a vertex.
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
Omsætning af en model til en RDB Jesper Tørresø DAB1 F Marts 2008.
Completing secondary education
Kvalitative metoder, forår kursusgang
Introduction to synopsis writing
Sense My City Develco A/S.
Software Testing Software testing.
Where To Buy Cytotec Cheap
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Alternative fuels for HDV - Perspectives from the Danish Energy Agency
Hvor er værdien af intern kommunikation?
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Hvad er god matematik? This slide ends the 1st lesson. Each student has to think of an answer to this question for the 2nd lesson. The slide also begins.
Etniske Minoritetskvinders sundhed, trivsel og udfordringer
Europæiske udfordringer for planteproduktionen
The Nested Splat! Series
Præsentationens transcript:

Klagens opståen, fremdrift og håndtering Klagedrevet innovation Complaint management Privat tilgang vs. Offentlig NB! Nyegaard + Brink Kommunikation

Kort om Mia og Klager • Forsket i kommuner og kommunikation på CBS • Publikationer: – Kommunaldirektøren og kommunikationsstrategien – Borgerne, burgerne og kommunikationsstrategien – Borgerdialog på nettet i det 21. århundrede • Klagedrevet innovation: Fra rygtespredning til nichepleje • Fra klagehåndtering til implementering af nye tilgange – et 360 grade tjek af organisationen

Klagedrevet innovation • Hvordan opstår en klage? – hvad består klagen i og hvad baserer den sig på • Hvordan håndteres klagen? – er der et fast klagesystem • Hvem håndterer klagen? – på hvilket niveau • Hvem har kendskab til klagen – er den en del af mediebilledet • Hvordan undgår man at klagen gentager sig? – hvis nye ideer og systemer kommer i spil er der tale om klagedrevet innovation

Complaint management • Klagehåndtering som teori bliver også omtalt som defensiv marketing strategier • Exit-voice • technique for handling complaints a management technique for assessing, analyzing, and responding to customer complaints

• On the basis of Hirschman's exit-voice theory, an economic model of defensive marketing strategy is developed for complaint management. Though many firms strive to reduce the number of customer complaints about their products, this objective is found to be questionable. Instead, analysis suggests complaints from dissatisfied customers should be maximized subject to certain cost restrictions. The authors also show that defensive marketing (e.g., complaint management) can lower the total marketing expenditure by substantially reducing the cost of offensive marketing (e.g., advertising). The savings in offensive marketing are often high enough to offset the additional costs associated with compensating complaining customers, even if compensation exceeds the product's profit margin. Journal of Marketing Research © 1987 American Marketing AssociationAmerican Marketing Association

Private vs. Offentlige • Der er forskel på klager som kommer fra manglende forventningsafstemning og så klager som kan føre til juridiske tiltag under forvaltningsloven • Kunderne har altid ret men har borgerne også altid ret? • Det offentliges mange interessenter kommunikerer ikke altid med samme stemme – fordi de ikke ved, hvad den er. • Beslutningerne opstår i og under processen og i pressen

Privatlivet OffentlighedKommune Borgere Valgte organer Udvalg Forvaltning Nyhedsmedier Medarbejdere Klage-drevet innovation i kommunerne Brugere Ikke- brugere

• Hvem er det vi taler om og til? – hvilken borgertype • Igennem hvilke kanaler kommunikerer det offentlige? – og rammer kommunikationen de tilsigtede borgere

Kosmopolitisk Lokalpolitisk Idealistisk Materialistisk X

Spørgsmål? Hvis du vil vide mere: Mia Nyegaard