VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener 1211. Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:  Elevpræsentation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen på Skibet Skole
Advertisements

Fra mandag den 2. juLi til torsdag den. 5. juli
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Om eksamen 2011.
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Hvordan får du et Print Screen
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
Handleplan for værtsskab
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
1gas1144 Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.
VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:
Velkommen 2kok1111.
Velkommen på Salgsakademiet til hold 11P
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Info-aften Af MoGenS.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Folkeskolereformen2014.
Aktiv brug af Søften Portalen
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Velkommen. Kontaktlærer: dbEleverne: hvem er hvemBefordring: skemaer hentes i elevadministrationen Garderober: damer og herrer Skab og omklædnings "lukaf'er"
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
UGE PLAN Mandag 07/10 Tirsdag 08/10 Onsdag 09/10 Torsdag 10/10
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Biblioteket som læringscenter
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
SU til bachelor Du er indskrevet på din bacheloruddannelse indtil du har fået din sidste karakter. Sidste karakter kommer i august, derfor er du indskrevet.
registrere dig som bruger på Når du vil i gang med dit eTwinningprojekt i din børnehave skal du først.
Office365 – Bliv klar (få evt
Klik på siderne og siderne skifter. Skolen råder over et velfungerende bibliotek, hvor eleverne i frikvartererne kan låne til hjemlån. Biblioteket er.
Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Projekt X:IT - Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7, 8 og 9. klasse – Projekt X:IT.
SFO UGE:33. Velkommen tilbage fra sommerferien. Husk: Møder du i SFO inden kl.7.30, skal du gå i det gule hus, da vi åbner der.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Studiestart - hjælp med IT
Velkommen KEA IT - intro
Terminsprøveorientering
EASJ – IT SYSTEMER helpdesk.easj.dk.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
GF2 Slagter/delikatesse
Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Velkommen til grundforløb 2 på AMU Nordjylland
Sikker adfærd er vigtig Som lærere arbejder vi med væsentlige og ofte fortrolige eller følsomme informationer, og dem skal vi passe godt på Sikkerhedspakken.
Præsentationens transcript:

VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener 1211

Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:  Elevpræsentation  Befordringsskemaer – hentes i elevadm.  (Garderober – dame og herre – opdeling efter klasser/farver)  Forsikringer - Skolen har ikke nogen forsikring, som dækker ved tyveri og skade.

Informationer  Ordensregler  Mobiltelefoner slukkede i alle undervisningssituationer  Hærværk og vold medfører øjeblikkelig bortvisning  Euforiserende stoffer medfører øjeblikkelig bortvisning  Brand  Gå til nærmeste udgang og langs jernbanen ned til Parkeringspladsen længst væk (den nede ad grusstien)  Find jeres lærer, som krydser jer af i protokollen og fortæller, hvad der yderligere skal ske.  Rygepolitik  Rygning forbudt alle steder indendørs på skolen samt balkoner og terrasser.  Der må kun ryges udenfor i gården ved cykelstativerne.

Informationer - fortsat  Rygepolitik  Skolen er principielt røgfri ligesom lufthavne, togstationer og restauranter men med klart definerede og bestemte rygeområder.   Der er rygeområder i hver sin ende af cykelparkeringen, ved muren foran elevkantinen og ved bygning A mellem tårn 1 og 2 samt ved tårn 5.  Se kort – (som også kan hentes i receptionen).

Informationer - fortsat

 Motorkøretøjer må ikke parkeres i gården  Find evt. parkering på offentlig vej  Cykelparkering i gården i stativerne  Frokost – 12.20

FRAVÆR  Mødepligt til alle timer  Arbejdsgiver får besked om fravær hver uge.  Al fravær skal registreres i brugerweb senest 2 min. før lektionens begyndelse.  Vigerslev Allé 18, 2500 Valby  Reception tlf  For meget fravær Advarsler  UD!

Åbningstider  Undervisningen foregår mellem kl og  Hoveddør (receptionen) ma – to kl – – fredag kl –  Porten ved jernbanen med adgangskort.  En vagt vil komme og bede jer forlade skolen ca. kl. 18,00  Oldfrueafdelingen kl – 9.30 og –  Studie- og erhvervsvejledning  ma – to kl –  Fre kl –  Elevadministrationen kl og  Pædagogiskcenter, Bib. kl – (Tirsdag og torsdag) – husk at medbringe et skema.

Bøger og Foto  Bibliotekets åbningstider  Mandag – torsdagkl –  Fredagkl –  Husk sygesikringsbevis  Foto  Elever, der ikke er fotograferet skal henvende sig i receptionen  Studiekortet skal bæres synligt (ID kort)

IT  Når eleverne skal logge sig på, skal de bruge deres elevnr. (fra deres kort) og koden er: Kode + de sidste 4 cifre i cpr. nr. (f.eks. Kode1234)  Skolens hjemmeside: - webmail.hrs.dk  S kema kan ses i Elevplan og skema.hrs.dk (evt. BrugerWeb)  Trådløst netværk over det hele, det ”fanges” ved at søge hrs og når man åbner en webside spørger den efter login og kode – her bruges egen kode – Inden man kan bruge trådløst netværk SKAL man først have været på en af skolens Pc'ere.

IT fortsat  Elevprinter findes på hver etage samt øvre C (dækket), det er her elev- farveprinteren står. For at printe og kopiere skal man aktivere kortet  Hold kortet hen til kortlæseren og vælg:  Pil  Kort nummer  Pil  Kodeord  E mail adresser:  Elevmail:  Klass

 Skolen tilbyder vi dig nu en mulighed for at få besked om aflysning af timer, skemaændringer o.a. direkte over telefonen via SMS.  For at tilmelde dig denne service skal du sende en mail til adressen  Du skal skrive dit telefonnummer i emnefeltet.  Du kan kun tilmelde dig, hvis du er logget på din skol (og altså ikke fra din hotmail, gmail, yahoomail o.lign.)   Ønsker du at afmelde dig igen, skal du sende en tom mail til  Sms-kæde for elever

Sms-kæde for elever - fortsat Vejledning: 1. Åbn en ny mail 2. Skriv adressen i 3. Skriv dit telefonnummer i emnefeltet 4. Send 5. Du vil nu modtage en mail, der bekræfter at du er tilmeldt.

Kontaktlærer  Kontaktlæreren disponerer over kontaktlærertimerne  Disse kan flyttes såfremt det skønnes nødvendigt  Ved kontaktlærersamtale medbringes:  Ved første samtale medbringes ”Praktikpladserklæring”  Udfyldt huskeliste  1. samtale  Plan sendes/udleveres spørgeskema

Rundvisning  Mødested i tilfælde af brand – P plads  Studie- og erhvervsvejledningen  Studiecenter  Elevadministrationen  Biblioteket  Indkøb  Affald  Oldfrue  Ledere  Postkasse til fravær  Andet