Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremtidig organisering og opgaveløsning i Socialtilsyn Nord 6. marts 2013 v. Myndighedschef Tina Mørk.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremtidig organisering og opgaveløsning i Socialtilsyn Nord 6. marts 2013 v. Myndighedschef Tina Mørk."— Præsentationens transcript:

1 Fremtidig organisering og opgaveløsning i Socialtilsyn Nord 6. marts 2013 v. Myndighedschef Tina Mørk

2 Følgende overvejelser er gjort: Faglig høj kvalitet i tilsyn og godkendelse Drifts-sikkerhed fra dag 1 Specialisering på opgaven Lille sårbarhed Udvikling er højt prioriteret Brug af forskellige arbejdsformer/rotation, for at give organisation og medarbejdere nye input Second opinion, internt kontrol af tilsyn

3 Fremtidig model for organisering: : Ledelse af Socialtilsyn Nord Voksenafdeling Børn- og ungeafdeling Familiepleje- afdeling Sekretariat- og godkendelses- funktion

4 Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Ledelse af Socialtilsyn Nord: Leder/chef Sekretariatsleder, som også er stedfortrædende, med ansvar for stabsfunktion og godkendelsesafdeling Afdelingsleder Voksen Afdelingsleder Børn- og unge Afdelingsleder Familiepleje

5 Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Sekretariat- og godkendelsesfunktion: Økonomifunktion Juridisk funktion Sekretær/sekretariatsbetjening med planlægger og HK Godkendelses- og frakendelsesfunktion. -Arbejder projekt-orienteret i task force -Forestår alle godkendelser over 2 år, samt nygodkendelser -Forestår frakendelser/trække godkendelse tilbage -Udover økonomi og jura, x antal socialfaglige, som derved giver ”second opinion”

6 Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Voksenafdeling, Børn- og ungeafdeling og Plejefamilieafdeling: Tilsyn og skærpet tilsyn fra dag 1 Faglige udviklingstiltag i samarbejde med tilbuddene Udarbejdelse af rapporter og bidrag til årsrapport Udpegning af årlige fokuspunkter eller temaer Opfølgning på kvalitetsmål og udvikling af disse Tilbagemelding til driftsherrer og tilbud Årlige møder med kommuner, region og private tilbud Implementering af ny lovgivning, viden mv. Opdatering mht. ny organisering/ledelse i kommunale, regionale og private tilbud Opdatering med politikker, kvalitetsstandarder mv. fra de enkelte kommuner og region

7 Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Driftsafdelingerne: Består af x antal socialfaglige konsulenter Trækker på økonomi og jura fra sekretariatet En sekretær til hver afdeling Mulighed for ekstern konsulent/supervision Evt. særlige løsninger omkring plejefamilie-opgaven samt whistleblowerfunktionen. Ligeledes ansvar for kompetenceudvikling

8 Beskrivelse af organisation og arbejdsfunktioner Hvorfor denne adskillelse mellem godkendelse og tilsyn: Driftsmæssigt aspekt: godkendelser og frakendelser trækker mange ressourcer ud af tilsyns-opgaven, og kan derved svække kvaliteten af denne En kontrol i kontrollen – eller second opinion – når et tilbud går over i skærpet kontrol med fare for at miste godkendelse, kommer der andre øjne ind over tilsynsarbejdet Når man er i fare for at miste godkendelsen, skal det almindelige driftsorienterede tilsyn fortsat køre – vigtigt der ikke er person-sammenfald Ligeledes bagefter, hvis man kom igennem og redede sin godkendelse, så er der ikke personsammenfald Mulighed for rotation med faste intervaller, for at sikre at den samme konsulent ikke fører tilsyn samme sted i årevis


Download ppt "Fremtidig organisering og opgaveløsning i Socialtilsyn Nord 6. marts 2013 v. Myndighedschef Tina Mørk."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google