Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Forældrekredsmøde 2009 Velkommen. Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 1. 1. Replik ang.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Forældrekredsmøde 2009 Velkommen. Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 1. 1. Replik ang."— Præsentationens transcript:

1 Forældrekredsmøde 2009 Velkommen

2 Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 1. 1. Replik ang. dagsordenens pkt. 3 2. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 1. 1. Knud Foldschack, som sammen med den øvrige bestyrelse har været dybt involveret i de bygningsmæssige planer, er villig til genvalg. Kandidater kan i øvrigt opstilles på selve mødet. 4. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 1. 1. Suppleanten blev sidste år valgt for 2 år 5. 5. Eksternt tilsyn 1. 1. Fremlæggelse af den tilsynsførendes tilsynserklæring jfr. skolevedtægten § 6 stk. 2 2. 2. Valg af tilsynsførende jfr. skolevedtægten § 6 stk. 1 1. 1. NB ! Ny tilsynslov med virkning fra 1. august 2012 6. 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 1. 1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 2. 2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. 7. Eventuelt

3 Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 2. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 1. 1. Knud Foldschack, som sammen med den øvrige bestyrelse har været dybt involveret i de bygningsmæssige planer, er villig til genvalg. Kandidater kan i øvrigt opstilles på selve mødet. 4. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 1. 1. Suppleanten blev sidste år valgt for 2 år 5. 5. Eksternt tilsyn 1. 1. Fremlæggelse af den tilsynsførendes tilsynserklæring jfr. skolevedtægten § 6 stk. 2 2. 2. Valg af tilsynsførende jfr. skolevedtægten § 6 stk. 1 1. 1. NB ! Ny tilsynslov med virkning fra 1. august 2012 6. 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 1. 1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 2. 2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. 7. Eventuelt

4 Regnskab 2008 Tusind Kr. 20072008 Ændring % Årselever385.6394,1+2.2 Indtægter23.07924.506+6.1 Udgifter-22.308-24.351-9.1 Resultat771155-79.9 Egenkapital3.2263.381+4.8

5 Resultat 2008/2007 Resultat 2008/2007 Beskedent positiv resultat Beskedent positiv resultat Indtægter Indtægter Stigning i årselever (+8.5). Stigning i tilskudssats med (+3.8%) Stigning i årselever (+8.5). Stigning i tilskudssats med (+3.8%) Skolepenge stigning (+3.2%). Opkrævning følger nu kalenderår. Skolepenge stigning (+3.2%). Opkrævning følger nu kalenderår. Udgifter Udgifter Udgift til lærerlønninger er steget med 7.5%. Heraf udgør overenskomstmæssige stigninger 3.7%. I OK 08-11 stiger lønningerne med 13% Udgift til lærerlønninger er steget med 7.5%. Heraf udgør overenskomstmæssige stigninger 3.7%. I OK 08-11 stiger lønningerne med 13% Investeringer Investeringer Nye toiletter 1891-bygning Nye toiletter 1891-bygning Ordrupdalvej kælder og stue istandsat Ordrupdalvej kælder og stue istandsat Bærbare pc’er (40 nye) Bærbare pc’er (40 nye) Resultat Resultat Ikke tilfredsstillende – udfordringer forventes de kommende år. Ikke tilfredsstillende – udfordringer forventes de kommende år.

6 Resultat 2008 og Budget 2009 Tusind Kr. 2008 B 2009 Ændring % Årselever394.6401,7+1.8 Indtægter24.50625.905+5.7 Udgifter-24.351-25.203+3.5 Resultat155702+353 Egenkapital3.3814.083+20.8

7 Resultat 2008/Budget 2009 Budgetteret stigning i antal årselever (+6.5). Forventet stigning (+4) Budgetteret stigning i antal årselever (+6.5). Forventet stigning (+4) Budgetteret stigning i statstilskud 4.1%. Forventet stigning 3.3% Statstilskud omlagt. Budgetteret stigning i statstilskud 4.1%. Forventet stigning 3.3% Statstilskud omlagt. Budgetteret stigning i lærerlønninger 5.9% (heraf stigning 3.5% ifl. OK 08-11). Forventet stigning 6.9% Budgetteret stigning i lærerlønninger 5.9% (heraf stigning 3.5% ifl. OK 08-11). Forventet stigning 6.9% Investeringer i form af nye toiletter flagstangsgård. Nyt ”krydser-alrum” SFO Investeringer i form af nye toiletter flagstangsgård. Nyt ”krydser-alrum” SFO Byggeprojekt (likviditetsmæssigt –renter faldende) Byggeprojekt (likviditetsmæssigt –renter faldende)

8 HANDLEPLAN 09 Resultat Opnå et driftsoverskud på kr. 700.000,- Resultatet vil ikke kunne nås fordi: Elevtal Fejlpostering af tilskud Overarbejde (lærere) Vandforbrug Renteudsving Restafskrivningen på Skovkrogen 21

9 HANDLEPLAN 09 Nye satsninger Bygninger EKSISTERENDE BYGNINGER Lærerværelse Der skal købes stole Udskydes til efterår 2009 / forår 2010 Skovgårdsvej 11 Der skal laves åbent køkken i stuen (som 1. sal) Er sket i sommeren 2009, til stor glæde Kvistrenovering i 53-bygning Alle kviste skal have ny træskal Udskydes

10 HANDLEPLAN 09 Nye satsninger Bygninger EKSISTERENDE BYGNINGER Toiletrenoveringsplan Forny toiletter på 1. sal i 1891 bygn. For dyrt GH + elevråd gennemgå alle andre toiletter, lave plan Udendørs drengetoiletter totalrenoveres i uge 41-43 2009

11 HANDLEPLAN 09 Nye satsninger NYBYGNING Stile mod opstart af byggeri forår 09 Byggeriet startede 1. juni 2009 Følger: Aftaler med HOFFMANN med bistand fra RAMBØLL Indretning af ny bygning Skal projekteres i efteråret 2009 Inddragelse af faglærere Inddragelse af SFO Byggeplads og til-og frakørsler Byggemøder har været afholdt løbende siden maj Ansvarsafklaring (HOFFMANN/SJS) Brug af udearealer i byggeperioden Inddragelse af lærerne Inddragelse af SFO’erne

12 HANDLEPLAN 09 Nye satsninger

13

14

15

16

17 NYBYGNING Økonomi Aftaler med bank Er på plads Aftaler med fundraisere Samarbejdet er afbrudt, da firmaet er gået i betalingsstandsning Kommunikation til forældre/ansatte Prospektmateriale skal udarbejdes Materialet blev udsendt juni 2009 Genhusningsplan for to klasser Mulighed 1: Grund på Skovkrogen Mulighed 2: Skurvogne i to etager Mulighed 2 er iværksat og fungerer

18 HANDLEPLAN 09 Elevtal Markedsandel/omsætning Øge elevantal til 405 elever pr. aug. 09 22 elever pr. klasse, hvor det kan lade sig gøre Skolen har pr. 5/9 2009 fået en lille elevfremgang på 3 elever svarende til et elevtal pr. 5/9 på i alt 400 elever. Skolen havde budgetteret for optimistisk med 405 elever, hvorfor elevtallet pr. 5/9 2009 betyder en mango på budgettet svarende til 5 elever. Ned gangen i indtægt har vi ikke søgt at hente i neddrosling af udgifterne, hvorfor vi her har en af grundene til at nedjustere forventningerne til overskuddet 2009.

19 HANDLEPLAN 09 Priser Priser Forhøje skolepenge (fra august 09) Forslag: Stigning fra 1225 kr. til 1300 kr. pr. mdr. i 12 mdr. Analyse viser, et vi med den stigning ligger under gennemsnittet (kr. 15.921 årligt) for frie skoler i Gentofte Kommune. Bestyrelsen besluttede at lade stigninger ske fra 1. januar Denne stigning blev igangsat fra 1. marts 2009 (grundet varslingstiden) Næste stigning vil kunne ske 1. januar.

20 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Fortsat tilpasning af undervisningen til ny lovgivning (forår 07) Prøvebestemmelser Fortsat evaluering af de nye prøveformer (fra sommeren 2007) i fagene: Dansk Engelsk, tysk, fransk Samfundsfag Historie Kristendom Timefordelingen skal fortsat revurderes Herunder indtænkes ELEVTRIVSEL Hvad er godt for ”det hele menneske” ?

21 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Trivselsplanen (evaluering) Forløb i indskolingen Hvad er der sket siden igangsætningen af Trivselsplanen august 08 ? Forløb på mellemtrinnet Hvad er der sket siden igangsætningen af Trivselsplanen august 08 ? Forløb i overbygningen Hvad er der sket siden igangsætningen af Trivselsplanen august 08 ? Justering af Trivselsplan Der er sket evaluering og opfølgning Gode ideer fra forsøgsperioden er nu implementeret som faste dele på hhv. indskolingstrin/mellemtrin/overbygning og tænkes ind som obligatoriske dele i bl.a. fordybelsesugerne Som noget nyt har SJS tilmeldt sig Gentofte Kommunes projekt ”Fri for mobning”. SJS deltog i seminar på Rådhuset i oktober 2009. SJS sender lærere på kursus i januar 2010 og implementerer herefter programmet på SJS.

22 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet AKT (evaluering) Evaluere hidtidig indsats Justere Igangsætte uddannelse (jan. 09) af 2 nye AKT’er 2 AKT’er er færdiguddannet, 2 er næsten færdigud- dannet AKT-gruppen er defineret Tværfagligt Team er etableret

23 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Tværfagligt Team Det tværfaglige team er et rådgivende organ. Det tværfaglige team er en del af den måde, hvorpå skolen organiserer den trivselsfremmende indsats. I II III Det Tværfaglige Team har som formål at give professionel sparring til det pædagogiske personale. Der er således tale om et internt organ. Denne sparring udøves ud fra et tværfagligt sigte med det formål at belyse en case ud fra alle relevante vinkler. Klasse- lærer+ kolleger AKT- gruppen Tværfaglige team

24 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Fagudvalg Læseplansarbejde vurderes i forhold til fælles FAKSindsats Elevevaluering (karakterer) Forår Ledelsen vil have drøftet en alternativ karaktergivning til 5.-6. klasse Drøftelserne udskydes til foråret 2010 m.h.p. virkning fra det nye skoleår 2010/2011. Efterår 7.-9. klasse: 7-punktskala-vurdering 3 g. årligt (er besluttet) Er implementeret 5.-6. klasse: Ligger i venteposition Nyt system for meddelelse af karakterer Skolen har købt TABULEX, lærere skal køres helt ind på det nye Er sket og fungerer fint

25 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Årsplaner Standardisering Læringsmål / aktivitetsmål / Anvendt evaluering Er blevet fast rutine, lægges altid på hjemmesiden pr. 1/9 Indførelse af nationale tests Vi afventer ministeriets usikre bestræbelser Tidligst et tilbud fra ministeriet i 2010. SJS udarbejder egen evalueringsmodel

26 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Pædagogisk Udvikling Pædagogisk weekend 6.-7. marts 2009 Grundet forestående byggeri, blev Magleås brugt til indholdsmæssige drøftelser af byggeriet Handleplan udarbejdes Pr. 1. august har SJS nedsat et ”Skoleudviklingsråd” bestående af medarbejderne fra PSC-centeret. Rådet vil i samarbejde med ledelsen udarbejde en ”Skoleudviklingsplan”, som tager afsæt i de nye muligheder, SJS har fået med byggetilladelsen 11/9 2008.

27 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Midlertidig henlæggelse af HJ+SL undervisning til Rygård Ordningen forventes afsluttet sommeren 2010 Faglokaler til hhv. hjemkundskab og sløjd er færdigprojekteret, og de nye faglokaler forventes færdige pr. 1. august 2010.

28 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Specialundervisning Testlærerfunktion Forår 09 Struktur udarbejdes på baggrund af møde med læsekonsulenten primo december 08. Strukturen skal indgå i forårets fagfordeling Se nedenfor Efterår 09 Den udarbejdede struktur implementeres pr. august 09 Ny timing: Den nye læsevejleder og de tidligere testlærere er sat i gang med i skoleåret 2009/2010 at udarbejde en struktur for testning samt fra august 2010 at indføre en egentlig læsepolitik. Udvalget fokuserer således på: Ekstern testning Intern Evaluering Forebyggende indsats, - læsepolitik

29 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Skolevejledningen Intern Flg. opgaver evalueres: Samtaler, som den eksterne nu ikke længere tager sig af. Varetagelsen af erhvervs-praktik, som ellers ville være bortfaldet. Ekstern Evaluering af det mere begrænsede tilbud Ordningen med en intern og ekstern vejleder fungerer

30 HANDLEPLAN 09 Sortiment/kvalitet/effektivitet Skolepædagoger (nyt system indføres) 1 skolepædagog à 10 timer til 0.a(eksisterende ordn.) 1 skolepædagog à 10 timer til 0.b(eksisterende ordn.) 1 skolepædagog à 06 timer til 1.ab(nyt) 1 skolepædagog à 06 timer til 2.ab(nyt) 1 skolepædagog à 06 timer til 3.ab(nyt) Ovenstående vil i forhold til nuværende niveau betyde et merforbrug svarende til 6 timer pr. uge. Er igangsat fra august 2009 Beskrivelse af opgaver/ansvar er udarbejdet og givet videre

31 HANDLEPLAN 09 Kommunikation Tydeliggøre skolens værdigrundlag Eksternt ”Brande” skolens særkende Hele dette område skal ”synkroniseres” med TRIVSELSINDSATSEN Internt Tilsikre, at gruppen af nye medarbejdere og ”gamle” medarbejdere opererer fra samme kulturafsæt og kan identificere sig med samme vision Hele dette tema inddrages i og danner afsæt for ”skoleudviklingsrådets/ledelsens” arbejde med skoleudvikling.

32 HANDLEPLAN 09 Kommunikation INTRA-NET (UNI-C’s) Elevintra Forår 09 8ab pilotprojekt evalueres Handleplan for skoleåret 2009/2010 Efterår 09 Handleplan implementeres Forældreintra Forår 09 Skabe mailadgang fra forældre til personale Elevintra indføres i hele overbygningen fra uge 43 2009 Forældreintra indføres for hele skolen fra uge 43 2009

33 HANDLEPLAN 09 Kommunikation Evaluere/justere skole/hjem samtalen Inkorporering i arbejdstidsaftalen/skemalægningen Forår 09: Evaluering af Frigørelse af klasselæreren 1 dag m.h.p. afvikling af samtaler. Forældremøderne 2 gange om året Justeringer Efterår 09 Justeringer indgår i planlægn. af 2009/2010 Ordningerne i skoleåret 2008/2009 fortsættes i skoleåret 2009/2010.

34 HANDLEPLAN 09 Organisation ELEVER UVM i januar/februar 2008 Elevråd jfr. Trivselsplanen FORÆLDREREPRÆSENTANTSKABET 2 ordinære møder for hele repræsentantskabet 3 delmøder for hhv. indskoling/mellemtrin/overbygning 6 KU-møder (ledelse+formandskab for forældrerepræsentantskabet) MIO Opfølgninger på APV 2009 Personalepolitik Beskrevet Sikkerhed Brand Evakuering

35 Økonomi/Finans Særlige fokusområder (2010 og frem): Ny lejeaftale med Ordenssamfundet pr. 1/1 2010 1 mio. kr. pr. år (stigning kr. 300.000) Prioritetsforpligtelser på kreditforeningslån Kr. 500.000 pr. år Konsekvensforventning: Totalstigning på driftsudgifterne = kr. 800.000 Nulregnskaber

36 Spørgsmål / debat

37 Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 2. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 1. 1. Knud Foldschack, som sammen med den øvrige bestyrelse har været dybt involveret i de bygningsmæssige planer, er villig til genvalg. Kandidater kan i øvrigt opstilles på selve mødet. 4. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 1. 1. Suppleanten blev sidste år valgt for 2 år 5. 5. Eksternt tilsyn 1. 1. Fremlæggelse af den tilsynsførendes tilsynserklæring jfr. skolevedtægten § 6 stk. 2 2. 2. Valg af tilsynsførende jfr. skolevedtægten § 6 stk. 1 1. 1. NB ! Ny tilsynslov med virkning fra 1. august 2012 6. 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 1. 1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 2. 2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. 7. Eventuelt

38 Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 2. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 1. 1. Knud Foldschack, som sammen med den øvrige bestyrelse har været dybt involveret i de bygningsmæssige planer, er villig til genvalg. Kandidater kan i øvrigt opstilles på selve mødet. 4. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 1. 1. Suppleanten blev sidste år valgt for 2 år 5. 5. Eksternt tilsyn 1. 1. Fremlæggelse af den tilsynsførendes tilsynserklæring jfr. skolevedtægten § 6 stk. 2 2. 2. Valg af tilsynsførende jfr. skolevedtægten § 6 stk. 1 1. 1. NB ! Ny tilsynslov med virkning fra 1. august 2012 6. 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 1. 1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 2. 2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. 7. Eventuelt

39 Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 2. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 1. 1. Knud Foldschack, som sammen med den øvrige bestyrelse har været dybt involveret i de bygningsmæssige planer, er villig til genvalg. Kandidater kan i øvrigt opstilles på selve mødet. 4. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 1. 1. Suppleanten blev sidste år valgt for 2 år 5. 5. Eksternt tilsyn 1. 1. Fremlæggelse af den tilsynsførendes tilsynserklæring jfr. skolevedtægten § 6 stk. 2 2. 2. Valg af tilsynsførende jfr. skolevedtægten § 6 stk. 1 1. 1. NB ! Ny tilsynslov med virkning fra 1. august 2012 6. 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 1. 1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 2. 2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. 7. Eventuelt

40 Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 2. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 1. 1. Knud Foldschack, som sammen med den øvrige bestyrelse har været dybt involveret i de bygningsmæssige planer, er villig til genvalg. Kandidater kan i øvrigt opstilles på selve mødet. 4. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 1. 1. Suppleanten blev sidste år valgt for 2 år 5. 5. Eksternt tilsyn 1. 1. Fremlæggelse af den tilsynsførendes tilsynserklæring jfr. skolevedtægten § 6 stk. 2 2. 2. Valg af tilsynsførende jfr. skolevedtægten § 6 stk. 1 1. 1. NB ! Ny tilsynslov med virkning fra 1. august 2012 6. 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 1. 1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 2. 2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. 7. Eventuelt

41 Formandskabets beretning 2009 forældrerepræsentantskabet 2 årlige møder i forældrerepræsentantskabet Formandskabets løbende informations- og arbejdsmøder Det ”almindelige tilsyn” med skolens virksomhed Forældremøder – forsøgsvis to hvert skoleår Forældreaftaler – efter trivselsaftaler Delmøder for henholdsvis indskolingen, mellemtrinnet og overbygningen De fysiske rammer – den nye bygning – og de eksisterende Skolefrokostordning Tak til alle forældrerepræsentanter og til skolens ledelse

42 Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 2. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk. 3. 1. 1. Knud Foldschack, som sammen med den øvrige bestyrelse har været dybt involveret i de bygningsmæssige planer, er villig til genvalg. Kandidater kan i øvrigt opstilles på selve mødet. 4. 4. Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk. 4. 1. 1. Suppleanten blev sidste år valgt for 2 år 5. 5. Eksternt tilsyn 1. 1. Fremlæggelse af den tilsynsførendes tilsynserklæring jfr. skolevedtægten § 6 stk. 2 2. 2. Valg af tilsynsførende jfr. skolevedtægten § 6 stk. 1 1. 1. NB ! Ny tilsynslov med virkning fra 1. august 2012 6. 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk. 3 1. 1. Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 2. 2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk. 15. 7. 7. Eventuelt


Download ppt "Forældrekredsmøde 2009 Velkommen. Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL. 19.00 Dagsorden for mødet: 1. 1. Valg af dirigent. 1. 1. Replik ang."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google