Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen"— Præsentationens transcript:

1 S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
En simpel model til at belyse købsadfærden på et marked, er S-O-R modellen. Købsadfærd er altså den måde, hvorpå en køber reagerer på, når denne bliver udsat for påvirkning (Stimuli). Hvad påvirker køberen? (Organismen) og hvad bestemmer køb/ikke køb (Reaktion) Stimuli Påvirkning Organisme Forbruger Respons Adfærd Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen Baggrund Beslutnings- proces Køb Ikke køb

2 De fire P-er: Product (Produkt) Sortiment - Kvalitet Design - Features
Mærke - Indpakning Størrelse - serviceydelse Garanti - Returret

3 De fire P-er: Price (Pris) Prisniveau - Rabat
Betalingsbetingelser - Kredit

4 De fire P-er: Place (Distribution)
Distributionskanaler - Dækning af marked Udvalg af kanaler - Beliggenhed Lager/inventar - Transport

5 De fire P-er: Promotions (kommunikation)
Sales promotion - Reklame og annoncering Personligt salg - Public relations (PR) Direct marketing


Download ppt "S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google