Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1gas1144 Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1gas1144 Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm."— Præsentationens transcript:

1 1gas1144 Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.

2 Velkommen Lærerinitialer – præsentation
Kontakt til lærere: Elevpræsentationer ( til sidst ) Befordringsskemaer – hentes i elevadm. Garderober – dame og herre Forsikringer - Skolen har ikke nogen forsikring, som dækker ved tyveri.

3 Informationer Ordensregler Brand
Mobiltelefoner slukkede i alle undervisningssituationer Hærværk og vold medfører øjeblikkelig bortvisning Politiet med hunde kommer på uanmeldte besøg, euforiserende stoffer medfører øjeblikkelig bortvisning, som kan medføre udmeldelse fra skolen Brand Gå til nærmeste udgang og langs jernbanen ned til Parkeringspladsen længst væk (den nede ad grusstien) Find jeres lærer, som skal sørge for at alle er der.

4 Rygning tillades i dette område
Informationer Rygning tillades i dette område

5 Informationer - fortsat
Rygepolitik Skolen er principielt røgfri ligesom lufthavne, togstationer og restauranter men med klart definerede og bestemte rygeområder. Der er rygeområder i hver sin ende af cykelparkeringen, ved muren foran elevkantinen og ved bygning A mellem tårn 1 og 2 samt mellem tårn 5 og hegnet. Se kort – (som også kan hentes i receptionen).

6 Informationer - fortsat

7 Informationer - fortsat
Motorkøretøjer må ikke parkeres i gården Find evt. parkering på offentlig vej Cykelparkering i gården i stativerne Frokost – 12.20 Første tid begrænset udvalg 

8 Fravær Mødepligt til alle timer
Arbejdsgiver får besked om fravær hver uge. Tro og love erklæring i den stålgrå postkasse på 1. sal ved elevmiljøet inden mandag kl. 10:00 Husk begrundelse for fravær; ellers er det ulovligt fravær og arbejdsgiver får ikke refusion af jeres løn. Tag en erklæring i tasken, den kan sendes med posten inden mandag til Vigerslev Allé 18, 2500 Valby Reception tlf For meget fravær giver Advarsler  UD!

9 Åbningstider Undervisningen foregår mellem kl. 7.55 og 16.00
Hoveddør (receptionen) mandag – torsdag kl – – fredag kl – 15.30 Porten ved jernbanen med adgangskort Oldfrueafdelingen kl – 9.30 og – 12.30 Studie- og erhvervsvejledning Mandag – to kl – 16.00 Fredag kl – 15.00 Elevadministrationen kl og 16.00 Pædagogisk Center (A bygning – bag i biblioteket) Tirsdag og torsdag kl – – husk at medbringe et skema

10 Bøger og Foto Bibliotekets åbningstider Mandag – torsdag kl – 16.00 Fredag kl – 14.00 Husk sygesikringsbevis Foto Elever, der ikke er fotograferet skal henvende sig i receptionen Studiekortet skal bæres synligt (ID kort) NB! Eleverne kan ikke få bøger som hidtil, hvor regningen bliver sendt til arbejdsgiveren. De skal betale i bogholderiet inden de kan få udleveret deres bøger.

11 IT Når eleverne skal logge sig på, skal deres Brugernavn checkes af lærer på BrugerWeb og Adgangskoden er: Kode + de sidste 4 cifre i cpr. nr. (f.eks. Kode1234) Skolens hjemmeside: Mail: Webmail.hrs.dk  Skema kan ses i Elevplan og BrugerWeb Trådløst netværk over det hele, det ”fanges” ved at vælge HRS-guest. Når I skal have en klasseliste med elevernes login skal I på BrugerWeb. Stå på klassen tryk Ctrl E, så kommer klasselisten frem – kopiere (ctrl C) – sæt den i tomt dokument, så kan man printe den derfra

12 IT fortsat Sådan kommer elever på Intra hjemmefra
I en browser går man på elevintra.hrs.dk Hermed kommer der en login-boks op, hvor man skal skrive følgende: - Navn: f.eks. hrs\elevnummer eller eg. hrs\maja-27 Det er samme login, som på skolens pc’er, husk dog ”hrs\” foran (på Mac hrs+altshift7). - Adgangskode = samme kodeord som på skolen Fra HRS Elevintra kan eleven starte brugerweb som på skolen. Kan en elev ikke huske sit login eller kodeord, skal han/hun tale med sine lærere. Læreren kan finde vejledning på BrugerWeb vejledning

13 IT fortsat Elevprintere findes:
Biblioteket 1. sal: Ved trappetårn 1: A101 (I PC området bygning A) samt B144 2. sal: A244 samt ved trappen ved siden af C229 (farveprinter) For at printe og kopiere skal man aktivere kortet Hold kortet hen til kortlæseren og vælg: Gul boks Blå/hvid boks Knækket pil Kort nummer Kort nummer Enter Knækket pil Kodeord Kodeord E mail adresser: Elevmail: Klass Der er 50 kr. på elevernes kort til en start

14 Sms-kæde for elever Skolen tilbyder vi dig nu en mulighed for at få besked om aflysning af timer, skemaændringer o.a. direkte over telefonen via SMS. For at tilmelde dig denne service skal du tilmelde dig i BrugerWeb – vælg besked og tilmeld. Samme sted kan du framelde dig. Ved tilmelding får du efter ca. 5 sek. en kode på sms, som du skal taste i BrugerWeb.

15 Elevplan Alle skal inden 1. kontaktsamtale have logget sig på elevplan og set at uddannelsesplanen er korrekt, så kontaktlæreren kan godkende den. Du kan komme på elevplan via skolens elevintra.hrs.dk

16 Kontaktlærer Kontaktlæreren disponerer over kontaktlærertimerne
Disse kan flyttes såfremt det skønnes nødvendigt Kontaktlærermodul med UBJ er der mødepligt til (elevtilfredshedsundersøgelse) 1. samtale Plan sendes/udleveres

17 Praktiklektioner Dukse- (og egenkontrol)skema udleveres
Afhentning af varer i indkøb Afhentning af linned Korrekt påklædning: ingen smykker og neglelak, ren uniform, kokkehue, skridsikre sko Oprydning - Fælles fodslag Varer i indkøb hentes i vogn med nummer og til køkken, klasse og lærer

18 Rundvisning Mødested i tilfælde af brand – P plads
Studie- og erhvervsvejledningen Elevadministrationen Biblioteket og Pædagogisk center Indkøb Affald Oldfrue Ledere Postkasse til fravær Andet


Download ppt "1gas1144 Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google