Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E."— Præsentationens transcript:

1 Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E rfaringer & F remtiden

2 Baggrund – Rekruttering – Fastholdelse – Nye muligheder

3 Idé – Fleksibilitet – Selvstændighed – Ansvarlighed – Individuel studieplanlægning

4 Læringssyn Dynamisk samspil lærer : Studerende – studerende Lærer - studerende

5 Krav til studie & undervisningsformer – Differentieret læring indenfor fleksible tidsmæssige og geografiske rammer Bekendtgørelsen: – Fokus på selvstændighed og ansvarlighed – Udvikling af samarbejdsevner – Udvikling af kompetence til at søge ny viden – Integrering af IT-i undervisning

6 T ilstedeværelsesundervisning Seminarer er tilrettelagt med :  Introduktion  Forelæsninger  Oplæg fra studiegrupper  Udveksling af ideer og indgåelse af aftaler.  Form: Oplæg, foredrag, gruppe-fremlæggelser, demonstrationsstue-undervisning. Indholdet der arbejdes med: svært tilgængeligt stof og emner der kræver en konkret social kontakt.

7 D istancedelen Vægt på at en del opgaver skal løses i et samarbejde. Sygeplejefaget kræver samarbejdskompetence monofagligt såvel som tværfagligt. Progression i kravene til on-linesamarbejde. Fokus på problemer og muligheder i den elektroniske kommunika-tion, og på betydningen af planlægning og klare aftaler. Her arbejdes med at tilegne sig viden via den obligatoriske litteratur, og der trænes ved at arbejde med cases og studiespørgsmål til de enkelte emner og temaer. Der arbejdes med obligatoriske opgaver, hvor der både er krav om individuelle opgaver og opgaver udarbejdet i samarbejde. Nogle opgaver laves i samarbejde online.

8 Ordinær - fjernstudie S amme bekendtgørelse – S amme studieordning – B rud med forventninger til kendte og veldefinerede uddannelsesrum – B rud i relation til fremmøde – B rud i kommunikations- samarbejdsform – N y betydning af at lære gennem at arbejde

9 Klinisk uddannelse H vor kan den kliniske uddannelse afvikles ? R ammer & Betingelser !

10 F jernstudium Kommunikationsplatform : Skolekom - Firstclass klienten. – Hvorfor Skolekom ? Design der passer til vores kultur og kompetencer. – Faglig pædagogisk anvendelse. Konkret anvendelse – IT- skal understøtte og ikke styre – Udfordringer : Ligger i såvel den praktiske som pædagogiske tilrettelæggelse - en kontinuerlig spændende dynamisk proces -

11 Erfaringer & Fremtid – F ra usikkerhed til åbenhed overfor det nye undervisningsrum og dets mulighed. – V ejen skabt undervejs! – N ødvendigheden af løbende status & fortsat udvikling – F ortsat kompetenceudvikling – K onferencer og vidensudvikling i internt og eksternet


Download ppt "Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google