Gruppe 01 - GENERELT Gruppe 04 – PERSONALEOMK. Gruppe 02 - OMSÆTNING Gruppe 03 – VAREKØB OG………. Gruppe 05 – ANDRE OMKOSTN. Gruppe 21 – KORTFRISTEDE GÆ.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Sådan laver Du et POWER POINT program.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Lidt om pladsholdere.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
CoDriver Afslut 1 Tastaturet Her kan du få lidt at vide om tastaturet og tasternes funktion. Klik på knapperne nederst til venstre for at bladre frem og.
Fortæl med PowerPoint XP
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Grundlæggende PowerPoint
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Din uddannelsesplan består af 6 dele: Personlige oplysninger Karakterer Grundlag Uddannelsesønsker Parathedsvurdering Underskrifter Du kan få adgang.
Videregående pc-vejledning Modul 04: Windows-elementer 60+Bornholm.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Log direkte fra GSAK Der er en kæmpe fordel at logge direkte fra GSAK, for det første er det let, da men ikke skal åbne alle cachesiderne for at kunne.
(Automatic Delivery Rewards)
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Udlægning af en ny cache
Arbejdspladsudvikling
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Instruktion i Animation Shop
Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
14.3 Afstemning af kassekredit
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Opret en database i Reference Manager, ver. 11 Åbn programmet. Opret en ny database. Placér basen ude på ”skrivebordet ” (kun i denne sammenhæng – da baserne.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
 ForrigeForfra X LukNæste  Vis igen Du er her: Niveau 1 - Trin 1 - Opgaven - Indledning Først skal du… Først skal du lige arrangere vinduerne, så de.
CFU 1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint-kursus Enkle præsentationer.
Brugerstyret animation Nu skal du lære at lave en animation. Det er vældig sjovt for den der laver præsentationen, men ikke altid for den der skal se.
Søg på kundes navn. Klik evt. på inaktive eller filialer Vælg når søgeresultaterne fremkommer, et af resultaterne ved at sætte et kryds i boksen, og tryk.
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Statsautoriseret revisor Ove Frederiksen
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
Introduktion til © 2013 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Startskærmbilledet i Lync Startskærmbilledet i Lync har fliser i hubben til.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Lave egne visninger - kreditorer
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Kundestatistik Du kan lave statistikker på kryds og tværs i Bridgemaster (og Nav generelt). Statistikker starter.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Introduktion til Lync Windows Store-appen
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Forårsrengøring med Fabrikam
projekt eller lignende
Begynd med at åbne
Kategori 1 Kategori 2 Kategori 3 Kategori 4 Kategori
Titel for begivenhed Dato for begivenhed Klokkeslæt for begivenhed
Find dybdelink Blå kurser: Fremmed kurser
Velkommen til PowerPoint
Hvordan registrerer jeg arter og besigtigelser i NaturAppl?
Præsentationens transcript:

Gruppe 01 - GENERELT Gruppe 04 – PERSONALEOMK. Gruppe 02 - OMSÆTNING Gruppe 03 – VAREKØB OG………. Gruppe 05 – ANDRE OMKOSTN. Gruppe 21 – KORTFRISTEDE GÆ. Gruppe 23 – PANTSÆTNINGER …. 23 HOVEDGRUPPER OP TIL 173 ARBEJDS- OPGAVER Assistance med regnskabsopstilling Review Reviderede regnskaber 3 - kategorier7 - rapporter ERKLÆRING REVISIONSPROTOKOLLAT REGNSKABSPRAKSIS NOTER SKAT UNDERSØGES NÆRMERE ALLE GRUPPER 173 EMNER Oversigt - kvalitetssikring Efter nogle få valg arbejder du kun med relevante emner for din klient Se på de næste sider en gennemgang af programmet – klik på musen

Kvalitetssikring Indledning Programmet ”Kvalitetssikring” har til formål at lette og overskueliggøre revisorens arbejde med at kvalitetssikre den enkelte klient. Programmet er udarbejdet i ”Microsoft Access”, der er et af det mest almindelige databaseprogrammer. Systemkrav Programmet er i denne udgave udviklet i Microsoft Access2000. Programmet kan således anvendes i udgaver fra Access2000 og senere udgaver. Hvis der er behov herfor vil der blive udviklet et tilsvarende program baseret på tidligere programmer. Programmets styrke Styrken i programmet er den enkle opbygning. Ved nogle få klik har man sorteret/frasorteret emner således at man kun arbejder med de emner som vedrører den enkelte klient.. På baggrund af de valg som er foretaget kan der udskrives 7 rapporter/oversigter, som er relateret til den enkelte klient.

1. Indtast stamdata og vælg klientkategori – 3 muligheder 2. Tilføj dine bemærkninger i op til 173 arbejdsopgaver/emner. Afkryds hvor i regnskabet emnet hører til (erklæring, revisionsprotokollat, anvendt regnskabspraksis, noter m.v.) 3. Vis/udskriv op til 7 rapporter på baggrund af dit valg Så enkelt er det

Programmet tager udgangspunkt i en standardopsætning på i alt 23 ”Hovedgrupper” (Fig. 1) indeholdende ca. 180 emner/punkter. Hvor mange af emnerne som skal gennemgås afhænger af den enkelte klient og kategori. Programmets struktur

KlientkategoriChecklisterRapporttyper 1.Assistance med regnskabsopstilling Checkliste med 9 emner •Alle grupper •Erklæring •Revisionsprotokollat •Regnskabspraksis •Noter •Skat •Undersøges nærmere 2.ReviewCheckliste med 108 emner 3.Reviderede regnskaber Checkliste med 173 emner 3 klientkategorier

Den bedste måde at få en fornemmelse af programmets anvendelse er ved at gennemgå et simpelt forløb. Programmet starter med følgende muligheder: Figur 2 Eksempel 1. Indtast stamdata 2. Opdater3. Vi vælger ”Reviderede regnskaber”

Figur 3 – checkliste ”Reviderede regnskaber” Vi ser de her de første 4 emner ud af i alt 173 emner som er opdelt i : Checkliste - arbejdsopgaver Scroll for at gå til øvrige emner

HovedgruppenrI alt 23 grupper (se Fig. 1) Emne (arbejdsområder) Baseret på almindelige standarder BemærkningHer knyttes egne kommentarer KonklusionHer indtastes egen konklusion Udført datoHer indtastes dato for udført Udført afHer indtastes initialer for medarbejder Ved gennemgang af de enkelte emner kan man foretage nogle valg, som er bestemmende for visning af i alt 7 forskellige ”Rapporter”, der alle knytter sig til handlinger og opfølgninger ved regnskabsudarbejdelse Følgende regnskabsmæssige handlinger kan vælges (ved afklikning i ”Checklisten”): Forbered rapport

Valgmuligheder for RapportDanner grundlag for rapporterRapporter ErklæringEmnet skal med i regnskabet under erklæring ja RevisionsprotokollatEmnet skal med i regnskabet i protokollen ja RegnskabspraksisSkal med i regnskabet under ”anvendt regnskabspraksis” ja NoterSkal med i regnskabet under noter ja SkatSkal med i regnskabet under skattemæssige forhold ja Undersøges nærmereKan anvendes hvis man senere vil vende tilbage til emnet for senere opfølgning ja + alle emner (samlet oversigt) Når man har afkrydset de ønskede felter kan man aktivere ”Rapporterne” Rapportmuligheder

NrHovedgruppeEmneBemærkningKonklusionValg – skal med i rapport: 01, 4,0 GENERELTKontroller at habilitetsbetingelserne er opfyldt. Ingen i revisionsteamet er nært forbundet med personer ansat hos kunden Vi er i stand til at udføre opgaven og har den fornødne viden hertil Revisionsprotokollat 01, 5,0 GENERELTUndersøg om der som grundlag for årsrapporten foreligger den fornødne bogføring, herunder om bogføring er foretaget betryggende. Der foretages ikke regelmæssig beholdningsafstemning. Konstateret negativ kassebeholdning flere gange. Det må formodes at hoved- aktionærens midler og selskabets er sammenblandet. Der skal tages forbehold. Erklæring Revisionsprotokollat 02, 1,1 OMSÆTNINGGennemlæs kontospecifikation for umiddelbare moms- og konteringsfejl Undersøges nærmere 15, 2,3 DEBITORER OG ANDRE TILGODE-HAVENDER Afstem ledelsens mellemregningskonti og anført evt. ulovlige lån Direktøren, der er gift med hovedaktionæren har en mellem- regningskonto der ofte står i debet Forholdet er ulovligt Erklæring Revisionsprotokollat Valgte arbejdsopgaver

Arbejdsopgaver - fortsat Sådan ser det ud i programmet Bemærk valgene

Vi har nu valgt de 5 emner som vi vil arbejde med og vil gerne have vist de rapporter som vi har forberedt ved afkrydsning. Vi aktivere knappen rapporter: Vis rapporter – 7 i alt Vigtigt! Før du aktivere en af rapporterne skal du trykke på ”opdatere”

Revisionsprotokollat

Erklæring

Som det ses arbejdes der alene med de emner som er relevant for den enkelte klient. Man bevarer dermed overblikket over hvor langt man er nået med den enkelte kunde. Undersøges nærmere

Man kan lave opfølgning på mange måder. De indbyggede funktioner sammen med rapporterne i programmet gør at man kan søge, sortere og filtrere data efter eget ønske. Man markerer det felt, der skal anvendes som kriterium. Herefter kan man aktivere: Sortere (stigende/faldende)FiltrereDeaktivereSøge Opfølgning, sortere filtrere og søge

Opfølgning… fortsat SortereAnvendes hyppigst hvis man har tilføjet et nyt emne (herom senere) og gerne vil have placeret emnet i den rigtige nummerorden i henhold til feltet ”Hovedgruppenr.”. Marker feltet og sorter i stigende orden. Emnet er nu placeret det rigtige sted. Det er vigtigt at man anvender den korrekte nummerering som svarer til ”Hovedgrupperne” Filtrere Anvendes hvis man ønsker kun at arbejde med bestemte data. F. eks hvis man vil arbejde med en bestemte emner som alle emner udført af en bestem medarbejder. Marker feltet ”Udført af” og filtrer. Kan anvendes på alle felter og afkrydsninger – et meget stærkt sorteringsredskab ved opfølgning på udførelsen af opgaverne Deaktivere filtrering Når du atter vil se alle emner skal du deaktivere filtreringen

Hvornår er man færdig med klienten Man kan selv vælge sine kriterier. Men her er et par tips. Brug ”Undersøges nærmere” Når du har udvalgt de relevante arbejdsopgaver afkrydser du ”Undersøges nærmere” I takt med at du har gennemgået og færdiggjort punkterne fjernes afkrydsningen og du udskriver rapporten ”Undersøges nærmere”. Når rapporten er tom er du færdig. Brug ”Egne felter” I slutningen af hver ”Hovedgruppe” i ”Checklisten” er der en gruppe 8 som er ”Egne felter”. Her kan du evt. skrive ”Mangler”. Herefter kan du ”Filtrere” på ordet og se hvad der mangler.

Programmet er som tidligere nævnt forsynet med en række emner/arbejdsopgaver – fordelt på 23 ”Hovedgrupper”. Hvis der er hovedgrupper som ikke er relevante for din klient kan man slette ”Hovedgruppen”. F.eks hvis klienten ikke har personale kan gruppe 04 ”Personaleomkostninger slettes. Efter du har slettet/tilføjet nogle ”Hovedgrupper” går du tilbage til ”Checklisten” for ”Reviderede regnskaber”. I ”Checklisten” er det muligt at emnerne nu er erstattet med teksten ”Slettet” hvilket er en servicemeddelelse til brugeren. Det betyder ikke noget og forsvinder næste gang ”Checklisten” lukkes ned. Slette og tilføje ”Hovedgrupper” Bemærk!

Tilføje og slette ”Emner” i ”Checklisten” Du kan også rette i selve ”Checklisten”. Tilføje nye ”Emner” Tryk på Slette ”Emner” Marker emnet Gå i rediger og Slet post

Afslutning Skulle denne præsentation give anledning til spørgsmål er du velkommen til at kontakte os. Telefon