Hvordan vi beskytter vores børn. ADHD – Ukoncentreret – Impulsiv – Hyperaktiv  ADD – Ukoncentreret – Distræt – Inaktiv.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
At have øje for alle tanker om børn og palliation 15. november 2013
Advertisements

Kompetenceafklaring af børnene
Du er helt udkørt og føler dig presset.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
Pårørende-professionel relationer
Særlige børn på Sankt Ansgars Skole
Læringshistorier Og pædagogisk praksis.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
    Tro på dig selv!     Tro på dig selv!.
Helt Sikker Solen skinner meget. Hele kroppen bliver brændt.
Dialogisk læsning Hvorfor og hvordan.
Læringsstile og lektier
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
Lærings- og praksisfortællinger:
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Bokstav børn.
Er mit barn klar til skolestart ?
Forældremøde X årgang.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
Heidi Wandbæk Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed med speciale i Human Ernæring.
skyld og skam hos den ramte familie
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Velkommen. Psykoedukation... betyder undervisning (om psykisk sygdom). Film Dias Spørgsmål og svar Opgaver Varighed: 1 time.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Hvad gør livet så værdifuldt
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Skoleparathed Sunds skole.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Torben og Maria Karakteristik.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Nyfødte børn Nyfødte børn ammes normalt og får føde på den måde
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Stress En folkesygdom?.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
Relations kompetencer
MODTAGELSE AF FLYGTNINGEBØRN I DAGPLEJEN ODSHERRED Dagplejepædagog Tina Veron.
 Barnet fortæller 47,1 %  Forældre 35,0 %  Andet familiemedlem 1,8 %  Andre børn 1,7 %  Hospital/læge 2,4 %  PPR/socialforvaltning 1,3 %  Institution/skole.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Børn og seksualitet Fuglevængets børnehus Børn skal udvikle deres seksualitet på en naturlig og sund måde gennem deres nysgerrighed Det er vigtigt, at.
”Jeg kommer ud med mine følelser hos nogen, der ved, hvordan det er” - Gruppetilbud til unge, hvis forældre eller søskende har en psykisk sygdom.
Introduktion til arbejdet med vold i familien, kærestevold og grænser Tør du tale om det?
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
ADHD..
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Guide til flygtningeforældre i asylfasen
Hvad gør livet så værdifuldt
Grænser.
Fakta om spæd-og småbørns søvn
Børn med en anden forståelse
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Præsentationens transcript:

Hvordan vi beskytter vores børn

ADHD – Ukoncentreret – Impulsiv – Hyperaktiv  ADD – Ukoncentreret – Distræt – Inaktiv

Ved oplevet trudsel på Livet Kamp eller flugt Ligge død Blanding

Når bange hænger ved Falder slår sig Trøstes af voksen Får plaster på Har det svært i børnehave Forældre skændes Mormor lige død Kattekillingen løbet væk

HVAD TRUER ET BARN Afhængig af alder Temperament Følsomhed

Børn kan blive bange hvis der sker noget som -Er nyt og ukendt -Hvis der sker ting de ikke forstår og som virker truende -Hvis det gør ondt -Hvis det er anderledes end de forventede -Hvis de ikke kan bevæge sig -Hvis det minder om noget skræmmende de tidligere har oplevet Men det værste er hvis mor og far bliver bange

T FamilieMorGruppe

Børn har brug for at føle sig som en del af – familie, venner at vide at far og mor passer på dem at far og mor er til at stole på at blive trøstet at blive mødt med alderssvarende udfordringer at føle sig elsket

Efter bange Efter bange kan der være mere energi i kroppen, som har brug for at blive brugt – rystet ud, danset ud, løbet væk Iblandt skal det grines væk, grædes bort, skældes ud, fortælles om, tegnes eller leges væk.

Hvordan gør man før? Tager sig selv alvorligt Forbereder børnene – sandheden uden unødvendige detaljer Lover kun det man kan Opbygger et ritual Fortæller historier – den gode

Hvad gør man under? Samler sig selv Går med – den forældre der kan bevare roen Afled opmærksomheden Mærk hvor det ikke gør ondt Klemme mors hånd så hårdt som det gør ondt

Hvad gør man efter? Sæt iltmasken på dig selv først Hold barnet roligt – du ved hvad der er godt Masser af tid til at komme sig – du ved hvad der er godt – se på barnet (tomme øjne, bleg, hurtig overfladisk vejrtrækning, uorganiserede bevægelser, store følelser, over rolig, som om intet er sket) Hold/berør barnet – roligt Ret opmærksomhed mod sanserne – gentag Tillad pauser Indled ikke en diskussion Bliv ved med at anerkende barnets fysiske reaktioner

Hvad siger man? Anerkend med omsorg hvad der skete Sørg for at barnet ikke er alene Forsikre barnet om, at det er ovre (hvis det er det) Hjælp barnet fremad i tid, ved at hjælpe dem til at mærke sanserne Mind barnet om det de er gode til

Vi er langt mindre adskilte, en vi normalt går rundt og tror Børn spejler vores emotionelle tilstand fra en tidlig alder Børn forstår vores nonverbale sprog fra ca. 3 mdr.

Følelser Kommer og går i bølger Kan mærkes i kroppen Bliver værre, hvis de undertrykkes indefra eller udefra Bliver mildere, hvis de bliver sagt