Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Mette, Sofia, Peter & Nichlas

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Mette, Sofia, Peter & Nichlas"— Præsentationens transcript:

1 Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Odd Reitan Henrik Burkal REMA 1000 Mette, Sofia, Peter & Nichlas

2 LIDT OM REMA1000 Etableret i Trondheim i 1979 Discount dagligvarekæde Kom til Danmark i 1994 Over 230 butikker Franchise koncept Omsætning på 8.6 mia. kr. i 2008 og 11,6 i 2012 Egenkapital på 275 mio. kr. i 2008 og 700 i 2012

3 KRITISKE SUCCESFAKTORER
Rema 1000 skal fortsat vækste og blive ved med at etablere flere butikker. Virksomheden skal fastholde en høj service overfor kunderne, og fortsat have deres værdigrundlag højt prioriteret. Det er vigtigt for virksomheden, at de formår at optimere logistikken og transporten.

4 KRITISKE SUCCESFAKTORER
Rema 1000 skal fastholde deres gode arbejde og viden inden for CSR arbejde. Virksomheden skal fortsat være omkostningseffektiv.

5 UDFORDRINGER FOR REMA 1000 Konstant optimering af logistikken, især med henblik på deres leveringsperformance De har en for bred målgruppe De skal opnå at få den største markedsandel Hård konkurrence på markedet De skal fortsat arbejde med at reducere deres Co2 udslip. De skal kunne formidle deres CSR bedre

6 METODE Desk Research baseret på sekundære datakilder Data fra artikler og hjemmesider Troværdig og kildekritisk Teorier, modeller og analyser

7 UDFORDRING NR. 1 Konstant optimering af logistikken, især med henblik på deres leveringsperformance

8 UDFORDRING NR. 1

9 UDFORDRING NR. 1

10 UDFORDRING NR. 1 Handlingsforslag
For at optimere leveringsperformancen kunne Rema 1000 vælge at investere i egne lastbiler og dermed undgå eksterne vognmænd For at optimere leveringsperformancen kunne Rema 1000 også vælge at reorganisere lageret til mere automatiserede højlagre. Konsekvenser

11 UDFORDRING NR. 2 For bred en målgruppe Fase 1 Fase 2 Fase 3

12 UDFORDRING NR. 2 Fase 1 - Det Potentielle Marked

13 UDFORDRING NR. 2 Fase 2

14 UDFORDRING NR. 2 (S)Segmentets størrelse og vækst
(M)Mulighed for kontakt med segmentet (O)Omkostninger ved bearbejdning af segmentet (K)Konkurrencen om segmentet

15 UDFORDRING NR. 2 Målgruppestrategier

16 UDFORDRING NR. 2 Handlingsforslag
Rema 1000 skal fastholde den brede målgruppe De skal segmentere markedet, for at finde den rette målgruppe for virksomheden Konsekvenser

17 UDFORDRING NR. 3 Prisfastsættelsesmetoder Markedsbaseret Lokkepris
De skal opnå at få den største markedsandel i Danmark Prisfastsættelsesmetoder Markedsbaseret Lokkepris Psykologisk pris

18 UDFORDRING NR. 3 Promotionformer Reklame Sales promotion Sponsorering

19 UDFORDRING NR. 3 Konkurrencemæssige position

20 UDFORDRING NR. 3 Klassifikation af produkter
Kort og langvarige produkter Alt til hverdagen Eget mærke

21 UDFORDRING NR. 3 Handlingsforslag: Tænke mere på produktudvikling
Få nuværende forbrugere til at øge forbruget Konsekvenser

22 UDFORDRING NR. 4 Hård konkurrence på markedet

23 UDFORDRING NR. 4

24 UDFORDRING NR. 4 Konkurrent analyse

25 UDFORDRING NR. 4

26 UDFORDRING NR. 4 Handlingsforslag:
De kunne vælge at om positionerer sig, ved at få kunden til at tro, at det er bedre kvalitet, så det kan betale sig at sætte prisen op. De kunne modsat vælge at gøre kvaliteten bedre men derimod ikke hæve prisen. Konsekvenser


Download ppt "Mette, Sofia, Peter & Nichlas"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google