Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt."— Præsentationens transcript:

1 Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil
Morten Misfeldt

2 Undervisningsmetode Læreren som vejleder Elevsamarbejde ”Se efter”
åbenhed, fællesskab, fordybelse, tålmodighed, leg, fantasi, problembehandling, videndeling og kreativitet Målstyret - fri undervisning

3 Matematiske begreber Begrebsbillede Begrebsdefinition

4 Spil og undervisning Spildynamik Spilmekanik Samarbejde og konkurrence
Historie stemning Spilmekanik Spilleplade Regler Samarbejde og konkurrence Tænke systemisk

5 Læringsmål som kompetence, viden og færdighed
Målsætning: eleven skal udvikle kompetence ift at arbejde brøker Færdighed/kunnen: Eleven skal kunne sammenligne størrelsen på brøker og oversætte mellem decimalbrøk og brøk Viden: Eleven skal kende begreberne tæller og nævner, samt brøk, blandet tal og decimabrøk Svarer til tankegangen i ”forenklede nye fælles mål”

6 Forenklede fælles mål

7 Læringspilen (det er lis og jeg ikke fm)
Vi vil i retning af at At eleverne kan veksle fleksibelt imellem forskellige repræsentationer af brøker, samt gennemføre aritmetiske operationer med brøker Eleverne kender forskellige formelle og uformelle repræsentationer af brøker. At eleverne kender reglerne for at regne med brøker Det fleste skal Eleven skal kunne sammenligne størrelsen på brøker og oversætte mellem decimalbrøk og brøk Eleven skal kende begreberne tæller og nævner, samt brøk, blandet tal og decimalbrøk Alle skal Kunne genkende en brøk repræsenteret ved tæller og nævner. Kunne forholde sig til størrelsen på en brøk Eleven skal kende begreberne tæller, nævner og brøk Matematiske kompetencer Særlig fokus på repræsentationskompetencen og symbol og formalisme kompetencen.

8 En vision om at have ”styr på klassen”
 f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v  f  v

9 Proesser Intentionspapir/intentionsskema
vi håber Fordi vi tror At eleverne bliver gode til GeoGebra At eleverne gerne vil lave flotte spil, og GeoGebra kunnen bliver relevant og nødvendigt i den forbindelse At eleverne bruger matematik kreativt At matematik kan bruges i spildesign, dels til at lave små del-opgaver, til at diskutere rimelighed og sværhedsgrad af spil og til at designe spilpladen med. At eleverne lærer geometri ved at tegne med GeoGebra At de tegnmuligheder der er i GeoGebra ligger tæt på matematiske begreber som de kender. Eleverne skal derfor oversætte deres design ideer til GeoGebra/matematik


Download ppt "Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google