Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen Baggrund Beslutnings- proces Køb Ikke køb Stimuli Påvirkning Organisme Forbruger Respons.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen Baggrund Beslutnings- proces Køb Ikke køb Stimuli Påvirkning Organisme Forbruger Respons."— Præsentationens transcript:

1 S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen Baggrund Beslutnings- proces Køb Ikke køb Stimuli Påvirkning Organisme Forbruger Respons Adfærd En simpel model til at belyse købsadfærden på et marked, er S-O-R modellen. Købsadfærd er altså den måde, hvorpå en køber reagerer på, når denne bliver udsat for påvirkning (Stimuli). Hvad påvirker køberen? (Organismen) og hvad bestemmer køb/ikke køb (Reaktion)

2 De fire P-er: Product (Produkt) Sortiment- KvalitetSortiment- Kvalitet Design- FeaturesDesign- Features Mærke- IndpakningMærke- Indpakning Størrelse- serviceydelseStørrelse- serviceydelse Garanti- ReturretGaranti- Returret

3 De fire P-er: Price (Pris) Prisniveau- RabatPrisniveau- Rabat Betalingsbetingelser- KreditBetalingsbetingelser- Kredit

4 De fire P-er: Place (Distribution) Distributionskanaler- Dækning af markedDistributionskanaler- Dækning af marked Udvalg af kanaler- BeliggenhedUdvalg af kanaler- Beliggenhed Lager/inventar- TransportLager/inventar- Transport

5 De fire P-er: Promotions (kommunikation) Sales promotion- Reklame og annonceringSales promotion- Reklame og annoncering Personligt salg- Public relations (PR)Personligt salg- Public relations (PR) Direct marketingDirect marketing


Download ppt "S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen Baggrund Beslutnings- proces Køb Ikke køb Stimuli Påvirkning Organisme Forbruger Respons."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google