Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afClara Axelsen Redigeret for ca. et år siden
1
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden
2
2 Forberedelse Som inspiration til undervisningsforløbet og dagens diskussioner vil vi bede dig læse følgende artikler: •Artiklen: ”Optimering af marketings værdiskabelse starter med god ledelse”, Markedsføring, September 2011 •Artiklen: ”Measuring marketing’s worth”, McKinsey Quarterly, May 2012 •Kapitlet: ”Organisering af markedskommunikation”, Kapitel 30, Markedskommunikation i praksis, Samfunds Litteratur, 2013 Kilderne drøfter helt centrale ledelsesmæssige udfordringer for Marketing, som vi tager afsæt i på IAA Marketing Management uddannelsen – ikke mindst på førstedagen. Du skal samtidig forholde dig til Marketing’s rolle og muligheder for øget værdiskabelse i din egen virksomhed, og som forberedelse vil vi bede dig udfylde de 2 templates, som følger på de næste slides: •Vigtigste Målsætninger og Ansvar for Marketing i din virksomhed •Udviklingsmuligheder for Marketing i din virksomhed Vi vil i session 1’s drøftelser inddrage templates og jeres beskrivelser af situationen i egen virksomhed. IAA Marketing Management 2014-15Forberedelse til modul 1 - session 1
3
Marketing’s Processer & Ansvar Forberedelse: Udfyld tabellen med situationen, som den er for Marketing i din egen virksomhed i dag •x•x •x•x •x•x Nøgleprocesser som marketing driver ell. er vigtig del af Marketings leverancer i proces- sen ell. dens resultat Overvej dernæst: Hvor godt er Marketing’s rolle defineret i din egen virksomhed i dag ? • Er roller, ansvar og målsætninger Klare – OK klare – Uklare ? • Hvordan er roller, ansvar og målsætninger dokumenteret og forankret i dag ? Kompetencer & Marketings Mandat ift. Ansvar Marketings Ansvar i din virksomhedMarketings Nøglemål 3
4
4 Hvad gør vi – Hvad vil vi? Forberedelse: Udfyld matricen med situationen, som du oplever den for Marketingfunktionen i din virksomhed i dag – de vigtigste punkter • Det vi gør og gerne vil: – x • Det vi ikke gør, men gerne vil: –x • Det vi gør, og ikke vil: – x • Det vi ikke gør, og ikke vil: –x ÷÷ IAA Marketing Management 2014-15Forberedelse til modul 1 - session 1
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.