Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Forståelsespapir Forståelsespapir - ikke en aftale, og så alligevel….. Rammer der er centralt udfyldte med KLF. Loven er gældende alle de steder, hvor.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Forståelsespapir Forståelsespapir - ikke en aftale, og så alligevel….. Rammer der er centralt udfyldte med KLF. Loven er gældende alle de steder, hvor."— Præsentationens transcript:

1 Forståelsespapir Forståelsespapir - ikke en aftale, og så alligevel….. Rammer der er centralt udfyldte med KLF. Loven er gældende alle de steder, hvor man er i tvivl, og hvor der ikke er lagt konkrete rammer. 2 små ´KTO-aftaler´ om nettonorm på timer.

2 Årsnorm Nettoårsnorm på timer. Reelle gennemsnit i de næste 10 år er 1.683,5 timer. Sikring mod udsving i antal stillinger

3 Fordeling af nettonormen timer svarer til normen i dette skoleår. Teoretiske muligheder 40 uger med 42 timer 41 uger med ca. 41 timer 42 uger med 40 timer 45,4 uger med 37 timer 227 dage med 7,4 timer

4 Samlet arbejdstid Vigtigt for KLF at arbejdstiden er samlet. Det er sikret ved mindst 37 timer om ugen i skoleugerne og mindst 7,4 time på ikke- skoledage. Hvorfor er det vigtigt?

5 1. maj og 5. juni 1. maj er en hel fridag 5. juni er en halv fridag Hvis dagene falder på hverdage mandage til fredage Værdien heraf 11,1 timer fradrages i nettonormen.

6 Opstart af planlægning For skoleåret er aftalt 7,4 timer til påbegyndelse af forberedelse af næste skoleår. Disse 7,4 timer afvikles i indeværende skoleår. Det betyder rent praktisk, at fredag 1. august 2014 er en afspadseringsdag. Normperioden starter derfor først mandag 4. august.

7 Tidsregistrering 1. For mindst 37 timer om ugen skal der være en fast mødeplan placeret mellem 7.30 – fx: Mandag – torsdag 7.45 til Fredag 7.45 til Denne mødeplan kan ændres, men der skal være fastlagt 37 timer pr. skoleuge. For de 37 timer, der er fast planlagt, vil det ikke være nødvendigt med yderligere tidsregistrering. Det drejer sig om timer. Tid ud over 37 timer om ugen skal registreres.

8 Tidsregistrering 2 For de resterende timer er det nødvendigt med en eller anden form for registrering af tid. Der kan fx være tale om nedtælling fra 200 timer. Herfra trækkes så opgaverne: • Sommeruniversitet • 1. maj, 5. juni • Opstart på planlægning • Evt. 6. ferieuge • m.m.

9 Mellemregning Eksempel

10 Tidsregistrering 3 Opgaver der skal føres regnskab over: • Tid ud over de ugentlige 37 timer. Det kan fx være forældremøder/forældrekontakt, møder med andre personalegrupper, skolearrangementer, skolebestyrelsesmøder, forberedelse, der ikke kan rummes inden for de ugentlige 37 timer, videreuddannelse, lejrskole m.v.

11 Maksimale timetal Max 45 timer om ugen – undtagen ved lejrskole Max 28 ugentlige lektioner af 45 minutter

12 Planlægningsdokumenter • Fast plan for skoleuger med 37 timer, hvor man ved hvilke opgaver der forventes løst (fx undervisning, understøttende undervisning, team forberedelse og efterbehandling). • Oversigt med disponering i opgaver af hele den resterende tid (”200 timer”).

13 6. ferieuge Fremover 3 muligheder: • Udbetaling • Indregning i hele året/nedsættelse af nettoårsnormen • Efter aftale med skoleleder kan 6. ferieuge holdes som en samlet uge (også på skoledage).

14 Tillidsvalgte Nødvendig tid Signal om tid i nuværende niveau Skoleåret pulje på 330 timer til fordeling mellem TR/SUP og AMR Fast træffetid/fælles tidspunkter?

15 Udestående Konvertering af tillæg på 25 % efter kl Forhåndsaftalen


Download ppt "Forståelsespapir Forståelsespapir - ikke en aftale, og så alligevel….. Rammer der er centralt udfyldte med KLF. Loven er gældende alle de steder, hvor."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google