I synergi med uddannelserne set fra et universitetsperspektiv

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nicolai Moltke-Leth.
Advertisements

Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Climate adaptation Marie.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
Vækstvirksomheders udfordringer
Test First Development
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Bibliotekets performative rum - hvorfor og hvordan? Henrik Jochumsen Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Forum Budget
Henrik Thomsen COO, Specialist People Foundation.
Issue 1: Which technologies and strategies is needed to develop solutions to realize the long-term goals of making the whole building stock independent.
Velkommen til Datamatikkeruddannelsen Roskilde Handelsskole Advanced Computer Study.
IKEA Vision A skabe en bedre hverdag for de mange mennesker
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Litterært makerspace.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? VELKOMST OG INTRODUKTION Miljøvurderingsdag
ESSM/MOVAS We Mean Business d Brand- rådgivning Inspektion Kursus Sikring & Sikkerhed Prøvning Undersøgelser CertificeringDBINUSA GTS Institut.
Mapping Scientific Controversies using Digital Methods Ayo Wahlberg, Associate Professor, Department of Anthropology.
Orientering 6. semester 2007 Efter bachelor i Politik & Administration – Hvad nu?
Digital forandringsledelse
Studenterfaciliteter AUL Single sign-on -Databaser -Print og kopi -E-bøger -Personligt indhold.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kursusintroduktion Elektronisk Patient Journal?. Kursusbeskrivelsen – formål: Viden om informationssystemer på hospitaler/sygehuse – specielt billeddannende.
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Constructive Alignment BLM Research Methods 1. Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.
Eksempler på best practice, uddannelse, forskning, samfund
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
IT-Universitetet i København mere info på
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen.
DF Årsmøde sept. 08 ´ Mødet med Brugeren´ Handlingsplan, aktiviteter, resultater og planer.
Projektforslag, IHA specialer 2006 Søren Munk Jensen Systematic Software Engineering A/S.
Læring af applikationer til håndholdte enheder 3.september.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Fremtidens læge – Fremtidens patient Diskussion i Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse efter temadag d
Insert picture: Click the icon and insert a picture from your folders. Right-click the picture and ”Send to back”. Change logo Right-click logo and select.
Smart Crowd __________________________________________________ A crowd lending platform that helps improve local energy efficienty and economy.
Ikke alle fødes som digitalt indfødte Klaus Kvorning Hansen Dansk IT’s udvalg for digitale kompetencer.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Seminar på BYG den Ingeniørkompetencer på DTU Ved dekan Martin E. Vigild.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
THE PARADOX OF NORMALITY – THE RETURN OF NORMALCY AND ITS CONSEQUENCES (NORMALITETENS PARADOKS – NORMALITETENS GENKOMST OG DENS KONSEKVENSER) Dr. Anders.
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
Fremtidige muligheder
IKA e-tænketank 25. August 2016.
Lone Dirckinck-Holmfeld & Birte Christensen-Dalsgaard
DB analyse og modellering
Software Testing Software testing.
Informationsundervisning og læring i en global virksomhed
Hot work Planning: 01.Februar 2008 Outdoor: 01.Februar 2008
International Federation of Library Associations and Institutions
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Samspil mellem moderne sygepleje og højteknologi på operationsstuen Profiler, kompetenceniveauer og adaptiv kapacitet Erik Elgaard Sørensen, Professor,
Digital forandringsledelse
European data sources – a (lost) opportunity and a challenge
Styrkelse af IT-uddannelserne via samarbejde
Præsentationens transcript:

I synergi med uddannelserne set fra et universitetsperspektiv

Au´s Dimittendundersøgelse

Kompetenceprofil – jura (AU) Den færdiguddannede kandidat har: - indgående kendskab til og forståelse for juraens grundlæggende karakteristika og grundprincipper på tværs af juridiske discipliner - specialiseret faglig viden inden for en eller flere juridiske discipliner - kendskab til retsvidenskab som akademisk disciplin indgående kendskab til dansk rets og retsvidenskabs placering i en international sammenhæng - indgående kendskab til juridisk informationssøgning i forhold til nationale og internationale retskilder og faglitteratur

Kompetenceprofil – cand.merc. (AU) Graduates have acquired knowledge that enables them to: - Understand and assess knowledge pertaining to the various disciplines as well as identify scientific problems and issues - Master the scientific methodologies and tools of the various disciplines as well as master the general practical and work-related skills associated with each academic area of the programme - Assess and choose between the scientific methodologies and tools of the various disciplines as well as develop new analysis and solution models - Discuss professional and academic issues with both specialists and laymen - Manage work and development situations that are complex, unpredictable and require new solution models

Implicitte/eksplicitte kompetencer Viden – Færdigheder – Kompetencer = faglighed Før: ”De lærer det nok ….” Nu: Fremdriftsreformen Curling-generation? Synlig læring I fremtiden: Tiltagende samfundsmæssig kompleksitet samt informationskompleksitet

DEFF-elearning-projektet Uddannelsernes forventninger til implementering og fremadrettet samarbejde med bibliotekerne om DEFFelearning projektets resultater Hvordan resultaterne kan anvendes i uddannelsesinstitutionernes fremadrettede strategier for uddannelse, herunder digitaliseringsstrategier og arbejdet med uddannelses-it Bibliotekers potentiale både som indholdsleverandører til uddannelser og som strategiske samarbejdspartnere i uddannelsesorganisationen