Elevtrivselsundersøgelsen 2015 For de gymnasiale uddannelser Støvring Gymnasium Svarprocent: 92% (454 besvarelser ud af 491 mulige)
Elevtrivsel
Elevtrivsel
Hvordan spiller trivsel sammen med demografi, selvopfattelse og adfærd?
Hvordan spiller trivsel sammen med demografi, selvopfattelse og adfærd?
Hvordan spiller trivsel sammen med demografi, selvopfattelse og adfærd?
Elevtrivsel - Studieretninger
Elevtrivsel - Studieretninger
Elevtrivsel på tværs af de deltagende skoler
HAR DU SERIØST OVERVEJET AT DROPPE UD? Trivsel og Risiko for frafald Høj 7% ELEVTRIVSEL 88% 4% 1% Lav Ja Nej HAR DU SERIØST OVERVEJET AT DROPPE UD?
Trivsel og Risiko for frafald
Indsatsområder
Effekt på Elevtrivsel
Fra vurderinger og effekter til prioriteringskortet - på næste side ser I det strategiske prioriteringskort Som det fremgår af billedet til højre så er prioriteringskortet sammensat dels af vurderinger ovenfor på de forskellige indsatsområder og dels af ovenstående effekter. Dermed vil relativt gode resultater med høj betydning fremgå i kategorien VEDLIGEHOLD. Relativt dårlige resultater med høj betydning kategoriseres som PRIORITER. Ligeledes deles indsatsområderne med lav betydning mellem TILPAS og OBSERVER alt efter, om vurderingen af området er relativt højt eller lavt .
Hvor skal der sættes ind for at forbedre elevernes trivsel?
Organisering
Organisering
Organisering
Undervisere
Undervisere
Undervisere
Undervisere
Undervisning
Undervisning
Undervisning
Socialt miljø
Socialt miljø
Socialt miljø
Fysisk miljø
Fysisk miljø
Egen motivation
Egen motivation
Egen motivation
Egen motivation - Forberedelsestiden
Udstyr & materialer
Baggrund for valg af skole
Fremtidsplaner
Fremtidsplaner
Udvidet IT
Udvidet IT
Undervisningsmiljøvurdering - Socialt miljø
Undervisningsmiljøvurdering - Socialt miljø
Undervisningsmiljøvurdering - Fysisk miljø
Undervisningsmiljøvurdering - Æstetisk miljø
Undervisningsmiljøvurdering - Udvidet fysisk miljø
Undervisningsmiljøvurdering - Mobning