Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  Dataindsamlingen 

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  Dataindsamlingen "— Præsentationens transcript:

1 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  Dataindsamlingen  UITP´s database  Biltrafikkens omfang og afvikling  Fordelingen på transportmåder  Tidsforbruget til persontransport  Udgifterne til persontransport

2 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning UITP - database Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  Demografi  Infrastruktur  Bilejerskab og bilbenyttelse  Kollektiv transport  Fordeling på transportmåder  Økonomi

3 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Antal indbyggere Antal indbyggere+arbejdspladser pr. ha

4 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. arealudnyttelse, motorisering og biltæthed

5 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. trafiktæthed, vejtæthed og trafikbelastning

6 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

7 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Kørehastigheder i de udvalgte byer

8 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Fordeling af ture på transportmåder

9 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

10 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken I Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Fordeling af transportarbejde på transportmåder

11 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Andel af persontransportarbejde (motoriseret) med kollektiv transport Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Andelen af kollektiv transport

12 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

13 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Rejsehastighed kollektiv / bil Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

14 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

15 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

16 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

17 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. andel med kollektiv transport og udgift pr. personkm

18 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. andel med kollektiv transport og samlet udgift

19 Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  I København rejses længst i bil Sammenfatning:  I København er kørehastigheden størst  Kollektivandelen øges lidt med tætheden  Kollektivandelen øges meget med indsatsen  Tidsforbruget øges lidt med kollektivandelen  Udgifterne falder lidt med kollektivandelen


Download ppt "Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  Dataindsamlingen "

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google